Tillig V60 BR716 a modelové kolejivo Tillig TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Tillig V60 BR716 a modelové kolejivo Tillig TT

Příspěvekod mpinta » stř 03 led, 2018 1:49 pm

Modelové kolejivo Tillig TT má přídržnice výhybkových produktů dvojího provedení. Tam, kde je přídržnice součástí podloží, je o pár desetin mm níž, než kolej (EW1, IBW...).
U stavebnic a EW2,3, kde jsou přídržnice zvlášť a je nutno je do podloží zasunout, jsou naopak přídržnice o nějakou desetinku výš, než je samotná kolej.
Nevadí to u žádného vozidla, které vlastním, až na mašinu Tillig V60 BR716 Railtrans. Ta má totiž spodní kryt převodů kol takových rozměrů, že na ty vyšší přídržnice najíždí, mašina se nadzvedne a přibrzdí, či zastaví.
Lze buď zbrousit skříň u mašiny (je-li na to vůbec prostor), nebo zbrousit přídržnice (vysoký počet), nebo možná přídržnice nahradit, vyrobit z koleje (ještě horší možnost).
Řešil jste to někdo?
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: Tillig V60 BR716 a modelové kolejivo Tillig TT

Příspěvekod MirekTT » stř 03 led, 2018 5:41 pm

mpinta píše:.....Řešil jste to někdo?

Já.
Mám v Pavlovicích EW2. Plastové přídržnice jsem vyházel. Místo pod nimi zaštěrkoval, a následně zčásti zasunul a z části přilepil vytvarovaný mosazný profil L. Bohužel u sebe na rajčeti mám fotky ještě s plasťákama a moduly mám teď zazimované v bednách, takže nemůžu ani pofotit.
Celkem jedenáct výhybek. Chtěl jsem lepší náběhy, delší přídržnice a jemnější vzhled. To upravená kolejnice neposkytuje. A taky se to pod tím líp štěrkovalo. Rozměr profilu si taky už nepamatuju, ale z vrchu jsem jej malinko slíznul, aby nevyčuhoval.
No co ti mám povídat, práce to byla.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Tillig V60 BR716 a modelové kolejivo Tillig TT

Příspěvekod mpinta » stř 03 led, 2018 6:47 pm

MirekTT píše:
mpinta píše:.....Řešil jste to někdo?

Já ... nemůžu ani pofotit ... Rozměr profilu si taky už nepamatuju ... No co ti mám povídat, práce to byla.

Fotky, rozměry, to si celkem dovedu představit. Ale tak u pár kusů. Spíš jsem doufal, že někdo brousil tu mašinu.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: Tillig V60 BR716 a modelové kolejivo Tillig TT

Příspěvekod vobabaz » čtv 04 led, 2018 6:45 am

mpinta píše: Ale tak u pár kusů...

Já jsem přídržnice měnil u EW2 podobně jako MirekTT, hlavně z důvodu čištění kolejnic, protože ty plastové jsem si pořád vysouval a lepit jsem je nechtěl. Postupně u všech zabudovaných (už zbývají jen čtyři :) ), u nových je dávám automaticky.
Takhle to vypadá ještě před povrchovou úpravou, tu levou jsem ještě před ohýbáním nařezával (zbytečné), pravá je už jenom ohnutá v kleštích:
http://vobabaz.rajce.idnes.cz/Moduly_2016/#M32_4_04.jpg
Do broušení mašiny bych nešel.
Mirek
Uživatelský avatar
vobabaz
 
Příspěvky: 98
Registrován: pon 19 kvě, 2008 8:25 pm
Bydliště: Střední Čechy

Re: Tillig V60 BR716 a modelové kolejivo Tillig TT

Příspěvekod jamik22 » pát 05 led, 2018 12:35 am

Příspěvěk mne vyprovokoval sáhnout do vitríny a vyzkoušet V60 na mojí vznikající segmentovce. Také drhla, ale jen někde. Zkusil jsem nahradit přídržnici kolejovým profilem. Opticky vyhybka hodně získá, ale vzdálenost mezi kolejí a opěrnicí je větší a to jak dle Tillig měrky tak i opticky. To bohužel u některých vozidel to způsobuje problémy při jízdě proti hrotu. Pak jsem zjistil, že problémové plastové opěrnice mají nepatrně zvýšený kraj na spodní části. Asi forma. Stačí lehce pilníkem srazit a vrátit zpět a V60 je spokojená. Jako vždy desetiny hrají v říši středu svou roli. :)
jamik22
 
Příspěvky: 477
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků