Stránka 14 z 22

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: pon 01 črc, 2019 7:15 am
od Trainmaniak
Pokud jde o přechod na čelech, tak jedlá-li se opravdu o tentýž vůz, nemá to Tillig přesně. Předloha má to zelené čelo silnější. Jaké další rozměry by měly být rozdílné?

postak.jpg

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: pon 01 črc, 2019 12:59 pm
od milan ferdián
Okno na pravé straně ku vstupním dveřím. :wink:
Milan

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: pon 01 črc, 2019 1:30 pm
od TTmili
Ono celkově ta reálná fotka bude spíš pozdější verze vozu. Co jsem hledal, tak Deutsche post měli několik variant těhle pošťáků, ty nejranější byly profilem odpovídající Rekowagenům, a patrně s nimi měly společného i víc. Následovala první série nových pošťáků od roku 1966, a to snad z Jugoslávie (asi Arad?) a podobu těchto vozi Tillig velice dobře zvládl.
Obrázek
Fotka nalezena pomocí googlu, snad jejím vyvěšením nic neporušuji.

Zajímavé je že vozy byly profilem skříně přesně něco mezi Y/B (odporáky) a Y/B-70. Schůdky pod dveřmi jsou však naprosto jasně "balkánské", takhle němci opravdu na svých vozech schůdky neměli. Na předělávku na maďarské Ba a Bai jsou ale nevhodné, už jen pro absenci jedněch dveří, ale i přechod čela a střechy i bočnice.

Následná série (snad rok 1977) byla už z Györu, v podobě jak byla zde prezentována, a slříní velice blízké k "našim" maďarským Ba a Bai. Zajímavé bylo že už z výroby měly údajně podvozky Goerlitz VI.

EDIT: Tak jelikož jsem psal v rychlosti tak jsem zvrtal data. První série odpovídající Tilligovým vozům je až z roku 1969, největší na dálku viditelný rozdíl od pozdějšího je krom zaoblených rohů protažených až k prvnímu schůdku i zmenšený bérnslý prostor mezi nárazníky a užší okna na čelech. Naopak novějši vozy s Goerlitz VI mají bérnský prostor ve tvaru jako kdyby měly mezivozové přechodové dveře a okna na čelech nižší a širší. Okna na bočnicích jsou také jinak posazené.
Nezbývá než konstatovat že až na podvozky to Tillig trefil velice dobře.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: pon 01 črc, 2019 3:32 pm
od hank
Až na to, že Arad je v Rumunsku... :lol: Ale ty vozy skutečně byly jugoslávské.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: pát 12 črc, 2019 2:50 pm
od hank
Některé e-shopy uvádějí jako letošní novinku v TT nákladní vůz ČSD řady Zt (epocha III), kat. číslo 113017-26. Nikde však nemůžu najít jeho fotku. Máte prosím někdo představu, o co se jedná?

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: stř 24 črc, 2019 6:01 am
od zderem
Petr Barchánek píše:Elektroservis uvedl do prodeje uhlák Eal / Vsa - tedy další typický ČSD vagon na trhu. Za mě palec hore.


Kdyby Vsa od ES Pečky měl správně úhly skosení horní a spodní části bočnic, tak bych byl také rád. Snad se toho zhostí třeba jiná firma lépe. SDV, třeba? Tento vůz by byl fajn, kdyby vypadal tak, jak má. Můj názor.

Re: Novinky TT 2019

PříspěvekNapsal: čtv 25 črc, 2019 6:54 pm
od hank
Petr Barchánek píše:Elektroservis uvedl do prodeje uhlák Eal / Vsa - tedy další typický ČSD vagon na trhu.


Ještě kdyby mi tak někdo poradil, kde se to dá koupit... Zatím to nikde nemůžu najít.

Re: Novinky TT 2019

PříspěvekNapsal: čtv 25 črc, 2019 8:48 pm
od greenery

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: ned 18 srp, 2019 4:44 pm
od Hribajs
zdravím, na trhu (zatím německém) jsou cisterny od kuehna v nových barvách. cena by mohla u někoho vzbudit dojem, že model je o 2cm prodloužen...ale není.
za rok jeden vůz podražil o 100kc. klidně bych si přečetl nějakou nudnou analýzu, která rostoucí ekonomika za to může.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: ned 18 srp, 2019 6:22 pm
od hank
hank píše:Některé e-shopy uvádějí jako letošní novinku v TT nákladní vůz ČSD řady Zt (epocha III), kat. číslo 113017-26. Nikde však nemůžu najít jeho fotku. Máte prosím někdo představu, o co se jedná?


Tak fotky ani termíny dodání u prodejců pořád ještě nevidím; jako jediný ho nabízí Hobby Shop, a to dokonce jako novinku 2018, ale aspoň jsem našel, jak uvádí tento zdroj, že by to měl být model německého vozu Bremen s popisy ČSD III. epochy od Hädla. Ale nemají ho v nabídce dokonce ani na stránkách Hädla... Tak existuje vůbec ten model...?

Re: Novinky TT 2019

PříspěvekNapsal: ned 18 srp, 2019 6:27 pm
od hank
Petr Barchánek píše:Elektroservis uvedl do prodeje uhlák Eal / Vsa - tedy další typický ČSD vagon na trhu. Za mě palec hore.


greenery píše:https://1185589887.eshop-rychle.cz/es-pecky/eshop/1-1-Es-Pecky/9-2-Es-TT-stavebnice-vozu/5/5624-18075-Stavebnice-vozu-CSD-Vsa


Pořád to tam mají jako předobjednávku... Napsat, že to Elektroservis uvedl do prodeje, mi připadá jako poněkud optimistické tvrzení.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: ned 18 srp, 2019 7:51 pm
od jamik22
Na FB jsou už fotky a komentářk k sestavenému modelu
https://www.facebook.com/groups/717866454944399/search/?query=Vsa&epa=SEARCH_BOX
pro ty co nemají alergickou reakci se tam podívat :D

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: ned 18 srp, 2019 7:58 pm
od hank
jamik22: V tom případě v e-shopu klamou zákazníky a to by si profesionální obchodník dovolit neměl.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: pon 19 srp, 2019 5:21 am
od milan ferdián
jamik22 píše:Na FB jsou už fotky a komentářk k sestavenému modelu
https://www.facebook.com/groups/717866454944399/search/?query=Vsa&epa=SEARCH_BOX
pro ty co nemají alergickou reakci se tam podívat :D

Až na jednu drobnost.Jestliže nejsi členem té skupiny,jsi bez šance se na něco podívat.A tak to je u drtivé většině FB.
Milan

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

PříspěvekNapsal: čtv 29 srp, 2019 4:48 am
od peter_vy