"Čmelák" - MTB 2018

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod jardaaa » stř 01 pro, 2021 7:40 am

Zlámalík píše:A co takhle to reklamovat, resp. hodit Báňovi na hlavu? Tím, že mu to všichni žerou, je on za vodou a vy... No víte kde.


Za rok 2019(poslední zveřejněnej) při tržbách 36mil. výsledek hospodaření po zdanění 10mil. Kč.. Holt šetřit na ozubenejch kolečkách se mu evidentně vyplatí..
jardaaa
 
Příspěvky: 101
Registrován: úte 07 dub, 2020 5:28 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod Trainmaniak » stř 01 pro, 2021 7:45 am

PepinTt píše:
Pavel-HP píše:PepinTt - to co máš pod čarou, bohužel neplatí.

Bohužel ne, a poslední dobou je spíš opačný trend ....

A máš pod tou čarou tři chyby. :-)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod Davca » pon 11 dub, 2022 4:45 pm

Zdravím,
tak se dostalo už i na mne ... https://davcca.rajce.idnes.cz/Smutny_pribeh_.../ :?

Možná se zde již náhrada motoru pro Čmeláky od MTB probírala, ale nedaří se mi nějakou zmínku najít. Takže, dá se uvedený kousek nahradit něčím "lepším" ? Tím "lepším" myšleno motor, který by během tří let vydržel více než celkové cca. 2 hodiny provozu. Jinak samozřejmě výrobce modelu motor nabídl za cenu 150,- Kč, ale ono to asi bude stejné ... . 8)

Děkuji za případná doporučení.

David
Davca
 
Příspěvky: 265
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod Pavel 152 » pon 11 dub, 2022 10:13 pm

Není to problém, mám ho na modelbazaru. Je dokonce pětipólový a má i pravé uhlíky.
https://modelbazar.cz/elektricky-motorek/961822
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 419
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod Davca » úte 12 dub, 2022 7:03 pm

Pavel 152 píše:Není to problém, mám ho na modelbazaru. Je dokonce pětipólový a má i pravé uhlíky.
https://modelbazar.cz/elektricky-motorek/961822
Pavel


Zdravím
a děkuji za motor. Po jeho převzetí byly provedeny potřebné úpravy a podle všeho se dílo po zhruba čtyřech hodinách podařilo ...

https://davcca.rajce.idnes.cz/Motor_pro ... .0084_MTB/

https://www.youtube.com/watch?v=Rkzjq9IYysE

David
Davca
 
Příspěvky: 265
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod Leoš Vobořil » pát 15 dub, 2022 8:52 pm

Pavel 152 píše:Není to problém, mám ho na modelbazaru. Je dokonce pětipólový a má i pravé uhlíky.
https://modelbazar.cz/elektricky-motorek/961822
Pavel

Opravdu je petipolovy? Motraxx rika neco jineho...
Leoš Vobořil
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon 24 bře, 2008 10:39 am
Bydliště: Brno a Kutná Hora

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod Pavel 152 » pát 15 dub, 2022 10:22 pm

mig1512_3_small.jpg
mig1512_3_small.jpg (22.72 KiB) Zobrazeno 6035 krát
Ten co mám já, má na sobě nápis Motraxx a je opravdu pětipolo
Pavel 152
 
Příspěvky: 419
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod Leoš Vobořil » sob 16 dub, 2022 5:09 pm

V tom aby se cune vyznalo, po akci podvozky jsem resil jeste motor, prvni co bylo, tak jsem prochazel stranky Motraxxu a po vyfiltrovani mi tam vybehly dva, tenhle a jeste jeden a oba byly psane tripolove. Pisu zpravu kvuli obednavce.
Leoš Vobořil
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon 24 bře, 2008 10:39 am
Bydliště: Brno a Kutná Hora

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod RSC » stř 03 srp, 2022 8:56 am

Všichni čmeláci se zvukovým dekoderem zimo mi trošku cukají v některých rychlostech a ani změny hodnot na dekodéru (ty co mne napadly) to dokonale nevyřešily, jen se to mírně zlepšilo. Tohle musel někdo již řešit.
Má někdo "zaručený" tip, co s tím. Tedy, kde a jaké hodnoty nastavit, případně co na desce vypájet?
Díky.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod tabletrain » čtv 04 srp, 2022 7:46 am

Pavel 152 píše:
mig1512_3_small.jpg
Ten co mám já, má na sobě nápis Motraxx a je opravdu pětipolo

Toto je podľa dokumentácie výrobcu a priloženej foto motor MIG - 5 pól. Tu je napr. 5-pól uvádzaný ako 3-pól.http://obchod.elsikor.sk/product_info.p ... s_id=17521, ale jeho rozmer je iný - 15,5 x 12,1 x dĺžka 27 mm ( foto je identické už len podľa podložky, na ktorej je motor položený - teda je to motor MIG). Motory Motraxx samotný výrobca v datasheetoch uvádza ako 3 pól. https://www.motraxx.com/produkte/elektr ... FilterForm a iné motory týchto rozmerov vo výrobnom programe nemá. Ak teda niekto má motor Motraxx - 5 pól týchto rozmerov, treba kontaktovať výrobcu, nech si doplní ponukový list a opraví datasheety.
tabletrain
 
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod durik6 » úte 20 zář, 2022 6:56 pm

Motor MOTRAXX FK055SH-10120S-46H je podľa údajov výrobcu naozaj 3-pólový. Dokonca uvádza že maximálne prevádzkové napatie je 6V !!! pritom nominálne napätie uvádza 12V:
https://www.motraxx.com/produkte/elektr ... 0120s-46h/

Mali ste niekto motor MOTRAXX FK055SH-10120S-46H naozaj otvorený? Zaujímalo by ma, ako to je...
Alebo v tom má samotný výrobca bordel... (oslovil som Motraxx, mail od výrobcu v ďalšom príspevku...)

Motor v ponuke elsikoru označený ako "MIG X-Train 200/38 BSK 3-pól" je MOTRAXX FF050SH-10205S-38H+V.
Teda aspoň ten jeden, čo som kúpil. Predpokladám, že dodávateľ je/bol Megamotor. Motor je asi z roku 2016.
Otázka potom je, odkiaľ berie Megamotor motory. Tento MOTRAXX je doškriabaný na identifikátoroch, ako by sa niekto snažil zakryť jeho pôvod. Ale rozlúštil som to.
MOTRAXX FF050SH-10205S-38H+V je podľa výrobcu tiež len 3-pólový. Keď motor chytím za osku, pretočím ho dookola na 6 zastavení/skokov. Znamená to, že je 3-pólový? (nie som expert na motory).
Tento motor má cez osky dĺžku 38mm, osičky 2,5 a 4,5 mm, dĺžku 30/27mm a priemer 15,5/12mm.Oska 1,5mm
Predpokladám, že by presne pasoval do MTB mašín, ale MTB nevedu...(nechcu :D)

záverečná otázka. čo je to teda za motor ten "MIG 200 train" od Megamotor-u? Megamotor si vyrába alebo necháva vyrábať motory, alebo čo sú zač tie MIG motory?
Nie je to len MOTRAXX utretý acetónom? Prípadne MOTRAXX FK055SH-10120S-46H ak je naozaj 5-pólový? (oslovil som Megamotor, uvidíme ... EDIT: Povrdené "MIG 200 train" = "MOTRAXX FK055SH-10120S-46H" a je 5-pól)
Naposledy upravil durik6 dne stř 28 zář, 2022 7:49 am, celkově upraveno 2
durik6
 
Příspěvky: 28
Registrován: stř 15 črc, 2020 9:49 pm

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod durik6 » pon 26 zář, 2022 2:52 pm

Info z Motraxx-u ohľadom motora FK055SH-10120S-46H:
otázky zneli: 1. koľko pólov má motor, 2. prečo je max. prevádzkové napätie len 6V keď nominálne je 12V

"vielen Dank für Ihre Anfrage über unsere Website.
Bei diesem Motor handelt es sich um einen Motor mit 5-poligem Anker.
Sie haben völlig recht, die Angabe der max. Betriebsspannung ist auf unserer Homepage falsch. Vielen Dank für den Hinweis.
Es muss korrekt lauten:
MIN. Betriebsspannung 6.0 VDC
MAX. Betriebsspannung 13.0 VDC
Wir werden den Fehler schnellstmöglich beheben."
durik6
 
Příspěvky: 28
Registrován: stř 15 črc, 2020 9:49 pm

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod dudlifuk » úte 27 zář, 2022 7:38 pm

durik6 píše:Info z Motraxx-u ohľadom motora FK055SH-10120S-46H:
otázky zneli: 1. koľko pólov má motor, 2. prečo je max. prevádzkové napätie len 6V keď nominálne je 12V


tak to je teda velka ostuda, ze taky vyrobca si neustrazi parametre, ktore prezentuje. Par rokov sa motormi uz zaoberam a Motraxx som tiez nevynechal, ale prave tieto parametre ma vzdy odradili.

durik6 píše:.......čo je to teda za motor ten "MIG 200 train"

par kusov MIG200 mam nakupene a par som ich uz pouzil v modeloch MTB. Je pravda, ze su 5-polove a vcelku kvalitne. A kedze nemaju na sebe ziadne identifikatory, je velky predpoklad, ze je to v skutocnosti Motraxx a MIG je len obchodna znacka predajcu.
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod durik6 » stř 28 zář, 2022 8:16 am

Záver mojej investigácie týkajúcej sa Motraxx motorov:

MOTRAXX FK055SH-10120S-46H = MIG 200 TRAIN (aktuálne v ponuke) ---> Elektromotor X-TRAIN 055, 12V (8-16V) für Spur HO, TT mit 5-poligem Rotor
DC-Motor X-TRAIN 055 mit 5-poligem Anker (15° verdreht) für leichten Anlauf und sanften Auslauf. Ideal als Ersatz für Mashima NH-1624 oder MH-1626. Geeignet für Betriebsbereich 8 - 16V, bei der Nennspannung 12V dreht 13.000 RPM, Imax - 1,0A, 3W, Kohlebürsten mit Blattfedern, Gehäuse Abmessungen B15 x H12 x L26,5mm, Welle beidseitig mit Gesamtlänge 46,0mm vorne und hinten jeweils 10,0mm überstehend, Wellendurchmesser 1,5 mm.
https://www.ebay.de/itm/174434202990

MOTRAXX FF050SH-10205S-38H+V = MIG X-Train 200/38 BSK 3-pól (nie je už v ponuke) ---> Motor X-TRAIN 050, 12V mit leisem Lauf, für Spur HO, TT, N
DC-Motor X-TRAIN 050 mit 3-poligem Anker für leichten Anlauf und sanften Auslauf. Sehr ruhiger Lauf! Geeignet für Betriebsbereich 8 - 16V, bei der Nennspannung 12V dreht 13.000 RPM, Imax - 1,0A, 3W, Metallbürsten mit Edelmetall Kontaktfläche, Gehäuse Abmessungen B15 x H12 x L26,5mm, Welle beidseitig mit Gesamtlänge 38,0mm vorne 5,0mm, hinten (an der Kontaktseite) 3,0mm überstehend, Wellendurchmesser 1,5 mm.
https://www.ebay.de/itm/172673316786
durik6
 
Příspěvky: 28
Registrován: stř 15 črc, 2020 9:49 pm

Re: "Čmelák" - MTB 2018

Příspěvekod Hurvinek » ned 05 lis, 2023 6:47 am

Zdravím tétečkové modeláře,
chtěl bych se vás pozeptat, jak mám postupovat při výměně dvojkolí za bandážované u svého Čmeláka? Byly zde popsány nějaké techniky při sundávání krytu podvozku, ale moc jim nerozumím. Předem děkuji za nějaký podrobnější výklad, pokud existuje.
Hurvinek
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 08 lis, 2021 5:17 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků