PIKO 2019 - loko řady 413.0

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Střelec » ned 20 led, 2019 6:51 pm

Tak to si ji pořídím k pod stromeček 2019.
Střelec
 
Příspěvky: 822
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Trainmaniak » úte 22 led, 2019 8:50 am

Na http://www.trainmania.info/video.html#br55 je video páry BR 55 ze zkušebního okruhu.

br55.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1009
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Střelec » stř 23 led, 2019 7:12 pm

Koukám, že zvládá i "plechové" poloměry BTTB. Páni konstruktéři u Pika evidentně mysleli i na starší majitele vykopávkového materiálu.
Střelec
 
Příspěvky: 822
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod hank » stř 23 led, 2019 7:20 pm

Ale sichrujou se. Někde jsem narazil na údaj, že garantují Rmin = 310 mm.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3316
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Trainmaniak » stř 23 led, 2019 7:53 pm

Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1009
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Střelec » sob 26 led, 2019 5:08 pm

Klika, že realita je poněkud jiná. Na druhou stranu by měl poloměr zatáčky alespoň teoreticky korespondovat s úhlem odbočení výhybky, který ale návod neřeší a krátké výhybky s velkým úhlem odbočení "lámou" lokomotivu víc, než nějaký běžný oblouk.
Na každý pád to jezdí skvěle.
Střelec
 
Příspěvky: 822
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod j p » sob 26 led, 2019 5:39 pm

Ale fuj, tohle forum je o zeleznicnich modelech, tak kde by se vzala "zatacka"?
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod nexus » úte 26 bře, 2019 8:18 am

Na stránkách Pragomodelu se s termínem dodání 3Q/2019 objevil model lok. 413.073 s černými koly.
Uživatelský avatar
nexus
 
Příspěvky: 141
Registrován: čtv 29 lis, 2007 9:16 am
Bydliště: Nový Bydžov

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Trainmaniak » úte 26 bře, 2019 8:30 am

Je to jen zeditovaná původní fotka Piko. Na konci tendru je vidět zbytek červeného čelníku. Jinak je to identický snímek včetně zrnek prachu. Piko má na webu pořád tu červenou.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1009
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod PepinTt » úte 26 bře, 2019 9:12 am

To asi ano,ale v popisu je napsáno přímo černý pojezd!On to Tillig měl u 555 na stránkách Ds taky tak (jestli si to dobře pamatuju).
Tak podle mne jsou dvě možnosti. Za a) Piko udělá verzi a černým pojezdem,za b)Pragomodel si nechá pojezd přebarvit.Vzhledem k tomu,že cena je stejná jako jinde,tak b) asi nebude reálné. Pokud někdo komunikuje s Pragomodelem ,mohl by něco zjistit a podělit se o informace.
Já modelařím jen pro radost,dokonalé modely by měli dělat ti co se tím živí
PepinTt
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob 28 říj, 2017 8:58 pm
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.: provozní zkušenost

Příspěvekod modelarTT/TTe » sob 11 kvě, 2019 9:57 am

Na provozním setkání sekce TT - provoz Zababov v Jaroměři byly zařazeny dva stroje BR 55 fy Piko: jeden obsluhoval Mn pp vlaky v kampani v trati Trnávka - Kouřim a vlečku cukrovaru Dolení Cetno (přípojná stanice Bocovo), druhý byl na záloze v M. Svatoňovicích a na Pv vlacích ze Svatoňovic do úzkorozchodného Překladiště.
Lokomotivy byly vybaveny dekodérem DCC a ozvučeny.
Ozvučení správně synchronizováno s jízdou.

Za 3,5 dne provozního výkonu (pod napájením na modulišti 9 - 22 hod., resp. 9 - 11 hod, reálného času) bez sebemenší závady.

Pro porovnání jízdní řád Mn pp vlaků (TS 1_1 stroje řady 310.0/413.0)
1. den
Lv 12007 pp Rumburk 0:01 - Trnávka 0:22
Mn 8891 pp Trnávka Trnávka 0:29 - Kouřim 1:40
Mn 8892 pp Kouřim 2:24 - Trnávka 3:40
Mn 8893 pp Trnávka 20:01 - Kouřim 21:22
Mn 8894 pp Kouřim 22:04 - Trnávka 23:20
Lv 12012 pp Trnávka 23:31 - Rumburk 23:52 (zbrojit, provozní ošetření)

(modelový GVD byl konstruován a provozován v čase 1:5).

2. den
výtopenská záloha v obvodu výtopny (LD) Rumburk

Turnusová potřeba 2 strojů byla řešena nasazením loko řady 310.0 (malosérie na pojezdu JATT, karoserie a úpravy R. Andrášik). Ta rovněž velmi spolehlivá, vyžaduje však velmi pečlivé čištění před setkáním a kvalifikované a ohleduplné zacházení stran řady jemných detailů.

Svršek: Tillig/Litomyský code 085, výhybky Tillig EW 3 a EW 2 (R odbočné větve u EW 2 byl 632 mm). Nejmenší poloměr pojížděného traťového oblouku 900 mm.

Praktická tažná síla: Mn pp vlaky ve vodorovné o 40 nápravách (20x Vtr) ložených prosem modelujícím cukrovku bez jakýchkoli problémů.
Zkouška na ranžíru v Moldavě bude až letos na podzim.

Závěr:
Lokomotivy řady 413.0 od Piko pro zařazení do epochy IIIa, IIIb více než vhodné. Jako vlečkové/podnikové v pozdějších epochách (IVa) rozhodně nebudou žádným nepřekonatelným prohřeškem proti modelářské realitě a kompromisu.
Koupi tedy mohu na základě této osobní zkušenosti doporučit.
modelarTT/TTe
 
Příspěvky: 126
Registrován: úte 24 črc, 2018 2:37 pm

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod hank » sob 11 kvě, 2019 5:15 pm

modelarTT/TTe píše:...


No to je paráda.

Chci jenom upozornit, že ti, kdo znázorňují skutečný/historicky věrný provoz, tím získávají možnost reálného kompletního osazení tratě Břeclav - Znojmo v epoše IIIa dostupnými továrními modely parních lokomotiv ČSD. Tehdy tam totiž břeclavské 413.0 pravidelně vozily nákladní vlaky a v osobní dopravě byly nasazovány kromě jiných řad i 455.2. (Akorát si teď nepamatuju, jestli posledně řečené patřily pod Jihlavu nebo pod Břeclav.) Je vysoce pravděpodobné, že se tyto stroje mohly aspoň jako záskok podívat i na přilehlé odbočné tratě, tj. do Hevlína, do Šatova a možná i do Lednice.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3316
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod modelarTT/TTe » ned 12 kvě, 2019 11:03 am

hank píše:
modelarTT/TTe píše:...


No to je paráda.

Chci jenom upozornit, že ti, kdo znázorňují skutečný/historicky věrný provoz .....


Do skutečného/věrného/historického provozu, sebekriticky přiznávám, máme ještě pořád hodně daleko. Ale od dob, kdy jsme, sice a výjimečně a z nouze, brejlovcem tahali pruské oddílové vozy, jsme také už přece jen dál.

Paráda to je, resp. byla.

Můj věrný a výkonný zástupce "SE" se svým kolegou "TO" už připravují další parádu a také reportáž.

Ať se daří a velké díky za podklady uveřejňované zde. Čerpám z nich a pomáhají.
modelarTT/TTe
 
Příspěvky: 126
Registrován: úte 24 črc, 2018 2:37 pm

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod MkTT » úte 21 kvě, 2019 7:14 am

Tak už i na oficiálních stránkách PIKO má lokomotiva na obrázku černý pojezd. ES Pečky na FB píší, že výrobce provedl změnu původního návrhu.
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_t ... 4yx_M1aftg
MkTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

loko řady 413.0 na mašince v Pečkách

Příspěvekod J.Kozak » sob 25 kvě, 2019 5:06 am

Zdravím,
kdo jedete do Peček na Mašinku, tak ji máte možnost vidět naživo ve vitríně a opravdu má černý pojezd.
Skoro jsem ji přehlédl.
Je a ž docela vzadu a kolem byla spousta novinkových katalogů PIKO pro rok 2019.
J.Kozak
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned 26 zář, 2010 2:52 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník