Stránka 1 z 1

Tillig V60 BR716 a modelové kolejivo Tillig TT

PříspěvekNapsal: stř 03 led, 2018 1:49 pm
od mpinta
Modelové kolejivo Tillig TT má přídržnice výhybkových produktů dvojího provedení. Tam, kde je přídržnice součástí podloží, je o pár desetin mm níž, než kolej (EW1, IBW...).
U stavebnic a EW2,3, kde jsou přídržnice zvlášť a je nutno je do podloží zasunout, jsou naopak přídržnice o nějakou desetinku výš, než je samotná kolej.
Nevadí to u žádného vozidla, které vlastním, až na mašinu Tillig V60 BR716 Railtrans. Ta má totiž spodní kryt převodů kol takových rozměrů, že na ty vyšší přídržnice najíždí, mašina se nadzvedne a přibrzdí, či zastaví.
Lze buď zbrousit skříň u mašiny (je-li na to vůbec prostor), nebo zbrousit přídržnice (vysoký počet), nebo možná přídržnice nahradit, vyrobit z koleje (ještě horší možnost).
Řešil jste to někdo?

Re: Tillig V60 BR716 a modelové kolejivo Tillig TT

PříspěvekNapsal: stř 03 led, 2018 5:41 pm
od MirekTT
mpinta píše:.....Řešil jste to někdo?

Já.
Mám v Pavlovicích EW2. Plastové přídržnice jsem vyházel. Místo pod nimi zaštěrkoval, a následně zčásti zasunul a z části přilepil vytvarovaný mosazný profil L. Bohužel u sebe na rajčeti mám fotky ještě s plasťákama a moduly mám teď zazimované v bednách, takže nemůžu ani pofotit.
Celkem jedenáct výhybek. Chtěl jsem lepší náběhy, delší přídržnice a jemnější vzhled. To upravená kolejnice neposkytuje. A taky se to pod tím líp štěrkovalo. Rozměr profilu si taky už nepamatuju, ale z vrchu jsem jej malinko slíznul, aby nevyčuhoval.
No co ti mám povídat, práce to byla.

Re: Tillig V60 BR716 a modelové kolejivo Tillig TT

PříspěvekNapsal: stř 03 led, 2018 6:47 pm
od mpinta
MirekTT píše:
mpinta píše:.....Řešil jste to někdo?

Já ... nemůžu ani pofotit ... Rozměr profilu si taky už nepamatuju ... No co ti mám povídat, práce to byla.

Fotky, rozměry, to si celkem dovedu představit. Ale tak u pár kusů. Spíš jsem doufal, že někdo brousil tu mašinu.

Re: Tillig V60 BR716 a modelové kolejivo Tillig TT

PříspěvekNapsal: čtv 04 led, 2018 6:45 am
od vobabaz
mpinta píše: Ale tak u pár kusů...

Já jsem přídržnice měnil u EW2 podobně jako MirekTT, hlavně z důvodu čištění kolejnic, protože ty plastové jsem si pořád vysouval a lepit jsem je nechtěl. Postupně u všech zabudovaných (už zbývají jen čtyři :) ), u nových je dávám automaticky.
Takhle to vypadá ještě před povrchovou úpravou, tu levou jsem ještě před ohýbáním nařezával (zbytečné), pravá je už jenom ohnutá v kleštích:
http://vobabaz.rajce.idnes.cz/Moduly_2016/#M32_4_04.jpg
Do broušení mašiny bych nešel.
Mirek

Re: Tillig V60 BR716 a modelové kolejivo Tillig TT

PříspěvekNapsal: pát 05 led, 2018 12:35 am
od jamik22
Příspěvěk mne vyprovokoval sáhnout do vitríny a vyzkoušet V60 na mojí vznikající segmentovce. Také drhla, ale jen někde. Zkusil jsem nahradit přídržnici kolejovým profilem. Opticky vyhybka hodně získá, ale vzdálenost mezi kolejí a opěrnicí je větší a to jak dle Tillig měrky tak i opticky. To bohužel u některých vozidel to způsobuje problémy při jízdě proti hrotu. Pak jsem zjistil, že problémové plastové opěrnice mají nepatrně zvýšený kraj na spodní části. Asi forma. Stačí lehce pilníkem srazit a vrátit zpět a V60 je spokojená. Jako vždy desetiny hrají v říši středu svou roli. :)