Stránka 15 z 18

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: pon 29 říj, 2018 8:04 am
od hank
jirmicz píše:
freekey píše:https://www.itvlaky.cz/4-ose-2/18502/ Existuje reálná předloha tohohle vagónu? Nedaří se mi najít žádná fotka.

Teď zrovna stojí souprava těchto vozů v Děčíně na nákladovým nádr. Mají to zapřažený AWT brejle směr Ústí n.L.


Kterých, těch, které prezentují na netu, nebo těch, podle kterých je udělaný ten model? Nemáš to prosím čím vyfotit?

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: pon 29 říj, 2018 11:42 am
od jirmicz
Spíš mi připadalo, že model. Jenom jsem projel okolo. Už tam nejsem.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: pon 29 říj, 2018 5:21 pm
od hank
Zeptal jsem se na ty slovenské cisterny na Káčku, tady
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=3980794
je odpověď.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: pon 05 lis, 2018 8:52 pm
od Hribajs
freekey píše:https://www.itvlaky.cz/4-ose-2/18502/ Existuje reálná předloha tohohle vagónu? Nedaří se mi najít žádná fotka.

Dalsi stopa http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahra ... db947.html
Podle tohoto vozu mozna vznikl potisk, a to je asi vse. Vyrobci by meli k modelu vzdy doplnit fotku predlohy, nebo uvest, ze se jedna o freelance. To bychom se asi divili.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: úte 06 lis, 2018 5:58 am
od hank
Hribajs píše: Vyrobci by meli k modelu vzdy doplnit fotku predlohy, nebo uvest, ze se jedna o freelance. To bychom se asi divili.


Spíš by se divili oni, kolik by toho pak (ne)prodali. :twisted:

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: úte 06 lis, 2018 3:38 pm
od j p
Hribajs píše:
Vyrobci by meli k modelu vzdy doplnit fotku predlohy, nebo uvest, ze se jedna o freelance. To bychom se asi divili.


To by meli Zeuke, BTTB a Tillig hodne dlouhy seznam.

Ja kdyz jsem delal vuz West India Fruit & Steamship Company, tak jsem to uvadel jako "stand-in". WIF mela podobne vozy, ale zrovna tento typ ne.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: pát 09 lis, 2018 6:00 am
od Scoot
Ze zahraničí...
Roco gibt TT-Sortiment auf
Na Elriwa je seznam výrobků ROCO...
červené vypadly .-(
modré se doprodají .-)
zbytky a zelené zůstávají :mrgreen:
Je to velká škoda...
https://www.elriwa.de/neuigkeiten/roco- ... timent-auf

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: pát 09 lis, 2018 6:09 am
od Trainmaniak
Tož to je v řiti. Já se tak těšil na REKO vozy... :twisted:

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: pát 09 lis, 2018 8:14 pm
od Ossi
Zdravím všechny. Stále jsem si myslel, že jde o fámy. Bohužel tomu tak není a nemůžu pochopit obchodní strategii Roca, opustit celé měřítko. Mám dojem, že pustit se do V100 byla chyba. Trh je zaplaven "faustovkami" od Tilliga, nehledě na předchozí verze BTTB. Avizované rekovozy podle mého taky nebyla trefa do černého ze stejného důvodu, nehledě na to, že Tillig vyrábí tyto vozy ve zjednodušené start verzi. Pokud by Roco začalo vyrábět v TT čmeláky a zamračené (když už je dělá v H0 a pojezd na zamračenou mohl využít z brejlovce) byl by asi trochu jiný odbyt. Když už zavedli do výroby V100, měli je dávat do startsetů s rekovozy (3 osobní a služebák). Osobní startset Roco nikdy nevyrábělo. Chování managementu mi připomíná vzteklé fracky na písku kterým nejdou dělat bábovičky a tak rozkopou celé pískoviště a utečou. Sám jse uvažoval o soupravě rekovozů, bohužel nebudou. Mohli alespoň nechat ve výrobě to, co bylo (páry BR 18, 38, 44, 80,; brejlovce, sergeje, Ludmilly). Vozy jsou též dobré, jsem s nimi spokojen. Ukončení výroby je velká škoda

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: pát 09 lis, 2018 9:38 pm
od Radek Strnad
Je to několik málo let, co jsem četl velkohubé prohlášení obchodního zástupce Roco, o nové obchodní strategii firmy. Strategií bylo rozuměno, hlavně pro nás, zdražení Brejlovců(a ostatních modelů). Tu výrobu V100 jsem tedy taky nepochopil. Dle mého naprosto zbytečné. Ale není to problém jen Roco. I Tillig praktikuje v poslední době zajímavou strategii, kdy od novinek vyrobí vždy malé množství kousků, po kterých se hned zapráší a obchodníci v podstatě nemají co prodávat. O strategii Kuehna ani nemluvě. Roky se čeká na Zamračenou, na nové mutace Brejlovce taky už drahný čas a namísto dotažení do konce léta rozpracovaných modelů, se pouští do cisteren. Není pak divu, že jim nejmenovaný český výrobce leckdy vypálí rybník. A v podstatě dobře jim tak. Kdybych nebyl od dětství skalní TTéčkař, tak namísto letitého čekání na skoro každou novinku, bych přesedlal na jiné měřítko, kde platí ve většině případů nějaké zákony konkurence a tržní soutěže a výrobci vykazují alespoň nějaké známky pružnosti.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: sob 10 lis, 2018 7:15 am
od Morris Zapp
Když ono se žádné jiné měřítko nenabízí: hánula je nepříčetně veliká, do eNka se zase nevejdou reproduktory...

Já si vždycky vzpomenu na tu strašlivou TT-bídu před rokem 2000, porovnám s tím, co máme dneska, a jsem zcela spokojen :wink:

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: sob 10 lis, 2018 7:27 am
od hank
Už jsem tu několikrát psal o tom, že a proč je český trh pro německé tovární výrobce zcela zanedbatelný. Zdá se, že jinak tomu ani v dohledné budoucnosti nebude. Jestliže chceme jako zákazníci jakkoli ovlivnit chování výrobců modelů podle česk(oslovensk)ých předloh, nezbývá nám než podporovat výrobce tuzemské. Přičemž tou podporou myslím nejen od nich nakupovat, ale i konstruktivní kritiku jimi vyrobených zmetků a hovadin, které se jim občas podaří spáchat ve kšeftě.

Samozřejmě tu ještě je možnost aspoň částečně se profesionalizovat a do toho byznysu vstupovat aktivně, jako dodavatelé podkladů, konstruktéři, marketéři, prodejci, recenzenti... Ne každý zákazník nebo příznivec modelové železnice má tu možnost nebo schopnost, ne každý výrobce nese lehce, když se mu do toho snaží někdo zvenku kecat, i když by to často objektivně bylo ve prospěch toho kšeftu. Nicméně výrobci, kteří upřednostňují svoji ješitnost před pěstováním vztahů se zákazníky, na trhu nemají co dělat.

Při psaní tohoto vstupu myslím na některé úspěšné české výrobce papírových modelů. Jedním z těch nejlepších po stránce úrovně konstrukce modelů, popularity sortimentu, úspěšnosti prodeje i kvality vztahů se zákazníky je původním vzděláním a profesí - lékař... :o :shock: Třeba to někoho inspiruje.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: ned 11 lis, 2018 9:17 am
od George V.
Máte už někdo model T669 od MTB? Uvažuji o zakoupení na naše klubové kolejiště a potřeboval bych znát jeho jízdní vlastnosti. Především na "horší" trati. Průjezd ostrými oblouky (i protisměrnými), zlomy nivelity, průjezdy složitými výhybkovými systémy, angličáky atd... Třeba v porovnání s obdobně koncipovanými modely (pohon 6x6) od Roco - sergej, ragulin, ale také třeba s jinými modely MTB, hlavně velký hektor a kocour... Díky.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: pon 12 lis, 2018 1:23 pm
od Donatelli
Radek Strnad píše:Je to několik málo let, co jsem četl velkohubé prohlášení obchodního zástupce Roco, o nové obchodní strategii firmy. Strategií bylo rozuměno, hlavně pro nás, zdražení Brejlovců(a ostatních modelů). Tu výrobu V100 jsem tedy taky nepochopil. Dle mého naprosto zbytečné. Ale není to problém jen Roco. I Tillig praktikuje v poslední době zajímavou strategii, kdy od novinek vyrobí vždy malé množství kousků, po kterých se hned zapráší a obchodníci v podstatě nemají co prodávat. O strategii Kuehna ani nemluvě. Roky se čeká na Zamračenou, na nové mutace Brejlovce taky už drahný čas a namísto dotažení do konce léta rozpracovaných modelů, se pouští do cisteren. Není pak divu, že jim nejmenovaný český výrobce leckdy vypálí rybník. A v podstatě dobře jim tak. Kdybych nebyl od dětství skalní TTéčkař, tak namísto letitého čekání na skoro každou novinku, bych přesedlal na jiné měřítko, kde platí ve většině případů nějaké zákony konkurence a tržní soutěže a výrobci vykazují alespoň nějaké známky pružnosti.


No s tím nelze souhlasit. Obchodníci by měli co prodávat, když by si objednali. Pokud neobjednají mají povětšinou smůlu. Netvrdím, že s tímto stavem souhlasím, to vůbec, přijde mě krátkozraký a debilní v kombinaci s cenovou strategií ( doteď mě nikdo relevantně nevysvětlil, proč dvouosá cisterna " Jatt " stála před málo lety 19€ teď 32€ m-wagen 41€ teď 52€...když jediné co mohlo zdražit výrobu je zavedení minimální mzdy v Německu, náklady na energie jsou stejné nebo dokonce klesly oproti dřívější době ). Bohužel se musíme smířit s tím, že sklady ( čehokoliv ) se nám přesunuly na silnice do kamionů a na sklad se dělá minimálně.
Ohledně cisteren od Kűhna. On je už někdo někde viděl ( mimo handmusterů v Lipsku )? Že by mě něco uteklo ?
Jiné měřítko. No nic proti, ale není to tak dávno co mnozí veleznámí výrobci měly dost velké problémy. Mimo jiné proto je Roco a Fleischmann jenom uměle udržovaná obchodní značka, neb správně se to jmenuje tuším Modelleisenbahn Műnchen, Märklín vlastnila ( nebo možná ještě vlastní, to nevím ) banka, Rivarosi, Elektroten, Arnold a Hornby zachránila společná fůze, Polu " sežral " Faller, Vollmer zkrachoval úplně... a v TT nemusíme chodit daleko - Peter Lorenz modellbau - výroba TT skončila u Busche...

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: pon 12 lis, 2018 7:48 pm
od czhunter
Morris Zapp píše:Když ono se žádné jiné měřítko nenabízí: hánula je nepříčetně veliká, do eNka se zase nevejdou reproduktory...

No tak hlavně v Nku (na které jsem asi před rokem přešel z TT) by měl to co píše Radek Strnad úplně stejné, a možná ještě horší.
Výrobců (mimo DB) je pár, ohlašují kde co, ale častěji to stihnou dřív zrušit, než vydat, Fleischmann teď po dlouhé době vyrobil české vagony, které okamžitě stáhl z důvodu hrubé konstrukční chyby podvozků.
Hobbytrain při výrobě použil divnou logiku, že vyráběl ČD Tauruse a ČD railjet, jenže těch Taurusů vyrobil asi tak 100x víc než těch souprav (kdoví proč), takže lokomotiv jsou plné sklady a není za nima co vozit. A mimochodem, jeden Railjet ČD se včera vydražil na ebay za 870€ (skoro 2,5x vyšší cena než za kolik se před dvouma rokama prodával v obchodě - super investice to byla, mnohem lepší jnež Bitcoin!) a další by byl jistě za stejnou cenu (bylo na něj 19 nabídek!)

Donatelli píše:doteď mě nikdo relevantně nevysvětlil, proč dvouosá cisterna " Jatt " stála před málo lety 19€ teď 32€ m-wagen 41€ teď 52€...když jediné co mohlo zdražit výrobu je zavedení minimální mzdy v Německu, náklady na energie jsou stejné nebo dokonce klesly oproti dřívější době ). Bohužel se musíme smířit s tím, že sklady ( čehokoliv ) se nám přesunuly na silnice do kamionů a na sklad se dělá minimálně.

To ti klidně relevantně vysvětlím:
Soukromá firma je subjekt, jehož snahou je vytvořit zisk. A to pokud možno co nejvyšší zisk. V ekonomické depresi se špatně prodává (protože vláčky jsou ta věc, co lidé přestanou kupovat jako první, když přituhuje), ale když se hospodářství daří, nezaměstnanost klesá, mzdy rostou (prakticky všude v EU), tak prostě postupně zvyšuješ cenu a zkoušíš, jaké maximum trh snese.
Výrobní náklady ti určují jenom nejnižší cenu, nejvyšší je omezená citlivostí trhu, ale zjevně na ní ještě nejsme.
Jestli chceš nakupovat levněji, počkej si na příští krizi ... ale asi toho bude míň ke koupi - budou se škrtat výrobní programy a tak.
Kdybych byl výrobce, dělal bych to úplně stejně.