j p píše:Objevila se zminka o pojezdu s kulickovymi lozisky.
Mohl by to nekdo trochu upresnit? Kde jsou ve vylepsene verzi pojezdu ta kulickova loziska?
Krome toho se na strankach MTB objevila i fotka zespoda, ze ktere to vypada, ze umisteni prostrednich naprav neodpovida maskam. Mozna byl pojezd puvodne konstruovan k nejakemu jinemu ucelu?
Odpověď odzadu.
- Ano. Převodovky na ST43 jsou konstuovány právě pro čmeláka. Však forma, ze které se lisují skříně převodovek nese označení - převodovka TT770
.
- Kuličková ložiska jsou na nápravových hřídelích. Jinde v modelu jsou uložení jen kluzná. Na ocelovou hřídel nápravy se prvně nalisuje ozubené kolo, následně se navlečou kuličková ložiska a poté kola náprav (samozřejmě přes izolační vložku). Takto sestavená náprava se vkládá do skříně převodovky. Tak drží kuličkové ložisko na těsno. Modely, které mají kuličková ložiska, jsou jsou na webu výrobce označena. Ostatní modely kuličková ložiska nemají. Tedy ve velikosti TT jsou to zatím pouze čmeláci, SU 46 a některé barevné mutace ST43.