Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod pospa » pát 25 led, 2019 8:41 am

Tillig Neuheiten 2019 zde : https://www.tillig.com/dateien/Unterneh ... 202019.pdf

Mě v novém katalogu Tillig zaujal Kocour OKD.Jen mi nesedí šestá epocha,jak v katalogu uvádějí.Tento nátěr je snad pátá epocha.
pospa
 
Příspěvky: 71
Registrován: sob 25 říj, 2008 2:38 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod lesanek » pát 25 led, 2019 1:39 pm

Přidám pár vozových připomínek:

Služebák 16811 je stejný výmysl jako za dob Zeuke/BTTB, nic takového u nás nebylo. DFsa 91-40 je tohle. Konkrétně vůz čísla 046, který má model ztvárňovat, se dožil ještě ČD, vypadal takto. Kastle znázorňuje vůz dodávaný do Německa, pár fotek je tady.

Půl-služebák 16699 - počítačový muster z katalogu též nemá reálnou předlohu. Šedý pruh dole byl pouze u prototypu vozu Bp, nikoliv na BDs, čela mají být celá zelená. Pokud dobře vidím, na musteru je číslo 82-40 034, takový vůz v laku ČD nikdy nebyl. Uvidíme, co přijde do eshopů, už je vyrobeno. Zelené BDs ale dobře zvládl Kuehn, takže kdo chce, má správné.

Béčko v Najbrtu s modrou střechou 16692 by se prodávat mohlo, z limitky DS bylo právě B249 asi nejžádanější. Snad bude mít jiné číslo než ona limitka (B249 515).

Slovenské vozy Aeer 16690 a Beer 16692 jsou opět dost "freelance", hlavně v oblasti oken a spodku. Stejné jako u červených (a polovičatě i modrých) Aee/Bee ČD. Přitom cca správná okna Tillig k dispozici má.
Uživatelský avatar
lesanek
 
Příspěvky: 227
Registrován: stř 13 úno, 2013 3:35 pm
Bydliště: Jihočeský kraj

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod PASKVAL » pát 25 led, 2019 2:11 pm

Pri Aeer a Beer bola snaha aby Tillig použil okná v štýle maďarských TT verzií:
Obrázek
Treba ešte potichu dúfať že sa takto objavia v predaji. Maličkosť čo by veľmi pomohla celkovému vzhľadu.
PASKVAL
 
Příspěvky: 194
Registrován: pát 12 úno, 2016 7:04 am
Bydliště: Martin

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Colonel32 » pát 25 led, 2019 3:31 pm

jak moc freelance je ten RHEINGOLD?
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod UncleFardy » pát 25 led, 2019 3:48 pm

Mě by zajímalo, jestli vůbec někde v Evropě existoval ten uhlák, který byl už za dob pana Zeukeho součástí TT START souprav spolu s maketou zavřeného vozu Dresden a nízkostěnného vozu s plachtou. Publikace od pana Carstense a jeho kolegů nic takového neuvádí a ani z jiných zdrojů jsem takový vůz nikde neviděl. V nabídce je pořád a dokonce přešel ze START souprav do normální modelové nabídky, ať již pod správou OBB nebo jiných. V katalogu novinek 2019 je zařazen.
UncleFardy
 
Příspěvky: 488
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Kajinek11 » pát 25 led, 2019 4:23 pm

Ano ten BTTB uhlák, jestli tedy myslíš Es opravdu existoval. Jen neměl tu stupačku pod dveřmi a ten zvedací mechanismus čel. Ikdyž myslím, že jsem měl fotku i s tím mechanismem. Snad 10 jsem si jich upravoval a předělával na ČSD a provozuji. Jedna fotka zde: ale myslím, že jsem měl ještě průkaznější, ale tu nyní nemohu najít.
Přílohy
ScreenHunter_416 Jan. 25 17.30.jpg
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod j p » pát 25 led, 2019 5:31 pm

Ten Tilliguv chladirensky vuz La, to bude taky "freelance"?
Snad by to melo mit podvozky Görlitz? U drive vyrabeneho vozu La bez napisu to meli taky blbe. To jim to za tu dobu nikdo nerekl?
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Jarda H. » pát 25 led, 2019 6:32 pm

Colonel32 píše:jak moc freelance je ten RHEINGOLD?


Pokud zůstaneme u značky ČSD, na str. 4 je "model" :wink: piváku Krakonoš ....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod j p » pát 25 led, 2019 8:19 pm

Kontejnery Lurpak jsou kupodivu spravne
Obrázek
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod lachttan.bastr » pát 25 led, 2019 8:30 pm

Kajinek11 píše:Ano ten BTTB uhlák, jestli tedy myslíš Es opravdu existoval. Jen neměl tu stupačku pod dveřmi a ten zvedací mechanismus čel. Ikdyž myslím, že jsem měl fotku i s tím mechanismem. Snad 10 jsem si jich upravoval a předělával na ČSD a provozuji. Jedna fotka zde: ale myslím, že jsem měl ještě průkaznější, ale tu nyní nemohu najít.


Přátelé, patrně myslíte "uhlák" řady Es, dříve Vte, 31. voz. skupiny. Tento vyráběly v šedesátých letech jugoslávské vagonky. První série měla vyšší čelnice. Model BTTB z 1975 znázorňuje právě tento vůz. U ČSD dojezdily v osmdesátých letech. Pozdější domácí "uhláky" z konce sedmdesátých let se liší hlavně větším rozvorem, brzdou a z modelářského hlediska hlavně podlahou a čelnicemi. Viz modely SDV.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod vorech » pát 25 led, 2019 11:20 pm

Já nějak nechápu politiku tilliga. Pořád točí svůj výrobní artikl stále několik let pořád dokola.To snad musí mít doma každý. Z nových mašin nic. Předloha Vectronů,dává možnost výroby xxx kusů a oni vyjedou z jedním Traxem,kterého dělali s jiným logem firmy již před 4 lety!!!To čekají na to,až trh nasytí PIKO a pak to rozjedou?Tauruse ČD máme již taky nějaký patek a žádné kočáry za ně. Naopak vozy na Berlín máme,ale zas nemáme mašinu.Tuhle politiku od německé firmy bych fakt nečekal.Pro mě veliké zklamání.
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod lesanek » sob 26 led, 2019 8:12 am

Vectron ČD dělá Piko, takže celkem chápu, že se Tillig neopakuje. Jinak jak za ČD Vectrona, tak Tauruse můžete zapřáhnout téměř cokoliv :) odkaz 1, odkaz 2.

Když kouknu do vedlejšího měřítka, tak tam dělá třeba ACME/LS models každý rok několik typů vozů z celé Evropy jako "formneuheit", vyrobí se určitý počet kusů a dál nic. Ano, cena je trochu výše, ale je to o cca 500, tedy ani ne dvojnásobek za "limitku", přitom trh s českými rychlíkovými vozy příklad (nejezdícími do Německa v tomto případě) nemůže být o moc větší než v TT, a stejně se to prodá. Proč s něčím takovým nepřijde někdo v TT?
Uživatelský avatar
lesanek
 
Příspěvky: 227
Registrován: stř 13 úno, 2013 3:35 pm
Bydliště: Jihočeský kraj

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Donatelli » sob 26 led, 2019 8:15 am

[quote="lesanek"]Přidám pár vozových připomínek:

Služebák 16811 je stejný výmysl jako za dob Zeuke/BTTB, nic takového u nás nebylo. DFsa 91-40 je tohle. Konkrétně vůz čísla 046, který má model ztvárňovat, se dožil ještě ČD, vypadal takto. Kastle znázorňuje vůz dodávaný do Německa, pár fotek je tady.

Já teda nevím, ale na voze je napsáno Československá pošta a v popisu je Bahnpostwagen, tak to asi služebák nebude. A taky si nějak nepamatuju, že by Zeuke nebo BTTB dělali tento vůz v ČSD. Ale třeba se mýlím.....
Donatelli
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod hank » sob 26 led, 2019 9:40 am

Řadové označení DFsa patří na kombinovaný vůz služební a poštovní...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6116
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod vorech » sob 26 led, 2019 11:29 am

lesanek píše:Vectron ČD dělá Piko, takže celkem chápu, že se Tillig neopakuje. Jinak jak za ČD Vectrona, tak Tauruse můžete zapřáhnout téměř cokoliv :) odkaz 1, odkaz 2.

Když kouknu do vedlejšího měřítka, tak tam dělá třeba ACME/LS models každý rok několik typů vozů z celé Evropy jako "formneuheit", vyrobí se určitý počet kusů a dál nic. Ano, cena je trochu výše, ale je to o cca 500, tedy ani ne dvojnásobek za "limitku", přitom trh s českými rychlíkovými vozy příklad (nejezdícími do Německa v tomto případě) nemůže být o moc větší než v TT, a stejně se to prodá. Proč s něčím takovým nepřijde někdo v TT?

Tak vectron neni jen CD a CDC,je jich i v Nemecku dost.Nakladni vagony v VI epose je taky poskromnu.Pusi o tom,ze toci stale ty same predlohy furt dokola.Proste,zadny naznak rozvoje,proste stagnace
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků