Stránka 9 z 18

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: stř 21 úno, 2018 6:54 pm
od Colonel32
Vzhledem k tomu, že fotka je jen ilustrační z H0 verze bych silně pochyboval o tom, že by lokomotiva byla k dodání v "dohledné době"

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: stř 21 úno, 2018 7:41 pm
od jamik22
Vzhledem k tomu, že fotka je jen ilustrační z H0 verze

jo jo ilustrační fotka s TT spřáhlem, to je dobrý hlod
https://www.facebook.com/322626251122745/photos/rpp.322626251122745/1762156667169689/?type=3&theater

Re: Novinky TT 2018

PříspěvekNapsal: stř 21 úno, 2018 8:20 pm
od j p
rakusanka426 píše:Zde je vyjádřeni Tillig k RailJet setum :(

Bohužel jsme nedostali souhlas s výrobou soupravy osobních vlaků TT "RailJet". Sety ohlášené do roku 2018 tedy nemohou vstoupit do výroby a existující objednávky budou zrušeny. To se týká následujících článků:

01780 Souprava osobních vozů "Railjet" CD, sestávající ze dvou osobních vozů, Ep. VI (nové 2018)
01781 Souprava osobních vozů "Railjet" ÖBB sestávající ze dvou osobních automobilů, Ep. VI (jednorázové vydání 2018)
01754 Souprava osobních vozů "Railjet" CD, sestávající z řídícího vozu a dvou osobních vozů, ep. VI (novinka 2017)

Děkujeme za pochopení.

Váš tým od společnosti TILLIG Modellbahnen


Az na ten nespravny smajlik. Mel byt tenhle :D
protoze je to velmi dobra zprava. Kdyby ted nasekali stovky tech freelance "railjetu", tak by nebylo moc sanci, ze by nekdo chtel skutecne Railjety v dohledne dobe udelat. Vsak si vzpomente jak dlouho to trvalo nez udelali vozy Y ve spravne delce misto tech zkracenych.
3D data na spravne Railjety snad k dispozici jsou, daji se objednat na Shapeways. Pokud jsou tvarove v poradku, tak je to polovina prace hotova.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 5:28 am
od Colonel32
jamik22 píše:
Vzhledem k tomu, že fotka je jen ilustrační z H0 verze

jo jo ilustrační fotka s TT spřáhlem, to je dobrý hlod
https://www.facebook.com/322626251122745/photos/rpp.322626251122745/1762156667169689/?type=3&theater


Naivně jsem předpokládal, že lidem dojde, že bez citace se to vztahuje k poslednímu příspěvku. Takže ne, mluvím o BR55 Piko, http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... t_id=16645

Re: Novinky TT 2018

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 5:31 am
od Colonel32
j p píše:Az na ten nespravny smajlik. Mel byt tenhle :D
protoze je to velmi dobra zprava. Kdyby ted nasekali stovky tech freelance "railjetu", tak by nebylo moc sanci, ze by nekdo chtel skutecne Railjety v dohledne dobe udelat. Vsak si vzpomente jak dlouho to trvalo nez udelali vozy Y ve spravne delce misto tech zkracenych.
3D data na spravne Railjety snad k dispozici jsou, daji se objednat na Shapeways. Pokud jsou tvarove v poradku, tak je to polovina prace hotova.


Nedal by se tento přístup aplikovat i u firmy má to blbě?

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 6:42 am
od nadkachna
Docela by mě zajímalo, kdo to Tilligovi zatrhnul - ČD to určitě nebyly, vedení OBB jsou trochu prudiči ale stejně jako u Siemensu pochybuji, že by měli potřebu nějak zásadně řešit vzhled a výrobu nějaké hračky (v tomto případě těžko mluvit o modelu)

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 7:07 am
od Colonel32
Vzhledem k tomu, že zatrhli všechny barevné mutace současně bych usuzoval na výrobce a nikoli provozovatele.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 7:40 am
od hank
Já bych hledal příčinu u držitele autorských práv na design (ve výrobě auťáků se tomu říká "styling") vnějšího vzhledu vozidel. To se nemusí nutně týkat jen barevného řešení. A tím držitelem nemusí být nutně jen výrobce.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 9:42 am
od JendaTT
To by pak ale znamenalo, že by to zatrhli všem výrobcům modelů, což se ale asi nestalo. Hádal bych, že prachy - asi někdo chce po Tilligovi peníze za možnost vyrábět takový model (autorská práva?) a Tillig je odmítl zaplatit. Takže nedostal souhlas s "další publikací" takového modelu. Klidně to může dojít i tak daleko, že budou stahovat současné modely z trhu.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 10:46 am
od Radek Strnad
Možná je příčina právě v tom, že to nevypadá jako Railjet a je to úplně jiný stroj. To je jako kdyby měla dát Škoda souhlas s výrobou modelu loko řady 380, který bude mít barvy, jaké má skutečná 380, ale bude mít předek z Vectrona.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 12:03 pm
od radeksindy
Kdesi v rozhovoru s majitelem firmy PIKO, přišla na přetřes otázka práv při výrobě modelů současných vozidel. On tam zmiňoval, že souhlas výrobců skutečných vozidel nepotřebují, ale že s firmami obvykle jednají. Usnadňuje jim to cestu k dokumentaci. Jiná otázka je to ohledně reklamní nátěrů, kde je obvykle chráně vzor jako takový, bez ohledu na měřítko.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 1:57 pm
od hank
Mezi reklamním a firemním nátěrem je z tohoto hlediska hodně úzká hranice. Navíc se může lišit na různých trzích. To, co by v USA neprošlo, může v Evropě projít, o Rusku a Číně ani nemluvě.

Samozřejmě je rozdíl mezi použitím na kšeft a "jen tak", ale ani tato hranice nemusí být úplně jasná. Co by se asi tak stalo, kdyby si někdo v Čechistánu nechal nalakovat svoje auto à la Najbrt? :lol:

Kromě toho nevíme, kdo, kdy, kde a jak moc šlápl tomu (raději nejmenovanému) výrobci (teď tím nemyslím výrobce modelů) na kuří oko - třeba i neúmyslně. Jisté je, že jeho někteří (i dost významní) zákazníci začínají mít pocit, že už se občas chová jako monopol, se všemi negativy z toho vyplývajícími.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 7:03 pm
od Colonel32
Pamatuju si, že MTB mělo zásadní problém s výrobou brejlovců AWT. Šlo o to, že sice dali souhlas s výrobou modelů, ale musely být podle interní normy na vzhled (velikost a umístění log a popisů). Problém byl, že reální vozidla, podle kterých se měl dělat (v rámci možností) věrný model, tu normu sama nesplňovala.

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 8:26 pm
od Bedlisch
Asi se někomu nelíbilo, že by značka Railjet měl být na takovém paskvilu :)

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 8:55 pm
od czhunter
radeksindy píše:Kdesi v rozhovoru s majitelem firmy PIKO, přišla na přetřes otázka práv při výrobě modelů současných vozidel. On tam zmiňoval, že souhlas výrobců skutečných vozidel nepotřebují, ale že s firmami obvykle jednají. Usnadňuje jim to cestu k dokumentaci.

Tomu moc nevěřím. Výrobce modelu souhlas výrobce skutečné věci potřebuje (minimálně pokud tam chce použít jeho logo nebo registrovaný obchodní název), kromě nějakých výjimek produktů, které vznikly třeba vývojem ve státních organizacích (a pak jejich vzhled patří pod licenci "public domain" - to už si veřejnost "předplatila" daněmi) - ale to se týká spíš nějakých armádních věcí.

Obvykle je design formou průmyslového vzoru chráněn 25 let (takže spousta "současných" vozidel už ji nemá - třeba takový v ČR "hypermoderní" Stadler RS1) - a ta ochrana se týká i modelů. Stejně jako použití třeba v PC hrách.

hank píše:Co by se asi tak stalo, kdyby si někdo v Čechistánu nechal nalakovat svoje auto à la Najbrt? :lol:

Nic.
V design manuálu pro ČD je i definované zbarevní pro firemní auta, a to není bílo-modré.
Kdyby si někdo udělal bílo-modro-modře pruhované auto, tak je to jen jeho věc, ČD má toto schéma chráněné čistě a jenom pro železniční vozidla.