Stránka 1 z 3

Spřáhla v TT = věčný problém...

PříspěvekNapsal: pát 14 zář, 2018 3:43 pm
od hank
Tak se mi doma sešlo dost převážně bazarových vozů pro II. a III. epochu s očkovými spřáhly, jenže do výměny tolika spřáhel se mi vůbec nechce a obě mé páry, které se k těm vozům hodí, mají nová spřáhla Tillig... Dá se prosím někde najít nějaký návod na výměnu spřáhel Tillig u 365.4/BR 64 od Schirmera a 335.1/BR 91.3-18 od JATT za očková? Nebo jestli jste to někdo dělali, můžete prosím poradit?

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

PříspěvekNapsal: pát 14 zář, 2018 4:19 pm
od JendaTT
Pokud ti to bude jezdit jako souprava a budeš to minimálně rozpřahat, tak na první vozy dej TILLIG 08824 za dvacku a neřeš lokomotivy.
Taky takhle jezdím se staršími vozy a dostačuje to.

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

PříspěvekNapsal: pát 14 zář, 2018 4:26 pm
od hank
Bohužel ne všechny ty vozy mají spřáhla na drátkách... Kromě toho moje ježdění obnáší krátké soupravy a dost posunu.

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

PříspěvekNapsal: pát 21 zář, 2018 4:28 am
od Trainmaniak
Ahoj Hanku. Jestli jsem správně pochopil dotaz, tak by řešení mělo být jednoduché. Loko 365.4 má šachtu. Do šachty se dá vložit i očkové spřáhlo 08872. Vycvakni současné, zacvakni očkové. Jak je na tom s uchycením 335.1, to mohu jen odhadovat. Na drátek? Pokud ano, použij 08824. Očková do šachty bych doma mohl mít, ale jen Piko. Klidně Ti na 365.4 dva kousky věnuji.

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

PříspěvekNapsal: pát 21 zář, 2018 5:33 am
od hank
Děkuji za nabídku, kterou nevyužiju, tobě ty peníze taky nerostou na stromě... :mrgreen: . Já už jsem to mezitím zjistil a spřáhla jsem si objednal.

Taky jsem zjistil, že na některých vozech (LOCO?) to uchycení spřáhel zvenku vypadá jinak a evidentně jde i o jiný typ kinematiky, ale zatím jsem v nabídce očkových spřáhel nenašel takové, které by se do této kinematiky hodilo... Až budu mít víc času, tak to nafotím, pokud mě někdo nepředběhne. Koukám, že tady na fóru se to probíralo už někdy před 7 lety tady viewtopic.php?f=4&t=4352, ale není mi jasné, jestli i tuto kinematiku lze osadit očkovými spřáhly a pokud ano, jestli ty úpravy zvládnu i svýma - jak se říká na Slovácku - gramlavýma rukama...

Samozřejmě vím, že očková spřáhla do kinematiky obecně jsou krokem zpět, ale na mé lokálce s max. 5 vozovými soupravami jezdícími krokem stejně vlastnosti kinematiky nevyužiju. Navíc mám modely,které vždy budu používat jen se spřáhly Tillig, takže se smiřuju se dvěma kategoriemi vozidel a souprav... V tomhle ohledu trochu závidím eNkařům.

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

PříspěvekNapsal: pát 21 zář, 2018 5:56 am
od Trainmaniak
Na stromě sice nerostou, ale spřáhla se válí v krabičce nevyužitá. Všechny modely Piko přezbrojuji na nová spřáhla Tillig. :D Nevadí, budou se válet dál. :wink:

Něco k Loco jsem před 14 lety zpracoval, viz zde: http://www.trainmania.info/clanky/loco_sprahlo.pdf. Článek je poplatný době a mým tehdejším znalostem a zkušenostem (dosti chabým), ber tedy terminologii s rezervou. :roll: Šachta Loco na vozech Vtr a Ztr není klasická nacvakávací, je to spíše domeček, do něhož se spřáhlo vsune a poté zajistí krytkou. Podobné je to u BR 80 Roco. Každopádně do domečku pasuje jakékoli spřáhlo určené do šachty. Aktuálně Loco tyto vozy dodává již s novým spřáhlem Tillig/Kuehn a sedí to tam jako (_|_) na hrnec. :D Kinematika není kinematikou v pravém slova smyslu, je to něco na půli cesty mezi kinematikou a otočnou šachtou, ale nemám vůči tomu pražádných výhrad, snad jen že bývá někdy trochu skloněná dolů.

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

PříspěvekNapsal: pát 21 zář, 2018 6:41 am
od hank
Výborně, děkuji. To přesně mě totiž původně napadlo - že uchycení spřáhel do té kinematiky zvenku vypadá jako totéž na BR 80 ROCO. Na ní už jsem spřáhla měnil, takže bych to měl zvládnout i tady.

Každopádně děkuji za rady, pomohly. :wink:

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

PříspěvekNapsal: pát 21 zář, 2018 6:56 am
od Trainmaniak
Bylo mi potěšením. :-)

Výška spřáhla Tillig

PříspěvekNapsal: úte 25 srp, 2020 1:21 pm
od Tomáš10
Mám Hektora Tillig a kupříkladu čistící vůz Lux Modellbau, které nespřáhnu, protože rozdíl výšky spřáhel je od oka 3mm. Obojí má kinematiku, ale mám i dost BTTB vozů s pružinkou.

Než s tím začnu tahat a kroutit, abych to vyrovnal -

Existuje nějaká měrka nebo jiný způsob, jak mít vše v jedné rovině ?

Re: Výška spřáhla Tillig

PříspěvekNapsal: úte 25 srp, 2020 1:30 pm
od JendaTT
Ahoj, dovolím si sem nalinkovat odkazy na stránky LokoPin - o spřáhlech a spřáhlech pro staré vozy. Možná najdeš odpověď i nějaké info navíc...

Re: Výška spřáhla Tillig

PříspěvekNapsal: úte 25 srp, 2020 1:34 pm
od paveltt
Měrku má v nabídce Peho pod číslem 104, v nabídce eshopu u nás lze dohledat,nebo si ji lze udělat z destičky.

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

PříspěvekNapsal: úte 29 zář, 2020 8:13 pm
od vojtas
Hele, zkoušel někdo kompletně přesedlat na spřáhla Fleischmann/Roco? Je to výrazně lepší oproti novému tilligu? Řeším, jestli do 810 udělat díru na šachty od Peho právě pro tyhle spřáhla, nebo použít spřáhla ze Sergeje Tillig.

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

PříspěvekNapsal: stř 30 zář, 2020 5:42 am
od Marthin
Já jsem do pluhu M152 zabudoval šachtu viz: http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=2149
a jsm spokojen. Možná to někomu bude rušit, ale já budu mít pluh černý, takže to nebude zas tak výrazné.

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

PříspěvekNapsal: stř 30 zář, 2020 8:42 am
od vojtas
Máš můj obdiv za to, jak je ta díra rovná, to bych já fakt nezvládl a proto se toho bojím :D Já bych šel teda do šachty s magnetem, s těma pružinkovýma mám samý špatný zkušenosti, hlavně proto, že ztrácí svou pružnost celkem rychle, ale spřáhlo pro sergeje je podle mě pořád lepší řešení, jen takhle nejde upevnit právě fleischmann/roco a já přemýšlím, že bych přesedlal, ty spřáhla prostě narozdíl od tilliga nepůsoběj tak hmotově divně na čelech vozidel, nepřenášej tolik boční síly, což je teda vůbec fakt výmysl, chápu, že je to kvůli kinematice, ale je to hroznej nápad, a nerozpojujou se na nerovnostech, ale zase prý neudrží dlouhý vlaky.

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

PříspěvekNapsal: pon 05 říj, 2020 5:27 am
od Marthin
díky.
Až mi kinematika přestane sloužit, pak vymyslím něco jiné v rámci malého prostoru. Ale ukrojit pluh jako u Kuehna nebo dolo opilovat mi přijde dost brutální řešení, protože pluh je defacto typický u M152 - protože: když jsem byl na SVK a nezdály se mi ty jejich 810 a ejhle, pluh maj placaty, je to sice dodelavka, ale není to pravy obličej orchestrionu. Proto z toho duvodu jsem nechtel do toho zasahovat co nejvic.
Mimochodem, M152 nepotahne za sebou dlouhyho hada, ale jen Blm.