Stránka 2 z 2

Re: Přestavba parních lokomotiv na ČSD

PříspěvekNapsal: úte 31 črc, 2018 11:30 am
od hank
lahva píše:...prakticky vysledek jsem tu na foru snad nikdy nenasel...


V 90. letech - ještě v předinternetové době - se ty přestavby z BR81/92 dost prodávaly, sám jsem koupil dvě 423.0 v tehdejším kamenném obchodě Ž+Z v Č. Budějovicích na Lannově třídě, měli tam na stejném pojezdu i 434.2, ale na tu mi už tenkrát nezbyly peníze. :( Nevypadaly nejhůř, jenže jízdní vlastnosti - tehdy ještě na plechovém kolejivu BTTB - měly katastrofální, problém byl v konstrukci zavěšení běhounů, které byly málo zatížené a vypadávaly na výhybkách. Tak jsem je po rozebrání předposledního kolejiště před (doufám, že v životě už mým posledním... :mrgreen: ) stěhováním prodal, to už běželo tohle fórum a koupil je někdo z těch, kdo sem tehdy chodili, ale už jsem zapomněl, kdo to byl, tak se třeba přihlásí a podělí se o své zkušenosti.

Ještě jsem zapomněl napsat, že je na internetu jeden čas nabízel ostravský Hobby Shop, ale ani tam už jsem je nejmíň 5 let taky neviděl. Nicméně evidentně to vypadalo jako modely stejného původu, tak třeba se k tomu někdo přihlásí a ozve se nám tady, ať už někdo, kdo je má doma a jezdil/jezdí s nimi, nebo přímo jejich výrobce.

Re: Přestavba parních lokomotiv na ČSD

PříspěvekNapsal: úte 31 črc, 2018 2:53 pm
od TTmili
lahva píše:.....

stejne jako pojezd na 534.0, ktery uz je na svete, bude za nedlouho i pro 434 a pak snad i pro 423 a 433, pravda, dokud nezacne nekdo vyrabet loukotova kola na zakazku, nebude to nikdy presne, ale porad lepsi, nez si o tom jen vypravet, nemyslite? :wink:


Inu pojezdů jsem si už na K-reportu všimnul, a když píšeš že na 534.0 jsou už na světě, znamená to, že jsou už nějakým způsobem k dispozici? Případně u koho se objeví?

Re: Přestavba parních lokomotiv na ČSD

PříspěvekNapsal: úte 31 črc, 2018 4:34 pm
od Střelec
hank píše:
V 90. letech - ještě v předinternetové době - se ty přestavby z BR81/92 dost prodávaly, sám jsem koupil dvě 423.0 v tehdejším kamenném obchodě Ž+Z v Č. Budějovicích na Lannově třídě, měli tam na stejném pojezdu i 434.2, ale na tu mi už tenkrát nezbyly peníze. :( Nevypadaly nejhůř, jenže jízdní vlastnosti - tehdy ještě na plechovém kolejivu BTTB - měly katastrofální, problém byl v konstrukci zavěšení běhounů, které byly málo zatížené a vypadávaly na výhybkách. Tak jsem je po rozebrání předposledního kolejiště před (doufám, že v životě už mým posledním... :mrgreen: ) stěhováním prodal, to už běželo tohle fórum a koupil je někdo z těch, kdo sem tehdy chodili, ale už jsem zapomněl, kdo to byl, tak se třeba přihlásí a podělí se o své zkušenosti.

Ještě jsem zapomněl napsat, že je na internetu jeden čas nabízel ostravský Hobby Shop, ale ani tam už jsem je nejmíň 5 let taky neviděl. Nicméně evidentně to vypadalo jako modely stejného původu, tak třeba se k tomu někdo přihlásí a ozve se nám tady, ať už někdo, kdo je má doma a jezdil/jezdí s nimi, nebo přímo jejich výrobce.


Ty přestavby dělal tehdy někdo pro BddP, co kus, to originál. Objednával jsem si 423.0 přes místní obchod (tehdy ještě Modeltrain) a nakonec jsem ji vracel - pojezd byl totál zprzněný. Běhouny zkratovaly, hnací kola byla upatlaná od lepidla tak, že mašina zoufale poskakovala a po sundání celkem pěkné kastle z odlitku se ukázalo, že pachatel z prostorových důvodů odřízl část pláště motoru tak šikovně, že všechny vzniklé špony napadaly dovnitř (se všemi neblahými důsledky pro motor. Tratil jsem na tom tehdy Br92 jako polotovar a nějakou dokumentaci. Na podvozku tehdejší čtyřnápravové "startky" se zjednodušeným tyčovím se mihly i přestavby na "Heligón", předloze neodpovídala ani kola (to se dalo z dálky zkousnout, pokud byla natřená na černo), ani tendr. Ten byl typově neodpovídající. Taky se stavěly 422.0 - pojezd se krátil a kola barvila na černo, aby nebylo vidět, že jsou paprsková a ne disková.

Re: Přestavba parních lokomotiv na ČSD

PříspěvekNapsal: úte 31 črc, 2018 9:15 pm
od Radek Strnad
Teoretizujete pěkně chlapci, ale v prvním a zakládajícím příspěvku je otázka: Které pojezdy jsou identické. ??? A to není žádný, snad kromě Štokra bez tendru. A ta neidentičnost je opravdu, ale opravdu velká. Prostě je to něco úplně jiného. Jiný průměr dvojkolí, jiný rozvor, jiný rozvod, obrzdění, jiné tendry.....atd...atd. Jistě, velmi zručný modelář dokáže leccos přestavět, sám vyrobit a vytvořit opravdový model, ale kolik takových je??? Německá konstrukce lokomotiv je od české rozdílná v drtivé většině podstatných celků. Než mě tu někdo obviní z toho, že se snažím vysvětlit, proč to nejde - netvrdím, že to nejde, ale z 99% případů nebude vynaložené úsilí a finanční prostředky odpovídat výsledku, tzn. u BTTB budou tristní jízdní vlastnosti(jistě, při velké trpělivosti a dostatku pojezdů se dá jeden vyladit tak, že to bude jezdit dobře), u Tilliga už bude rozhodující investice do pojezdu(celé lokomotivy), Beckmann, Gützold...atd, to už jsou modely za velké peníze a rozřezat mašinu za 7.000,-Kč s nejistým výsledkem????? No nevím. Něco už jsem v životě postavil a taky nepostavil, ale v otázce rozřezání pojezdu s nadějí, že se mi povede složit něco, co bude mít kvalitu továrního modelu už jsem opatrný. Prošlo mi rukama několik malosériových modelů a všechny, opakuji všechny, byly jedna velká katastrofa. I když model vypadal na pohled dobře, jízdní vlastnosti nestály za nic. Ve všech případech. Dnes je samozřejmostí digitalizace a osvětlení a to je třeba také brát v úvahu. A také kinematika, pokud možno průhled boudou....... :roll:

Re: Přestavba parních lokomotiv na ČSD

PříspěvekNapsal: úte 31 črc, 2018 10:08 pm
od hank
Tak jistě, já jsem potichu předpokládal, že se s tím přestavěným modelem má především jezdit na kolejišti, a pak bude záležet na celkovém dojmu víc než na přesnosti. Jestli jde především o přesnost dokumentačního charakteru, pak máš samozřejmě pravdu.

Pro mě ta hranice vedla mezi těmi přestavbami na 423.0 a těmi zvěrstvy, o kterých se tu zmiňoval Střelec; 414.0 s paprskovými koly nebo 422.0 s rozvorem o půl metru delším už jsou dle mého soudu za hranou.

Re: Přestavba parních lokomotiv na ČSD

PříspěvekNapsal: stř 01 srp, 2018 6:06 am
od vorech
Ale zas na 2. stranu je dnes mozno pojezd nebo samostatny ram nakreslit v CADu a nechat na CNC masine vyrobit.a myslim,ze i 3D tiskarna nebude za chvili od veci.Potrebne dily jako loukotova kola,pastorky,osy apod. se da na netu sehnat. Takze pokud budu mit vyrobeny ram nebo pojezd,muzu smele skladat.A nemusim rozrezavat pojezd z loko za 7 tis.

Re: Přestavba parních lokomotiv na ČSD

PříspěvekNapsal: stř 01 srp, 2018 9:40 am
od lahva
Jsem ponekud urypana povaha :) .. kdyz jsem se snazil neco tvorit a hledal jsem nejake navrhy, inspiraci, nasel jsem vyjma par fotek tak velky kulovy a to jsem si kdysi myslel, ze tu na foru nebo Kcku musim neco najit :D ... pokusim se odprostit od ustepacnych poznamek :wink:

Nazev vlakna je "Přestavba parních lokomotiv na ČSD" tak kam jinam vkladat podobne prispevky...tazatel sice hned v prvnim prispevku vznesl dotaz na identicnost pojezdu, to je pravda, ale taky jsem driv zil v presvedceni, ze si to udelam nejak lip, verohodneji. Bohuzel jsem dospel k nazoru, ze v TT to bez kompromisu zatim proste nepujde. Jediny identicky pojezd pouzitelny pro CSD stroj je jen ta BR52, to ale neznamena, ze prijmutim kompromisu v jinem pripade musi vzniknout neco odpudiveho. Pravda, ne kazdy s tim musi byt ztotoznen, ale to je jen subjektivni nazor, nikomu ho neberu. Naopak, kdyby se toto vlakno rozvinulo, mohlo by poskytovat informaci jak z toho mala udelat alespon neco a byt hodnotnejsim zdrojem pro dalsi jedince, kteri by radi prohaneli masiny typicke nasim tratim. A zrovna by to mohlo jinym pomoci se nebat riznout do drazsiho pojezdu, protoze muzou presne videt jak to maji udelat. Za me to jde, ne vzdy je treba vynakladat znacne castky, aby vysledek byl uspokojitelny.

423,433 na pojezdu BR81 s tilligovou kostkou, deko Zimo, 423 osvetleni ve smeru jizdy a samostatne spinane reflektory, 433 na svetla ceka - pojezd 1200-1600,-, odlitek Ciz 150,-, doplnkovy lept DH-loko 500,-, obtisky Jiran+Jacek 100,- serepeticky okolo max do 500 ... a vlastni cas...

Obrázek

456.0 fotka moje (po vyrezu a zvetseni), model kamarada, na pojezdu BR65 od gutzolda

Obrázek

zminovany 534.0, model neni muj, opet kamarada, mam jej jen na osvetleni, jak to bude s pojezdem nemohu za autora rici, aktualne cekam na svuj kus, tvoritel je vytizen, z diskuze ale vyplyvalo, ze lept by mel byt casem u nekoho k dostani, pak i ten pro 434, sestaveni ale nebude nejjednodussi

Obrázek

Prijde mi, ze ta snaha na poli tvorby parnich loko v meritku TT je tu trosku shazovana. Nebylo by lepsi, kdyby by si po shlednuti podobnych snimku rekl nejden modelar sakra, to si musim udelat taky? Mohli bychom se pak divat vic na modely, ktere pravda ne ve vsem naprosto sedi, ale existuji a jezdi...

A ano, na kazdem modelu se da najit neco spatne, dobre je si to ale uvedomit a u dalsiho kousku to zkusit udelat zase trosku jinak :wink:

Me osobne takoveto snimky delaji dobre na dusi :) (Bielsko-Biala crvnc 2018)

Obrázek

vorech píše:...Potrebne dily jako loukotova kola,pastorky,osy apod. se da na netu sehnat...

V tomto pripade te velice rad pozadam o nasmerovani, na koho se mam s vyrobou loukotovych kol pro TT obratit. Nejak mi to asi uniklo...

Re: Přestavba parních lokomotiv na ČSD

PříspěvekNapsal: stř 01 srp, 2018 10:01 am
od vorech
Loukotova kola jako nahradni dily jednotlivivh vyrobcu.Nebo 3D tiskarna a osadit zeleznym okolkem ze soustruhu nebo odlit.

Re: Přestavba parních lokomotiv na ČSD

PříspěvekNapsal: stř 01 srp, 2018 10:17 am
od lahva
vorech píše:Loukotova kola jako nahradni dily jednotlivivh vyrobcu....


tu je prave ten problem, ze tovarni produkty zahranicnich vyrobcu neodpovidaji nasim potrebam ...

vorech píše:....Nebo 3D tiskarna a osadit zeleznym okolkem ze soustruhu nebo odlit.


dost narocne na presnost, 3D tisk nepripada takrka v uvahu, jedine v nekterych typech 3D tiskaren vytisknout dil jako mustr a ten pak dale jeste zpracovat pred zaformovanim...ono udelat soukoli, co nesmajda neni zase az takova sranda...

Re: Přestavba parních lokomotiv na ČSD

PříspěvekNapsal: stř 01 srp, 2018 10:25 am
od vorech
Tomu rozumim,3D je a bude jeste nejakou chvili otrepany a sendvicovy povrch.Pak jen odlit!

Re: Přestavba parních lokomotiv na ČSD

PříspěvekNapsal: stř 01 srp, 2018 6:24 pm
od AlexD
Děkuji za příspěvky . Když to tak shrnu, tak na přestavbu se pojezdy německých mašin nehodí (pokud budeme chtít jít do detailů). Snad se u nás najde vyrobce požadovaných náprav a běhounů pro jednotlivé lokomotivy. Ještě by mě zajímalo, zda je u nás nějaký výrobce převodů - ozubených koleček, pokud někdo víte? Jinak bych chtěl podotknout, že před dvěma roky jsem si udělal s vnukem výlet na výstavu do Peček. Nestačil jsem zírat, ve vitrinách měli modely skoro všech parních lokomotiv ČSD. Akorát nevím, jestli to nebyly jen nefunkční modely, nebo byly schopné provozu.
Páry Pečky1.jpg
Páry Pečky2.jpg

Re: Přestavba parních lokomotiv na ČSD

PříspěvekNapsal: stř 01 srp, 2018 7:58 pm
od rawen
Dva klasické zdroje:
http://www.pojezdy.eu/eshop/
a pan Václav Šátek kovo.satek@quick.cz http://www.ksatek.cz/ - napsat o katalog

Radek

Re: Přestavba parních lokomotiv na ČSD

PříspěvekNapsal: úte 07 srp, 2018 6:39 pm
od milanbobo
Ahoj.
Dík za příspěvky zde uvedené nebot´ každá rada je dobrá.
Já bych potřeboval doporučit motorek co by do velikosti ( možná se někdo tím zabýval a má zkušenosti) pro parní lok. BR 92 - TT. Nejraději bych použil Mashimu a jestli by se vlezl i malý setrvačník tak včetně, snad by to zlepšilo jízdní vlastnosti - nevím ? .
Dekodér jsem myslel umístit na bok do vany nebo dozadu pod uhlí po zmenšení závaží . Také bych určitě vyměnil plastové převody za kovové od p. Šátka. Zatím jsem řešil jestli to má cenu se s přestavbou zabývat ,ale po vyřešení poskakování lok. mě to posunulo dál.
Dík Milan