Stránka 20 z 22

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: stř 23 říj, 2019 6:09 pm
od fruafru
Něco podobného mě taky napadlo, ale realizaci jsem nedělal, trochu podezřívám bižuterii na podvozku, asi to někde drhne.
Ale k jízdním vlastnostem.. Dle očekávání úpravy zabraly tak na 80-90 procent, ze začátku asi třikrát došlo k vykolejení v protiobloucích na vyhybkách. Podezírám spíš zaseklou kulisu spřáhla, než podvozky. Na jednom voze kulisa nějak občas stávkuje, zřejmě se mi nepodařilo odstranit všechny otřepy. Dvě Baiky jsou bohužel ve stoupání 3cm/metr nad síly Pikácké parní lokomotivy 413,0, což mě tedy docela zklamalo, nicméně nasazením motorové lokomotivy T466.0 byl problém vyřešen (když pominu že to nejde dohromady dle provozní epochy).

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: čtv 24 říj, 2019 7:33 am
od lisacik
Info od Igry https://www.facebook.com/igramodel/post ... 2243562602
Este by ma zaujimalo ako bude Igra riesit "dierky/dulky" na madla medzi dverami, ktore spomína fruafru download/file.php?id=32175&mode=view , alebo s volitelnym prislusenstvom. Ako sa bude mozne k nim dostat?

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: čtv 24 říj, 2019 7:58 am
od sidlo
fruafru píše:Dvě Baiky jsou bohužel ve stoupání 3cm/metr nad síly Pikácké parní lokomotivy 413,0, což mě tedy docela zklamalo, nicméně nasazením motorové lokomotivy T466.0 byl problém vyřešen (když pominu že to nejde dohromady dle provozní epochy).


Pilštyky Baiky běžně tahaly.

Plzenští strojvůdci http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=fotografie&id=17723

Obrázek

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: čtv 24 říj, 2019 8:07 am
od Jacek
sidlo píše:Pilštyky Baiky běžně tahaly.


Ale s 12-místným číslem. Nemýlím-li se, model má 5-místné označení, což odpovídá období do roku 1968.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: čtv 24 říj, 2019 8:26 am
od Pavel 152
S párou od Pika? Jedině tak posun na nádraží. Na místní dráhy přišly Baiky až po dodávkách Ypsilonů a tahaly je Karkulky. Po zástavbě kamen. U nás po roce 70.
Pavel

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: čtv 24 říj, 2019 8:57 am
od Jacek
To, že někam přišly až v 70. letech neznamená, že před tím neexistovaly. Výroba od roku 1952
http://www.parostroj.net/katalog/ov/for ... 0&odkud=40
V tabulce nahoře jsou hned čtyři období provozu

Ta pára se k nim pro provoz pochopitelně nehodí, ale minimálně na tom posunu se s nimi potkat mohla, poslední 413.0 byla vyřazena v r. 1968

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: čtv 24 říj, 2019 9:11 am
od hank
Fakt je, že z daného průmyslového sortimentu TT se hodí k dieselům, a to i k těm nejstarším. V době před 12místnými čísly to byly vozy nové a moderní, které začaly vytlačovat dvouosáky především z hlavních tratí. Později (70. - 80. léta) je ale bylo možno vidět i na lokálkách, a to v soupravách, které jsou pro kolejiště jako stvořené: Např. do Javorníka ve Slezsku jezdila ještě v 80. letech s jedním párem dělnických vlaků souprava Ds + 2x Bai vedená lok. T 478.2 z nákladního turnusu, takže vozy měly kamna. Běžně se vyskytovaly ve smíšených vlacích za lok. T 435.0 nebo T 458.1: Jemnice, Morkovice, "obracáky" ze Staré Paky do Lomnice nad Popelkou. Zase s kamny. Asi by se daly najít i další příklady, ale všechny už spadají do období 12místných čísel.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: čtv 24 říj, 2019 9:02 pm
od George V.
I se sergejem. Kolem Lužné u Rakovníka.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: pon 28 říj, 2019 10:57 am
od Střelec
V Bekovi je na fotce Baika zapřažená za 455 (ex Br86. Dvě Baiky + služební Rybák už vytvoří použitelnou soupravu, možná by ji šlo tahat i 365.4, pokud bereme v potaz dostupnou "parní" nabídku. Nespecializovanému obecenstvu je to šumák, tudíž by skouslo i něco z řady 377 a někde klidně i tu 413...

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: pon 28 říj, 2019 11:03 am
od George V.
Zapomínáte na 555 obou řad....

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: pon 28 říj, 2019 11:21 am
od JendaTT
George V. píše:I se sergejem. Kolem Lužné u Rakovníka.

Zrovna včera odpoledne - Sergej + 5x Bai (byť nostalgická jízda) ;-)

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: pon 28 říj, 2019 1:28 pm
od hank
George V. píše:Zapomínáte na 555 obou řad....


No, 555.1 toho asi v osobní dopravě moc nenajezdily, ale 555.0 i 3 je správná volba pro III. epochu, a to i pro některé hlavní tratě... Napadá mě třeba depo Liberec, kde 555.0 v osobní dopravě jezdívaly pravidelně.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: pon 28 říj, 2019 1:40 pm
od hank
Střelec píše:V Bekovi je na fotce Baika zapřažená za 455...

To vypadá na posun. Teoreticky se mohly s vozy Bai na trati objevit spíš ty 365.4. Ale ty byly v provozu tam, kde v té době ještě baiky asi nefigurovaly. Přinejmenším do poloviny 60. let, tj. do dodávek prvních vozů Y, byly baiky nové moderní vozy určené pro hlavní tratě, zatímco 365.4 v té době už jezdily (často v turnusech např. s 354.0 nebo nepravidelně jako záskoky) spíš na lokálkách. A když na ty lokálky začaly přicházet baiky, poslední 365.4 už dosluhovaly na podřadných výkonech.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: pon 28 říj, 2019 6:36 pm
od MOL
365.4 taky vozily "obracáky" Kolín-Čáslav.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: pon 28 říj, 2019 7:12 pm
od Jarda H.
I když Baiky nemám, dovolím si vložit jejich recenzi od Davida S. :
https://www.modelyasport.cz/exkluzivni-model-bai-praha/