Stránka 3 z 15

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: sob 06 říj, 2018 10:24 am
od Hekttor
milan ferdián píše:Nejsem v této oblasti profik,ale chybí mi větrací mřížky na dvířkách,nad dvířkami prolis ve tvaru lichoběžník k hornímu reflektoru a dole po stranách dvířek k dolním světlům.Milan

Jasně Milane :-). Větrací žaluzie chybí. Lichoběžníková záležitost zvnějšku na originálu nijak patrná není. Já ale řešil touhle fotkou jen ten profil střechy. Mám na mysli něco jiného.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: sob 06 říj, 2018 10:27 am
od milan ferdián
Pak jen chybějící lemy na okrajích skříně.Horní tvar nehodnotím,protože ta fotka je vytočena kapku do boku.Jedině ten rozdíl mezi tvary přední horní části a vzadu.Dle fotky a výkresu je tam rozdílný tvar.Na fotce oblouk a na výkresu tvar lichoběžník.Milan

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: sob 06 říj, 2018 11:28 am
od milan ferdián
Takové přesné typové výkresy nemám.Jen typák z knížky o tomto stroji.Milan

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: sob 06 říj, 2018 11:32 am
od j p
Tohle me zlobi, protoze by to nebylo zase tolik prace navic udelat to celo lepe. Cenu formy by to nezmenilo.
Na bocich modelu a na opacnem konci maji znazornene vetraci prolisy, tak proc ne na tomhle cele? Vzdyt ani nebylo treba je tvorit, stacilo zkopirovat z opacneho konce lokomotivy!
Nejspis to bude muset trvale jezdit boudou dozadu, aby to nebylo videt.
Me se na tom nezda tvar kabiny, ten prechod mezi zaoblenou strechou a casti s okny vypada na skutecnem stroji jinak. Jako by okna na modelu byla prilis vysoko a strecha mela prilis velky polomer zaobleni.
Tvar strechy kapot a utopeny dalkovy reflektor nakonec odhalite.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: sob 06 říj, 2018 12:20 pm
od radula63
Adam Buchal píše:A co ten pluh? ten mi přijde dost nízko a hlavně mu chybí jedna lišta, nad dvěma robustníma je ještě jedna menší, na tu se zapomnělo :?: ... Pluh této konstrukce podle mě dobře vyřešil Tillig u T435/720. Sběratel si je do vitríny osadí, hračička na pluhy nakašle a jezdící modelář si je upraví podle svých spřáhel a poloměrů.
Ale abych jen neprskal, celkové tvary jsou +- OK a líbí se mi podvozky, jsou celkem detailní, narozdíl od odfláknutých kývaček.

Ano, chybí jedna lišta. Ta lišta profilu L chybí i u 740 či 721 od MTB. Je to daň za kinematiku. Tillig to má na 720 vyřešeno tak, že buď jezdíš se spřáhlem a nebo s pluhem. Případně si modelář, jako já, pluhy vyřízne. To už ale není v mysli Tilliga, stejně jako si někteří modeláři upravují letní pluhy k bardotce od MTB. MTB má o jednu lištu míň aby bylo možno hned jezdit i s pluhem. Prostě daň za provoz na kolejišti.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: sob 06 říj, 2018 12:40 pm
od radula63
Jeff Hopper píše:Jinak mašina má rám z nějaké slitiny ...

Všechny modely MTB, H0, TT i N, mají rám ze zinkové slitiny. To kvůli váze a s tím spojené adhezi.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: ned 07 říj, 2018 7:33 am
od Jeff Hopper
Ta slitina je mi jasná - nechtěl jsem psát, že je to kovové, abych někoho neuvedl v omyl a přesné složení té slitiny zase neznám :D

Jinak na tom krátkém přestavku podle mě chybí ještě ten přechodový můstek - pak tam není to žebrování na dveřích - otázka je jestli to tak nebylo po vyjetí z výroby :?: :?: Co jsem našel fotku, tak tam je ze předu - http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... e&id=11813 a pak už v novějším hávu a tam to vše je - http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... ie&id=7154

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: ned 07 říj, 2018 7:47 am
od Jeff Hopper
Tady jsem dohledal fotku - krátký přestavek - dveře bez žobrování - http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... ie&id=2781

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: ned 07 říj, 2018 9:49 am
od jirmicz
Ale na fotkách co dával "jefftt" tak to žebrování na předních dveřích je.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: ned 07 říj, 2018 10:39 am
od j p
Jeff Hopper píše:Tady jsem dohledal fotku - krátký přestavek - dveře bez žobrování - http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... ie&id=2781


Mate pravdu, stroj 064 nema prolisy ve dverich kratkeho predstavku. 063 je ma a 066 taky, takze to nevypada na nejake seriove reseni. Vsechny ostatni fotky, co jsem videl, je taky maji.
Ovsem model MTB ma cislo 084 a to je lokomotiva, ktera ma dvere kratkeho predstavku standardni, tedy s prolisy.
http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=fotografie&id=7154

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: ned 07 říj, 2018 5:42 pm
od Jiřik
Mám prosbu na moderátory, ať vytvoří vlákno přímo pro čmeláka a přesunuli příslušné příspěvky.
Takto to je to nepřehledné a zachvilku nedohledatelné...
Děkuji.

Re: "Čmelák"

PříspěvekNapsal: pon 08 říj, 2018 4:55 pm
od Jeff Hopper
Tak přidáno videjko Čmeláka(MTB TT) z prvních zkušebních jízd(zatím v analogu) se standartní zamýšlenou soupravou na budoucím novém kolejišti. Bouda je schválně povysazená - čekám na dekoš, tak se mi nechce zbytečně namáhat ty zacvakávače - aby to nedopadlo jako u hektora BTTB. Co se týče zábradlí - mě vyhovuje to co je(ohebné, takže nezničitelné - kdo chce, může dát leptané), ale mohlo by již od výroby být šedé(nevim jak dlouho tovární mašině vydrželo v bílé barvě). detaily - jak je u MTB zvykem, tak je to na hrubo, ale nice co bych nepřekous. Na nástřiku nebylo co zk.... tak je vcelku v pohodě(to Hanzalíkovic barča byla jiné kafe - vybral jsem až čtvrtou a stejně to nebylo ono). Dekly - prej se to tak výrobci líbí, tak to tak dělá - nic neřešitelného pro fajšmekry - zabrousí (mašiny měly i ploché kryty) a přepatinuje. Žebrování krátký přestavek - co jsem viděl fotky(našel jsem dvě), tak na té starší je zrovna vidět dlouhý čumák a na té novější -96 je krátký s žebrováním - takže by asi mělo být. Samo jsem našel i fotku, kde jiná mašina to žebrování nemá. Dále chybí na krátkém přestavku přechodový můstek - opět nevím, zda nebyla z výroby vyjímka. Jízdní vlastnosti - zatím nemám výhrad - tichý plynulý chod - uvidím po dosazení dekoše, až ho proženu po mém tankodromu. Pokud mám ohodnotit známku, tak za 2(ale já bych ho z leptu asi lépe nepostavil)

https://jefftt.rajce.idnes.cz/MTB_Cmela ... 101624.jpg

Re: "Čmelák"

PříspěvekNapsal: stř 10 říj, 2018 6:45 am
od radula63
Před hromadným lisováním byla upravena forma čmeláka na zadním čele - doplněny prolisy :wink: .

Re: "Čmelák" - MTB 2018

PříspěvekNapsal: stř 10 říj, 2018 2:06 pm
od Ferys
Takže čmelák z první série by tedy mohl být raritním kouskem...?

Re: "Čmelák"

PříspěvekNapsal: stř 10 říj, 2018 2:23 pm
od Adam96
radula63 píše:Před hromadným lisováním byla upravena forma čmeláka na zadním čele - doplněny prolisy :wink: .


Výborně, takový otevřený přístup ke konstruktivní kritice je fajn :wink: Jinak by to chtělo před výrobou zvážit ještě tyto věci:
1. Ty vylisované kříže na střešních deklech, je to opravdu hnusné a na úrovni Zeuke před 50 lety... Když už ne jehlan, tak alespoň plochý dekl. Tillig má hezké dekly do jehlanu.
2. reflektor - přidat mu pár desetinek na vystouplosti z kapoty.
3. přidat plný pluh s třetí ( a o něco drobnější ) lištou pro vitrínu a činné modeláře.
4. Zamyslet se nad povrchovou úpravou - nepořádek v laku (chlupy, prach), zafouklá barva, velmi nekvalitní tisk. Kuehn nebo Loco jsou taky malí výrobci a povrchovku umí udělat perfektní.
Myslím, že všechny 4 body stojí za zvážení, neb model za 4500 už patří mezi ty dražší v dané kategorii, takže by se dala očekávat nějaká kvalita.