Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Ivan » stř 16 říj, 2019 10:00 pm

No to jsi nás moc nepotěšil :(, mám objednané dvě.
Na jakém poloměru problém začínal? I když tuším odpověď, která mne asi nepotěší, na mini budu mit i 330...
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod fruafru » čtv 17 říj, 2019 7:36 am

Ivan píše:Na jakém poloměru problém začínal?

Kolejivo přímo nemám, zkoušel jsem to na segmentu stavebnicového kolejiště na EW1 z deseti průjezdů šestkrát venku, problém je v kombinaci tuhosti nátáčení podvozku a nulové úhlové vůli. Při nerovnosti podvozek nekopíruje kolej, ale při najetí na nerovnost se druhé dvojkolí přizvedne a protože se podvozek ztuha natáčí ....pak to je jasné. Po úpravě bez problémů dest průjezdů z deseti. Jen odhad ale při poloměrech 600 a víc se to asi neprojeví změna polohy podvozku proti skříni není tak prudká. Zatím vrtám dírky na madle odpoledne už snad budu jezdit:-)
fruafru
 
Příspěvky: 341
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Bedlisch » čtv 17 říj, 2019 10:43 am

A taky vám tam chybí díly č. 02150270? Tj kontakty na sběr proudu z plíšků na podvozku? Takže u H0 tam byly i drátky vyvedené nahoru pro připájení osvětlení a u TT nic. Psal jsem Igře, ale zcela dle očekávání si hrajou na partyzány a mlčí :-(
Bedlisch
 
Příspěvky: 329
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Petr Barchánek » čtv 17 říj, 2019 4:01 pm

Čtu anglicky a německy
Z toho si nic nedělejte, já zase louskám francouzsky. :D :D :D


Tohle je US boxcar (dobytčák, zetka) z WWI
https://en.wikipedia.org/wiki/Trench_ra ... S_1917.jpg
https://es.ulule.com/wagons-centenaire/ - stránka nějakého výrobce v měřítku 0. Stránka obsahuje i odvozené typy na jednotném spodku, nejen Boxcary: Plošinu, nízkostěn, cisternu a vysokostěn, včetně fotodokumentace a videí.


Stričná historie těch vozů - po I. válce přešly většinou k SNCF a PKP, s tím, že během druhé války přešly k DR

A tohle US boxcar z WWII
http://bgrm.org/#/army-boxcars/4541297763
https://hawkinsrails.net/preservation/bgrm/bgrm.html
https://rail2000.de/index.php/startseit ... eutschland - a tady je i cisterna a nízkostěn. Dvě tyhlety nýtované dvoudómové cisterny ex USATC stojí dodnes třeba v Hammu v Severním Porýní-Westfálsku
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod fruafru » čtv 17 říj, 2019 4:16 pm

Bedlisch píše:A taky vám tam chybí díly č. 02150270?

Taky a v obou vozech a dírky pro madla u nástupních dveří byly zřejmě za příplatek? :-) Na prvním voze byly jen vrchní díry ( trochu sem myslel že to tak má být), druhý vůz nemá žádné,
IMG_20191017_090050.jpg

Ale stačilo 24 hodin a předraženou stavebnici jsem zmáknul dokončit, taky jsem přehodnotil původní plány na nákup dalších vozů, "děkuji stačilo" Sice vypadají dobře, ale to je všechno
Přílohy
IMG_20191017_170047.jpg
fruafru
 
Příspěvky: 341
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod peter_vy » čtv 17 říj, 2019 5:54 pm

fruafru píše:Dnes jsem si udělal radostné zklamání, koupil jsem dvě osmidvéřové Baiky. Pokud tu je někdo s podobným pocitem, že se zasekávají kinematiky, občas se seknou stupačky a natočit podvozek do oblouku je fantasmagorie, možná pomůže malá nápověda co s tím.
http://tt-modely.blog.cz/1910/nesikovni ... b-bai-v-tt

Potvrdzujem negatívne poznatky fruafru a ich spôsob riešenia. Pokiaľ by sa niekomu ešte navyše ťažšie vytáčali aj schodíky, tak možným riešením je obrúsenie rámu v naznačenom mieste podľa priloženého obrázku (podkladovú fotografiu som si "požičal" od fruafru):
Přílohy
Bai3.jpg
Bai3.jpg (52.77 KiB) Zobrazeno 4837 krát
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod brzda » čtv 17 říj, 2019 7:56 pm

Ja po skúsenostiach s výrobcami som bol opatrný a kúpil som len jeden vagón Bai, nesklamal ma. Podvozky sa mu v podstate nenatáčajú vôbec, idú tak ťažko, že do zákruty vôbec nezatáča. A čo je ešte zaujímavejšie je veľmi veľký odpor pri pohybe, oproti nemu ja MTB Bmx raketoplán. Škoda, inak je model pekný a pasoval by. Aj tak to ale nechápem, toľko testov a času od oznámenia výroby, videá z prevádzky na koľajisku a model. stretnutiach a nakoniec takáto haluz. To som fakt zvedavý, ako sa k tomu výrobca postaví, ja som celkom vytočený, skoro až nasra.ý.
brzda
 
Příspěvky: 158
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod fruafru » pát 18 říj, 2019 10:25 am

Dokončeno http://modely-tt.cz/?p=79248897 Podle mého, vzali model H0 a ten zmenšili a pozapomněli na fakt, že tolerance a vůle v H0 nemusí pro TT stačit. Uvidí se o víkendu v Holešově jak si Baiky poradí s reálným kolejištěm.
Přílohy
IMG_20191018_103916.jpg
Naposledy upravil fruafru dne čtv 12 lis, 2020 8:14 am, celkově upraveno 2
fruafru
 
Příspěvky: 341
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Colonel32 » pát 18 říj, 2019 12:30 pm

Vážení přátelé, firma Igra se vyjádřila k akutálnímu stavu modelu vozů Bai:
...
Vážení obchodní partneři,

Množí se stížnosti ohledně „tuhosti podvozků“ u první série Bai v měřítku TT.

Problém jsme u nás již vyřešili, a v dalších zásilkách se již nebude vyskytovat. Vozy s tuhými podvozky se mohou vyskytovat v zásilkách, které byly odeslány minulý týden a dříve.

Máme v plánu začátkem příštího týdne:
- Zveřejnit návod na samostatnou opravu, která není příliš náročná
- Pro ty, kteří si na opravu netroufají budou mít bezplatnou možnost Vám chybný vůz předat do určitého data a my na konkrétní den objednáme svoz chybných vozů od vás. My je u nás opravíme a bezplatně zašleme zpět k Vám na prodejnu, kde si je zákazníci budou moci zase vyzvednout.

Všechny podrobnější informace zveřejníme v pondělí.

Omlouváme se za vzniklé komplikace a děkujeme za pochopení.
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod lachttan.bastr » pát 18 říj, 2019 2:57 pm

To je slovo "chlapa", ikdyž IGRA je ta, čili rodu ženského, řešit problém. Kéž by se takto chovali všichni, nejen tuzemští, výrobci.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Pavel 152 » pát 18 říj, 2019 4:35 pm

Já tam právě chlapa nevidím, spíš firmu, co vyrábí statické modely někde Číně.
I u Tilliga mají ty pracovnice vedle sebe kousek kolejí na zkoušení, ale i tam ten zkušený chlap Modelář chybí. No a pak, jak mi řekl pan Báňa, ženské míň kecaj.

Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 420
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod hank » pát 18 říj, 2019 5:43 pm

Pavel 152 píše:...ženské míň kecaj.


A hlavně se jim za stejnou práci nemusí platit tolik jako chlapům... :evil:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6108
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Pavel 152 » pát 18 říj, 2019 6:40 pm

Když si pak spočítáte ten rozdíl nákladů na kontrolu (chlapem modelářem) a náklady na reklamace, pošramocenou pověst?
Je to obrazem současnosti, cynismus manažerů arogance, pohrdání zákazníkem. A pozor, nejen naše firmy, ale i Roco, Tillig, Brawa Trix.
Pavel 152
 
Příspěvky: 420
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod JendaTT » pát 18 říj, 2019 10:20 pm

Jednak se ušetří za výstupní kontrolu, ale hlavně - zkusí se, jestli to projde i bez pořádného testování před finálním zadáním do výroby. Tohle přece muselo být "vidět" už na předprodejní sérii... pokud se vůbec nějaká dělala. Prostě se šetří úplně na všem a pak stojí oprava chyb víc, než kdyby se pořádně otestovalo/kontrolovalo.

Ano, je to nemoc dnešní doby, tohle "katování costů". Ale manažeři se za to hrdě plácají po ramenou. Spíš by mě zajímalo, jestli by někdo měl "kule" takhle odfláknutý projekt dát manažerům k náhradě...
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod peter_vy » úte 22 říj, 2019 6:36 pm

fruafru píše:Dokončeno http://tt-modely.blog.cz/1910/schizofre ... o-bai-v-tt Podle mého, vzali model H0 a ten zmenšili a pozapomněli na fakt, že tolerance a vůle v H0 nemusí pro TT stačit. Uvidí se o víkendu v Holešově jak si Baiky poradí s reálným kolejištěm.

Jazdný odpor Bai sa mi podarilo znížiť miernym pretiahnutím ložísk s vrtákom PEHO.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků