"Čmelák" - MTB 2018

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Hekttor » sob 06 říj, 2018 10:24 am

milan ferdián píše:Nejsem v této oblasti profik,ale chybí mi větrací mřížky na dvířkách,nad dvířkami prolis ve tvaru lichoběžník k hornímu reflektoru a dole po stranách dvířek k dolním světlům.Milan

Jasně Milane :-). Větrací žaluzie chybí. Lichoběžníková záležitost zvnějšku na originálu nijak patrná není. Já ale řešil touhle fotkou jen ten profil střechy. Mám na mysli něco jiného.
Hekttor
 
Příspěvky: 339
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod milan ferdián » sob 06 říj, 2018 10:27 am

Pak jen chybějící lemy na okrajích skříně.Horní tvar nehodnotím,protože ta fotka je vytočena kapku do boku.Jedině ten rozdíl mezi tvary přední horní části a vzadu.Dle fotky a výkresu je tam rozdílný tvar.Na fotce oblouk a na výkresu tvar lichoběžník.Milan
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10668
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod milan ferdián » sob 06 říj, 2018 11:28 am

Takové přesné typové výkresy nemám.Jen typák z knížky o tomto stroji.Milan
Přílohy
T669.0 předek DF (1).jpg
T669.0 předek DF (2).jpg
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10668
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod j p » sob 06 říj, 2018 11:32 am

Tohle me zlobi, protoze by to nebylo zase tolik prace navic udelat to celo lepe. Cenu formy by to nezmenilo.
Na bocich modelu a na opacnem konci maji znazornene vetraci prolisy, tak proc ne na tomhle cele? Vzdyt ani nebylo treba je tvorit, stacilo zkopirovat z opacneho konce lokomotivy!
Nejspis to bude muset trvale jezdit boudou dozadu, aby to nebylo videt.
Me se na tom nezda tvar kabiny, ten prechod mezi zaoblenou strechou a casti s okny vypada na skutecnem stroji jinak. Jako by okna na modelu byla prilis vysoko a strecha mela prilis velky polomer zaobleni.
Tvar strechy kapot a utopeny dalkovy reflektor nakonec odhalite.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod radula63 » sob 06 říj, 2018 12:20 pm

Adam Buchal píše:A co ten pluh? ten mi přijde dost nízko a hlavně mu chybí jedna lišta, nad dvěma robustníma je ještě jedna menší, na tu se zapomnělo :?: ... Pluh této konstrukce podle mě dobře vyřešil Tillig u T435/720. Sběratel si je do vitríny osadí, hračička na pluhy nakašle a jezdící modelář si je upraví podle svých spřáhel a poloměrů.
Ale abych jen neprskal, celkové tvary jsou +- OK a líbí se mi podvozky, jsou celkem detailní, narozdíl od odfláknutých kývaček.

Ano, chybí jedna lišta. Ta lišta profilu L chybí i u 740 či 721 od MTB. Je to daň za kinematiku. Tillig to má na 720 vyřešeno tak, že buď jezdíš se spřáhlem a nebo s pluhem. Případně si modelář, jako já, pluhy vyřízne. To už ale není v mysli Tilliga, stejně jako si někteří modeláři upravují letní pluhy k bardotce od MTB. MTB má o jednu lištu míň aby bylo možno hned jezdit i s pluhem. Prostě daň za provoz na kolejišti.
Raďula 63 -TT
http://www.kzm-praha.cz/
Psi štěkají, karavana jede dál...
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 930
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres Třebíč

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod radula63 » sob 06 říj, 2018 12:40 pm

Jeff Hopper píše:Jinak mašina má rám z nějaké slitiny ...

Všechny modely MTB, H0, TT i N, mají rám ze zinkové slitiny. To kvůli váze a s tím spojené adhezi.
Raďula 63 -TT
http://www.kzm-praha.cz/
Psi štěkají, karavana jede dál...
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 930
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres Třebíč

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Jeff Hopper » ned 07 říj, 2018 7:33 am

Ta slitina je mi jasná - nechtěl jsem psát, že je to kovové, abych někoho neuvedl v omyl a přesné složení té slitiny zase neznám :D

Jinak na tom krátkém přestavku podle mě chybí ještě ten přechodový můstek - pak tam není to žebrování na dveřích - otázka je jestli to tak nebylo po vyjetí z výroby :?: :?: Co jsem našel fotku, tak tam je ze předu - http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... e&id=11813 a pak už v novějším hávu a tam to vše je - http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... ie&id=7154
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 573
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Jeff Hopper » ned 07 říj, 2018 7:47 am

Tady jsem dohledal fotku - krátký přestavek - dveře bez žobrování - http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... ie&id=2781
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 573
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod jirmicz » ned 07 říj, 2018 9:49 am

Ale na fotkách co dával "jefftt" tak to žebrování na předních dveřích je.
jirmicz
 
Příspěvky: 144
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Malá Skála

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod j p » ned 07 říj, 2018 10:39 am

Jeff Hopper píše:Tady jsem dohledal fotku - krátký přestavek - dveře bez žobrování - http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... ie&id=2781


Mate pravdu, stroj 064 nema prolisy ve dverich kratkeho predstavku. 063 je ma a 066 taky, takze to nevypada na nejake seriove reseni. Vsechny ostatni fotky, co jsem videl, je taky maji.
Ovsem model MTB ma cislo 084 a to je lokomotiva, ktera ma dvere kratkeho predstavku standardni, tedy s prolisy.
http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=fotografie&id=7154
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Jiřik » ned 07 říj, 2018 5:42 pm

Mám prosbu na moderátory, ať vytvoří vlákno přímo pro čmeláka a přesunuli příslušné příspěvky.
Takto to je to nepřehledné a zachvilku nedohledatelné...
Děkuji.
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro zábavu...
Jiřik
 
Příspěvky: 255
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: "Čmelák"

Příspěvekod Jeff Hopper » pon 08 říj, 2018 4:55 pm

Tak přidáno videjko Čmeláka(MTB TT) z prvních zkušebních jízd(zatím v analogu) se standartní zamýšlenou soupravou na budoucím novém kolejišti. Bouda je schválně povysazená - čekám na dekoš, tak se mi nechce zbytečně namáhat ty zacvakávače - aby to nedopadlo jako u hektora BTTB. Co se týče zábradlí - mě vyhovuje to co je(ohebné, takže nezničitelné - kdo chce, může dát leptané), ale mohlo by již od výroby být šedé(nevim jak dlouho tovární mašině vydrželo v bílé barvě). detaily - jak je u MTB zvykem, tak je to na hrubo, ale nice co bych nepřekous. Na nástřiku nebylo co zk.... tak je vcelku v pohodě(to Hanzalíkovic barča byla jiné kafe - vybral jsem až čtvrtou a stejně to nebylo ono). Dekly - prej se to tak výrobci líbí, tak to tak dělá - nic neřešitelného pro fajšmekry - zabrousí (mašiny měly i ploché kryty) a přepatinuje. Žebrování krátký přestavek - co jsem viděl fotky(našel jsem dvě), tak na té starší je zrovna vidět dlouhý čumák a na té novější -96 je krátký s žebrováním - takže by asi mělo být. Samo jsem našel i fotku, kde jiná mašina to žebrování nemá. Dále chybí na krátkém přestavku přechodový můstek - opět nevím, zda nebyla z výroby vyjímka. Jízdní vlastnosti - zatím nemám výhrad - tichý plynulý chod - uvidím po dosazení dekoše, až ho proženu po mém tankodromu. Pokud mám ohodnotit známku, tak za 2(ale já bych ho z leptu asi lépe nepostavil)

https://jefftt.rajce.idnes.cz/MTB_Cmela ... 101624.jpg
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 573
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: "Čmelák"

Příspěvekod radula63 » stř 10 říj, 2018 6:45 am

Před hromadným lisováním byla upravena forma čmeláka na zadním čele - doplněny prolisy :wink: .
Raďula 63 -TT
http://www.kzm-praha.cz/
Psi štěkají, karavana jede dál...
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 930
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres Třebíč

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod Ferys » stř 10 říj, 2018 2:06 pm

Takže čmelák z první série by tedy mohl být raritním kouskem...?
Ferys
 
Příspěvky: 116
Registrován: pon 01 říj, 2012 11:02 am

Re: "Čmelák"

Příspěvekod Adam Buchal » stř 10 říj, 2018 2:23 pm

radula63 píše:Před hromadným lisováním byla upravena forma čmeláka na zadním čele - doplněny prolisy :wink: .


Výborně, takový otevřený přístup ke konstruktivní kritice je fajn :wink: Jinak by to chtělo před výrobou zvážit ještě tyto věci:
1. Ty vylisované kříže na střešních deklech, je to opravdu hnusné a na úrovni Zeuke před 50 lety... Když už ne jehlan, tak alespoň plochý dekl. Tillig má hezké dekly do jehlanu.
2. reflektor - přidat mu pár desetinek na vystouplosti z kapoty.
3. přidat plný pluh s třetí ( a o něco drobnější ) lištou pro vitrínu a činné modeláře.
4. Zamyslet se nad povrchovou úpravou - nepořádek v laku (chlupy, prach), zafouklá barva, velmi nekvalitní tisk. Kuehn nebo Loco jsou taky malí výrobci a povrchovku umí udělat perfektní.
Myslím, že všechny 4 body stojí za zvážení, neb model za 4500 už patří mezi ty dražší v dané kategorii, takže by se dala očekávat nějaká kvalita.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam Buchal
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot], paveltt a 2 návštevníků