TTmili píše:radeksindy: Bylo by divné kdybych neznal kolegu ze zaměstnání, právě od něj i spoustu informací čerpám. Mohu jej upozornit na tohle téma, jestli po přečtení nebude mít něco k doplnění. Pouze jsem si říkal zda se nepovede hankovi dohledat čísla tendrů zmíněných lokomotiv dříve, když má teď sezbamy a podklady dohledány, kolega Bw_Ig by musel prohledávat archivy a zajisté by to bylo na dýl.
Od kolegy Bw_Ig něco mám, ale to ti jistě může dát přímo sám. Jen stručně: Po válce už byla v Jihlavě jen 413.036 s tendrem 412.136. Kolem roku 1930 jich tam bývalo v průměru 6 - 7. V Telči skutečně občas zaskakovaly za kmenové stroje.
Kolega pro rok 1931 uvádí z archivních dokumentů pro ŘSD Brno tato čísla:
413.004, 14, 36, 39, 58, 77, 86, 91
pro rok 1933 v Jihlavě:
413.004, 045, 057, 062 - předána 1934 do Brna
V písemnostech o vystrojení tlakovou brzdou se v r. 1935 v Jihlavě uvádějí tendry 412.104, 045, 057, 058 bez přiřazení ke konkrétním lokomotivám; nicméně se zdá, že tendry většinou jezdily s lokomotivami shodných pořadových čísel, což 100% platí pro ty 4 uváděné ve stavu v roce 1933.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.