Stránka 4 z 22

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: sob 26 led, 2019 12:05 pm
od JendaTT
Přesně o tomhle už jsme psal před léty, kdy se objevily u Tilliga Taurusy Railjet. Nebyly za ně vozy. Po létech Tillig rychle udělal "jakoby" soupravy vozů. Takže něco by za ně bylo, ale není to stále to pravé - viz řídící vozy. Škoda, že k těm RJ soupravám nejsou separátní vozy, aby se dala poskládat alespoň 5 vozová souprava. Takže za CD Taurusem tahám Eurofimy v Najbrt 2 nátěru, aby to aspoň trochu vypadalo. U OBB Tauruse tahám buď OBB Eurofimy nebo tu freelance soupravu.

Co se týká Vectronů, tak za těmi lze tahat v podstatě cokoliv. Taky v Libni na nádraží potkám náklady sestavené ze všech možných železničních správ, ale také třeba ucelenky kontejnerových nebo cisternových vozů. O nákladech vezoucí auta ani nemluvě, jen najit vhodné modely aut na takové vozy v VI. epoše... takže jezdím s prázdnými vozy, jako že se souprava vrací do automobilky...

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: sob 26 led, 2019 1:26 pm
od vorech
Ale jo,ja mam co tahat,jen neni zatim kde :D. Proste nechapu proc se desitky let ty katalogy podobaji jak vejce vejci.Myslim,ze v ruznych epochach bylo vic vagonu a lokomotiv, nez ty stale stejny dokola.Tot vse

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: sob 26 led, 2019 3:01 pm
od Radek Strnad
Když ono je to těžké, vyhovět všem. Kdo je členem Tillig TT Clubu ví, že po šesti letech proběhla další anketa členů(1000 respondentů) a výsledky se daly čekat. Jen za šest let stoupl průměrný věk modeláře na 53 let(o 5 let víc než v r. 2012). Naprosto jednoznačně tedy logicky vítězí ep.III(50%) a hlavně IV(65%). Dál už to rapidně klesá a např. ep.VI(16%) je na tom jen o trochu lépe, než je ep.II(11%). Typickému modeláři je v Německu(u nás to bude možná ještě horší) mezi 51- 60-ti lety, roste i podíl modelářů mezi 61-70-ti lety,přičemž podíl těch, kterým je "jenom" 41-50 let klesá. V Aktuellu jsou o tom pěkné grafy. Třeba Tillig se vytrvale snaží hrnout na trh lokomotivy a vozy nových epoch, ale není na ně takový odbyt, jak by si asi představovali. Počet mladých/nových modelářů, kteří jsou schopní větších realizací, tedy věk alespoň mezi 21-30-ti lety je zanedbatelný(1%) a ještě klesá, stejně jako podíl těch mezi 30-40-ti lety(6% nyní/rok 2012 to bylo 15%). Takže neveselé časy přijdou tak za 10 let. Takže strategii Tilliga se zase já, zabývaje se ep.III a lehce IV., divím trochu z jiné strany. Když vidím to množství mutací Ypsilonek, Eurofim, Amz,Bmz,...….RJ apod(omlouvám se za zjednodušení), tak nechápu, kde je ta cílová skupina??? A to zrovna u těchto vozů ještě vyrábí další a další Kuehn. Když se podívám na sklady prodejců, tak tam najdu "velkých" osobáků hromady, ale toho ostatního už tolik není. Když vyrobí kdokoliv něco v ep.III nebo IV, tak se po tom jen zapráší, ale to novější je většinou skladem delší čas. Nestěžuju si - jen konstatuji.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: sob 26 led, 2019 4:50 pm
od hank
Radek Strnad: Bingo. Jen dodám, že z našeho hobby se stává záliba šedivých hlav i v Británii a zámoří. A ještě je k tomu potřeba přidat tu zřejmou skutečnost, že z mnohokrát diskutovaných důvodů je pro německé výrobce český a slovenský trh víceméně nezajímavý, protože ještě dlouho nebude dělat (počítáno v tržbách) víc než max. nějakých 5% trhu německy mluvících zemí. Ale jak z toho ven, to už jsme tu taky protřepávali mnohokrát.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: sob 26 led, 2019 5:38 pm
od lesanek
Proč tolik velkých osobáků? Z formy na vůz Y/B s devíti či deseti okny se toho dá vyrobit mraky, stačí měnit potisk a barvu. Těch vozů se v NDR vyrobilo hrozně moc a mělo je plno států. Změna barvy a popisků stojí mnohem méně, než nová forma a drobné odlišnosti vozů z jednotlivých sérií či států má bohužel zákazník oželet. Současná výroba osobních vozů ČD jsou jen ty nejčastější typy, ještě by se dalo vymyslet mnohem více (třeba takový Beer, kdysi byl jako limitka na BTTB vůz a pak i v H0). Jen se nesmí myslet moc, v H0 vyšel jako novinka vůz B250 v Najbrtu, takový nikdy nejezdil (A150 a AB350 ano).
Eurofima vozy jsou na tom podobně - na první pohled stejná kastle napříč celou Evropou. Když se podíváme blíž - ejhle, české Bmz Siemens ze Studénky se liší od rakouského ze SGP, kde se udělalo několik sérií odlišných vozů, srbské vozy (známé z EC Avala) jsou sice také UIC-Z1, ale Goša, takže nesedí. Rázem máme plno freelance modelů, přitom správně bývá jen málokterý (v tomto případě české Ampz/Bmz, kterými to začalo).

Starší epochy nesbírám a ani o nich nemám velké znalosti, takže jen tipuji, že epochy I, II či III sbírají hlavně jejich znalci a ne tolik "široká veřejnost" (=dědové/tátové s dětmi či jezdiči pro radost). Z modelu druho-epošního nákladního vozu se moc mutací nevymlátí, protože znalci by paskvil nekoupili a neznalci staré epochy moc nesbírají. Mohlo by to tak být?

Ohledně věku - zas tak tragicky bych to neviděl. V kolika letech začínaly s modelařením ty dnes nejpočetnější věkové skupiny? Že je dnes málo mladých modelářů neznamená, že k tomu další postupem času nepřijdou na chuť. Když jsem byl po několika letech loni na burze, tak zase tolik pánů v letech tam nebylo - mnoho prodejců kolem 40, v davu nakupujících se dali mladí (cca 18-25) potkat docela snadno. Záleží na tom, kde se průzkum dělá :)

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: sob 26 led, 2019 8:00 pm
od Kajinek11
Asi bych souhlasil s tím (pouhým pozorováním komunity), že věk modeláře se opravdu posouvá k šedým hlavám..Obávám se, že dnešní mládež bude spíše inklinovat ke (starým) PC hrám, než nějakým vláčkům. Nemají tam tu vizuální potřebu, protože všechny vizuální podněty jsou dostupné (internet) a v mladí se jí nabaží. Budou raději jezdit Trainsim na PC než skutečným vláčkem doma.. Nemají tam prostě ten ABC (myšleno časopis mladých techniků) základ. A aby si něco osahali a měli co ve skutečnosti rozbít, to jim vynahradí levňoučká RC autíčka a drony :( Ale myslím, že se nemusíme bát krachu. Jen se to přetransformuje do jiných dimenzí. Budeme méně kupovat a více modelovat :-) budeme si sami doma dělat věci z 3D tiskáren, řezat laserem a dělat domací lepty. na vše budou data, takže to nebude tak obtížné.. Takže pánové klid :D Železniční modelařaní umře až s námi. Mě je 40. :D

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: sob 26 led, 2019 8:51 pm
od JendaTT
Když ono je to těžké - jako "husákovo dítě" jsem si v 8O. letech minulého století postavil v TT lokálkové kolejiště ve III. epoše. Tou dobou to nebylo tak "vzdálené" realitě. Neříkám, že to bylo bůhví jaké modelaření. Prostě se stavělo z toho, co se dalo sehnat. A po české krajince se proháněly německé vlaky :D protože se v produkci BTTB moc vybrat nedalo.

Po 30 letech jsem se k TT vrátil, ale že by se mi chtělo znovu stavět kolejiště z doby před 50 lety, to se mi moc nechtělo. Nehledě na to, že děcka v Libni vidí úplně jiné stroje a vozy. takže padla volba na V.-VI. epochu. Nějaký ten vozový park se dá sehnat, už nejen německých drah. Horší je to se ztvárněním krajiny a především staveb. Z nové doby toho moc výrobci nevyrábějí, navíc venku jsou koridory, což je zase problém místa na kolejišti, stejně jako rozlehlá nádraží.

Zkrátka, asi to vždycky bude o kompromisu. Ale zase je super, že je spousta modelů a lidem, kteří nejsou "od železnice" a přijdou na návštěvu je jedno, co se po kolejišti prohání, hlavně, že je to hezky barevný vláček. :D

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: ned 27 led, 2019 12:07 am
od UncleFardy
Myslel jsem jestli ve skutečnosti u jakékoliv železniční správy existoval tento otevřený vůz:
Otevreny-vuz-tillig.jpg

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: ned 27 led, 2019 2:05 pm
od Hribajs
Zdravim, pridam jednu historku k dobru.
V tydnu jsem si vypsal seznam tipu, co by se mohlo objevit v novinkach tillig 2019.

-vectron CD/CD CARGO/PKP CARGO - bylo jasne ze vsechny tri tam nebudou, ale jeden z nich na 100%
-kocouri uz me moc nezajimaji ale neco se tam objevi. Na trhu je jich dost, ja mam dva , zatim staci.
-EUROFIMA -MAV hungaria/ZSSK/CD zelenobila - jine moznosti uz moc ani nejsou, veril jsem v jednu z nich
-Ypsilonky- Najbrt II Aee/Bee/nebo takova ta sedoruzovofialova verze napr. z rychliku brno bohumin nebo brno praha.
-Zbozne prani vozy RAILJET.
-z nakladnich jsem cekal nejake verze kloubovych vozu ruznych drah.

Krom jednoho kocoura jsem neuhodl NIC

Re: Novinky TT 2019

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2019 10:09 am
od George V.
MkTT píše:Kuehn také začne vyrábět v TT model parní lokomotivy BR94.5 - pruská tendrovka T16.1.
http://www.kuehn-digital.de/files/Katalog_2019.pdf


Také v barvách ČSD jako 537.05.

Re: Novinky TT 2019

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2019 10:12 am
od vvitty
Colonel32 píše:z infomailu od DS:

- bude limitovaná edice Bai IGRA (jiné číslo vozu)


Zatim nejsou ani nelimitovane edice, na Morave je asi jeste lonsky rok :lol:

Re: Novinky TT 2019

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2019 10:14 am
od MkTT
George V. píše:Také v barvách ČSD jako 537.05.

Máte někdo informaci o tom, jestli skutečně u nás jezdila nebo jen někde rezavěla v křoví?

Re: Novinky TT 2019

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2019 10:20 am
od peter.sid8
George V. píše:Právě mi psal pan Kuehn o novinkách na rok 2019:

Wie in Deutschland haben auch die Tschechischen Staatsbahnen mit der Baureihe M152.0 einen unentbehrlichen Nebenbahntriebwagen, der im Gegensatz zu Deutschland immer noch im Einsatz ist. Mit 678 gebauten Exemplaren ist dieser Triebwagen eines der wichtigsten Fahrzeuge der CSD bzw. CD. Als Neukonstruktion liefern wir zuerst folgende Varianten der CD aus:
Art. 33710 Triebwagen Baureihe 810 (ex M152.0), Najbrt-Farbgebung, CD, Epoche V
Art. 33712 Triebwagen Baureihe 810 (ex M152.0), Farbgebung rot/elfenbein, CD, Epoche V

Passend zu den Triebwagen stellen wir ebenfalls als Neuentwicklung die entsprechenden Beiwagen vor.
Art. 33760 Beiwagen zu Baureihe 810 (ex Blm), Najbrt-Farbgebung, CD, Epoche V
Art. 33762 Beiwagen zu Baureihe 810 (ex Blm), Farbgebung rot/elfenbein, CD, Epoche V



Ostava dufat, ze budu aj ČSD verzie............

Re: Novinky TT 2019

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2019 10:25 am
od George V.
Neboj. Minimálně od DS. Ale ta cena, ta cena...

Re: Novinky TT 2019

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2019 11:27 am
od milan ferdián
A co jste čekali.Nová forma se musí zaplatit nebo snad původní formy od LPH předalo Kuehnovi?.Já kvituji anglickou výhybku,byť je řešena způsobem BTTB :wink: .
Milan