PIKO 2019 - loko řady 413.0

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Střelec » ned 20 led, 2019 6:51 pm

Tak to si ji pořídím k pod stromeček 2019.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Trainmaniak » úte 22 led, 2019 8:50 am

Na http://www.trainmania.info/video.html#br55 je video páry BR 55 ze zkušebního okruhu.

br55.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Střelec » stř 23 led, 2019 7:12 pm

Koukám, že zvládá i "plechové" poloměry BTTB. Páni konstruktéři u Pika evidentně mysleli i na starší majitele vykopávkového materiálu.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod hank » stř 23 led, 2019 7:20 pm

Ale sichrujou se. Někde jsem narazil na údaj, že garantují Rmin = 310 mm.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Trainmaniak » stř 23 led, 2019 7:53 pm

Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Střelec » sob 26 led, 2019 5:08 pm

Klika, že realita je poněkud jiná. Na druhou stranu by měl poloměr zatáčky alespoň teoreticky korespondovat s úhlem odbočení výhybky, který ale návod neřeší a krátké výhybky s velkým úhlem odbočení "lámou" lokomotivu víc, než nějaký běžný oblouk.
Na každý pád to jezdí skvěle.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod j p » sob 26 led, 2019 5:39 pm

Ale fuj, tohle forum je o zeleznicnich modelech, tak kde by se vzala "zatacka"?
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod nexus » úte 26 bře, 2019 8:18 am

Na stránkách Pragomodelu se s termínem dodání 3Q/2019 objevil model lok. 413.073 s černými koly.
Uživatelský avatar
nexus
 
Příspěvky: 167
Registrován: čtv 29 lis, 2007 9:16 am
Bydliště: Nový Bydžov

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Trainmaniak » úte 26 bře, 2019 8:30 am

Je to jen zeditovaná původní fotka Piko. Na konci tendru je vidět zbytek červeného čelníku. Jinak je to identický snímek včetně zrnek prachu. Piko má na webu pořád tu červenou.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod PepinTt » úte 26 bře, 2019 9:12 am

To asi ano,ale v popisu je napsáno přímo černý pojezd!On to Tillig měl u 555 na stránkách Ds taky tak (jestli si to dobře pamatuju).
Tak podle mne jsou dvě možnosti. Za a) Piko udělá verzi a černým pojezdem,za b)Pragomodel si nechá pojezd přebarvit.Vzhledem k tomu,že cena je stejná jako jinde,tak b) asi nebude reálné. Pokud někdo komunikuje s Pragomodelem ,mohl by něco zjistit a podělit se o informace.
Já modelařím jen pro radost,dokonalé modely by měli dělat ti co se tím živí
PepinTt
 
Příspěvky: 142
Registrován: sob 28 říj, 2017 8:58 pm
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod hank » sob 11 kvě, 2019 5:15 pm

modelarTT/TTe píše:...


No to je paráda.

Chci jenom upozornit, že ti, kdo znázorňují skutečný/historicky věrný provoz, tím získávají možnost reálného kompletního osazení tratě Břeclav - Znojmo v epoše IIIa dostupnými továrními modely parních lokomotiv ČSD. Tehdy tam totiž břeclavské 413.0 pravidelně vozily nákladní vlaky a v osobní dopravě byly nasazovány kromě jiných řad i 455.2. (Akorát si teď nepamatuju, jestli posledně řečené patřily pod Jihlavu nebo pod Břeclav.) Je vysoce pravděpodobné, že se tyto stroje mohly aspoň jako záskok podívat i na přilehlé odbočné tratě, tj. do Hevlína, do Šatova a možná i do Lednice.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod MkTT » úte 21 kvě, 2019 7:14 am

Tak už i na oficiálních stránkách PIKO má lokomotiva na obrázku černý pojezd. ES Pečky na FB píší, že výrobce provedl změnu původního návrhu.
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_t ... 4yx_M1aftg
MkTT
 
Příspěvky: 566
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

loko řady 413.0 na mašince v Pečkách

Příspěvekod J.Kozak » sob 25 kvě, 2019 5:06 am

Zdravím,
kdo jedete do Peček na Mašinku, tak ji máte možnost vidět naživo ve vitríně a opravdu má černý pojezd.
Skoro jsem ji přehlédl.
Je a ž docela vzadu a kolem byla spousta novinkových katalogů PIKO pro rok 2019.
J.Kozak
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned 26 zář, 2010 2:52 pm

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Bw_Ig » sob 08 čer, 2019 2:07 pm

Nějak mě toto téma minulo, tak dodatečně:
U tlakové výstroje, opět vhodné německé weby s forkami - zde jedna z G7, byť sdružená, ale to umístění vzduchojenů by mohlo být i u nás (po listopadu 1918), opět co kus to originál. Můžeme si pomoc i z jiného dokumentu kde se přímo uvádí: Zde byly 22.4.1931 ŘSD Brno (č.j. 87/229-IV-31) objednány i součástky tlakové brzdy pro vystrojení nákladních lokomotiv řady 413.0 a jejich tendrů. Z uvedeného seznamu lokomotiv čísel 413.004, 14, 36, 39, 58, 77, 86, 91, zaujme právě stroj 413.004 výtopny Jihlava. Ta jako jediná měla parní brzdu. Proto byla zahrnuta do plánu výstroje tlakové brzdy. Výstroj tlakové brzdy zahrnovala tři hlavní vzduchojemy 1050 x 550 mm a brzdový válec průměru 13“, vše dodané firmou Novák-John Adamov..... Takže z něho už víme že na lokomotivy 413.0 při dosazování tlakové brzdy v letech 1931-1933 se dávaly na ochoz 3 (tři) hlavní vzduchojemy - dva vlevo a jeden vpravo. Nebo ten třetí pod boudu vlevo. Ale opět to nelze brát jako u všech lokomotiv jednotné!
Ještě doplním přesněji: Při vypracování plánu dosazení tlakové brzdy na rok 1934 navrhovalo ŘSD Brno již 25. 2. 1933 (č.j. 164/357-IV-33) dosadit úplnou tlakovou brzdu tendru u lokomotiv řady 413.0. K tomuto datu byly navrhovány lokomotivy 413.057, 062, 064. Pro vystrojení lokomotiv 413.0 a jejich tendrů úplnou tlakovou brzdou se měly dodat pro každý stroj: levostranný parní kompresor rozvodu „D“, 3 hlavní vzduchojemy 1050 x 550 mm, jeden brzdový válec průměru 13“ zdvihu 70/100 mm. Uvedené díly měla dodat Škodovy závody továrna Adamov. Pro tendry řady 412.1 se měly dodat tyto součástky pro jeden tendr: jeden brzdový válec průměru 10“ s dutou pístnicí zdvihu 70/100 mm a potrubní armatura. Uvedené měly dodat závody fy. Zeman v Plzni... Z citace opět uveden přesněji umístěný "levostraný" kompresor. Fotografií 413.0 mám dost, ale nemám právo (od sběratelů-majitelů) k jejich elektronickému zveřejnění.
Ono je nutné postupovat kus od kusu, co lokomotiva to originál výstroje a výzbroje. Zde si udělejte vlastní obraz, třeba v otázce brzdové výstroje: Právě ve stavu výtopny Jihlava v únoru 1933 byly navrhované dvě lokomotivy 413.057 a 062, na které se měla dosadit úplná výstroj tlakové brzdy pro tendr. Výtopna Jihlava měla podle hlášení z 16. 6. 1933 ve stavu 4 stroje řady 413.004, 045, 057, 062 (předána 9. 9. 1934 do Brna) používané především pro staniční posun, ale jejich výstroj brzdou byla zcela rozdílná. Ke dni 16. 6. 1933 měla lokomotiva:
413.004/412.104 úplnou tlakovou brzdu ale tendr jen potrubí,
413.045/412.145, 413.057/412.157 měly jen parní brzdu pro stroj a ruční brzdu na tendru;
413.062/412.162 byla toho času (6.1933) v dílně Č.Třebová, kde dostane úplnou tlakovou brzdu pro lokomotivu i tendr.
Program dosazení tlakové brzdy úplné i jen vlakové na lokomotivy pro rok 1934 byl ŘSD Brno vypracován 8.3.1934 (č.j. 81/429-IV-34). Zde úplnou tlakovou brzdou měla osadit lokomotivy čísel 413.045, 46, 57 a tendry 412.1. Pro výtopnu Jihlava se to týkalo v dosazení úplné tlakové brzdy na lokomotivy 413.045 a 057 a její tendry. Ale až v září 1935 výtopna Jihlava hlásila (č.j. 1966 z 18.9.1935), že stroj 413.057 byl v správkárně Jihlava vystrojen kompresorem a tlakovou brzdou jen pro vlak. Současně správkárna Jihlava do září 1935 dosadila na všechny tendry jihlavských strojů 413.0, tedy tendry čísel 412.104, 45, 57, 58 úplnou tlakovou brzdou.
Atd....
413.036,Jihlava,stanice,1948,RJec,400_vyrez01.jpg
dso_Reckel_Bild014.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

Příspěvekod Bw_Ig » sob 08 čer, 2019 2:17 pm

Ad. výstroj - mazací lis - na něj zapomente. Všechny 413.0 ještě s německým označením měly Lubrikátor. Mazací lis - pokud byla lokomotiva "perspektivní" dostávaly až po roku 1949 spolu s dodazením elektrického turba.
Vše nejlépe objasní předpis V101 vydání 1938 a nejlépe první vydání rok 1928 - to je ještě výživnější. Výstroj po roku 1948 nejlépe objasní seznamy lokomotiv výtopen ve stavu k 31.12.1950, kde jsou uvedeny i poznámky o ELo, Tn, či pp. ústředním mazání.
Výstroj v budce nejlépe mít původní německé výkresy - proto zde nákresy loko G7 obou provedení z německé příručky pro strojvedoucí rok 1924:
10314083944_7418d9f54f_o.jpg
10314020585_baf6f426e0_o.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: proky1 a 8 návštevníků