ST43 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

ST43 od MTB

Příspěvekod j p » stř 10 led, 2018 11:02 pm

Zajimalo by me, zda ma nekdo zkusenosti se sestinapravovou lokomotivou ST43 od MTB?
Hlavne me zajimaji jizdni vlastnosti a reseni pojezdu. Jaky je rozvor jednotlivych naprav podvozku u modelu?
Ja bych potreboval pojezdy pro predlohy, z nichz jedna ma rozvor 2000 mm + 1850 mm a druha ma rozvor 2000 mm + 2000 mm. Oboji se mi zda dostatecne blizko rozvoru u skutecne ST43 (2150 mm + 1950 mm). Ale jak to vypada u modelu?
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: ST43 od MTB

Příspěvekod ttmodelar » čtv 11 led, 2018 7:38 am

Právě včera jsem nad tím také přemýšlel jestli výrobce "manažersky rozhodl" a připravil podvozky rovnou na čmeláka.
Také bych chtěl poprosit někoho kdo má model k dispozici o přeměření.
ttmodelar
 
Příspěvky: 85
Registrován: pát 07 led, 2011 11:14 am

Re: ST43 od MTB

Příspěvekod radula63 » čtv 11 led, 2018 8:07 am

ttmodelar píše:Právě včera jsem nad tím také přemýšlel jestli výrobce "manažersky rozhodl" a připravil podvozky rovnou na čmeláka.
Také bych chtěl poprosit někoho kdo má model k dispozici o přeměření.

Ano, převodovky jsou použitelné na stavbu čmeláka či pomeranče, a to i průměrem kol. Sám jsem nad tím taky uvažuji (lept pomeranče mám doma). Nemám model ST43 aktuálně po ruce, takže přeměření někdy časem.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: ST43 od MTB

Příspěvekod j p » čtv 28 čer, 2018 11:11 pm

Objevila se zminka o pojezdu s kulickovymi lozisky.
Mohl by to nekdo trochu upresnit? Kde jsou ve vylepsene verzi pojezdu ta kulickova loziska?
Krome toho se na strankach MTB objevila i fotka zespoda, ze ktere to vypada, ze umisteni prostrednich naprav neodpovida maskam. Mozna byl pojezd puvodne konstruovan k nejakemu jinemu ucelu?
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: ST43 od MTB

Příspěvekod radula63 » stř 10 říj, 2018 6:07 pm

j p píše:Objevila se zminka o pojezdu s kulickovymi lozisky.
Mohl by to nekdo trochu upresnit? Kde jsou ve vylepsene verzi pojezdu ta kulickova loziska?
Krome toho se na strankach MTB objevila i fotka zespoda, ze ktere to vypada, ze umisteni prostrednich naprav neodpovida maskam. Mozna byl pojezd puvodne konstruovan k nejakemu jinemu ucelu?

Odpověď odzadu.
- Ano. Převodovky na ST43 jsou konstuovány právě pro čmeláka. Však forma, ze které se lisují skříně převodovek nese označení - převodovka TT770 :-D .
- Kuličková ložiska jsou na nápravových hřídelích. Jinde v modelu jsou uložení jen kluzná. Na ocelovou hřídel nápravy se prvně nalisuje ozubené kolo, následně se navlečou kuličková ložiska a poté kola náprav (samozřejmě přes izolační vložku). Takto sestavená náprava se vkládá do skříně převodovky. Tak drží kuličkové ložisko na těsno. Modely, které mají kuličková ložiska, jsou jsou na webu výrobce označena. Ostatní modely kuličková ložiska nemají. Tedy ve velikosti TT jsou to zatím pouze čmeláci, SU 46 a některé barevné mutace ST43.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků