Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod vorech » pon 01 led, 2018 5:37 pm

Tak teď jste mi moc nepomohli :lol:
Snad někdo napíše,kdo má doma Vectrona od Pika(jinou zel. zprávu)
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod TTBlecha » pon 01 led, 2018 5:55 pm

A ví někdo, jestli Tillig vůbec půjde do Vectronů ČD a ČDC, když už je na začátku roku 2018 udělá Piko? Vím, že v plánu je sice žlutý Vectron , který taky Piko udělalo, ale ...
TTBlecha
 
Příspěvky: 58
Registrován: pát 17 dub, 2009 4:32 pm
Bydliště: Přerov

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod RSC » pon 01 led, 2018 6:29 pm

boy.rough píše:Tak já bych tu V60 ZZN bral hned, ale 4 tisíce za ni nedám. Nejsem šílený.

Já ji mám, a jsem s ní velmi spokojen a nadšen z tohoto provedení. Třeba na malá kolejiště je super, ale všichni chtějí brejlovce, barču, či hektora... :lol: Chápu určitý odpor k 4000Kč za menší lokomotivu, když se to měří na "hmotu lokomotivy". Každopádně na této lokomotivě jsem nic nespravoval, jezdí báječně po všem, včetně nic moc vyhybek jako je angličan a utáhne. Cenu já ji rozhodně nevyčítám a klidně bych si ji koupil ještě jednou v jiném provedení, jenže se mi žádné nelíbi. Za mne krásná lokomotiva a celkem nedoceněná, zase tolik jich u nás nejezdilo.... Že bych si koupil ještě jednu oranžovou, to by DS potěšilo. 8)
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

BR 55

Příspěvekod RSC » pon 01 led, 2018 6:51 pm

Počkám si nejspíše až na čsd verzi, nechce se mi nic upravovat a předělávat, nemám na to čas ani chuť něco více předělávat, než je nutné... Jsem na provedení lokomotivy velmi zvědavý. Těší mne to, že se objevila v TT parní lokomotiva a také mne zajímá jak bude jezdit.
Každopádně, když jsem se díval na obrázek H0 modelu, co je tu vložen odkazem, tak to je dost nic moc provedení a snad se s ní v TT více vytáhnou.... Srovnám-li tento obrázek s modelem 413, který mám od Brawa doma, tak to na mne působí provedením jako velikost N či Z.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: BR 55

Příspěvekod Brejla » pon 01 led, 2018 7:13 pm

RSC píše:...Každopádně, když jsem se díval na obrázek H0 modelu, co je tu vložen odkazem, tak to je dost nic moc provedení a snad se s ní v TT více vytáhnou.... Srovnám-li tento obrázek s modelem 413, který mám od Brawa doma, tak to na mne působí provedením jako velikost N či Z.


Ten H0 model z odkazu PIKO je hračková hobby verze. Modelovou v H0 dělá Fleischmann a to je jiné kafe -
http://www.fleischmann.de/cz/product/233772-0-0-1-1-0-0-002001/products.html
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod RSC » pon 01 led, 2018 7:38 pm

Já také doufám, že takto nedopadne TT verze modelu jako mají H0....
Když chtějí, tak obstojný model jsou schopni vyrobit.
Naposledy upravil RSC dne pon 01 led, 2018 7:38 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod hank » pon 01 led, 2018 7:38 pm

Brejla píše:Ten H0 model z odkazu PIKO je hračková hobby verze. Modelovou v H0 dělá Fleischmann a to je jiné kafe -
http://www.fleischmann.de/cz/product/233772-0-0-1-1-0-0-002001/products.html


Brejla: Jenže ten tvůj Fleischmann v H0 je jiná lokomotiva - KPEV G 8.1 = DRG 55.25-56, a ty u nás nejezdily... Předmětný model je původní G 7.1 = DRG 55.0-6, a to ještě ve verzi, která se sem dostala jako kořist jen v počtu 5 ks (413.096 - 0101) až po WW II přes Polsko.

Ta Brawa je 413.073 z kořisti po WW I.

A nenechte se mýlit jednoduchým rozvodem, který někomu může připadat jako ošizený - G 7 skutečně měla rozvod mezi rámem, takže zvenku byly vidět akorát ojnice a spojnice.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6076
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Scoot » pon 01 led, 2018 8:13 pm

LOKOMOTIVA V 60 - 716
Pro potřeby průmyslu bylo do Československa dovezeno celkem 144 těchto lokomotiv

https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_716
Scoot
 
Příspěvky: 166
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Brejla » úte 02 led, 2018 9:13 am

hank píše:Brejla: Jenže ten tvůj Fleischmann v H0 je jiná lokomotiva - KPEV G 8.1 = DRG 55.25-56, a ty u nás nejezdily... Předmětný model je původní G 7.1 = DRG 55.0-6, a to ještě ve verzi, která se sem dostala jako kořist jen v počtu 5 ks (413.096 - 0101) až po WW II přes Polsko.


To je jasné, že je to jiný typ. Dával jsem to sem jen jako příklad rozdílu mezi HOBBY modelem a skutečným modelem a nic více odpovídajícího BR55 PIKO v H0 není.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Střelec » pát 05 led, 2018 7:58 pm

hank píše:
Střelec píše:Je pojezd (samozřejmě s přihmouřením oka) použitelný i na jiné typy?


Ani moc ne, důvod: Rozvod mezi rámem.

Kromě toho u ČSD jezdila tři na první pohled odlišná provedení:
413.001 - 63 - sdružené lokomotivy, písečník před parním dómem, ty sem přišly už po WW I;
64 - 95 - dvojčité lokomotivy, dva písečníky - před a za dómem, taky přišly po r. 1918
96 - 101 - dvojčité lokomotivy, písečník za dómem - kořistní stroje DR zařazené do stavu ČSD až po r. 1945, původně polské Tp 1, model odpovídá vlastně jen těmto číslům.

Pokud si dobře pamatuju, tak ty poválečné dosloužily koncem 50. let ve výtopně Břeclav, odkud vyjížděly hlavně na trať do Znojma. Zajímavé bylo taky nasazení těch předválečných z výtopny Jihlava na trati do Slavonic za okupace. Vlastně jinde než na jižní Moravě, Slovensku a Podkarpatské Rusi (tj. v obvodech ŘSD Brno, Bratislava a Košice) u nás nejezdily. A úplně poslední byla vyřazena 413.073 v Nových Zámkách v roce 1968.


Díky!
Zdá se, že si výrobci konverzních sad a následně sběratelé užijou. Je to jen můj dojem, nebo po nějaké době provozu opravdu nebyly ani dva kusy stejné? Když pominu základní na první pohled odlišné konfigurace písečníků, tak se na fotkách liší i budky, úprava tendrů a pak podle doby i celá řada menších doplňků - světla, vzduchové jímky, kompresory atd.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod hank » pát 05 led, 2018 10:33 pm

Střelec píše:Je to jen můj dojem, nebo po nějaké době provozu opravdu nebyly ani dva kusy stejné? Když pominu základní na první pohled odlišné konfigurace písečníků, tak se na fotkách liší i budky, úprava tendrů a pak podle doby i celá řada menších doplňků - světla, vzduchové jímky, kompresory atd.


Ano. A dokonce ani to uspořádání písečníků zřejmě nebylo tak jednotné a jednoznačné, jak jsem to původně napsal. A kromě toho se tyto stroje ještě po r. 1945 dočasně vyskytovaly díky chybám ministerských "ingóstů" pod dalšími řadami, konkrétně 423.1 a 413.3 :roll:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6076
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Morris Zapp » sob 06 led, 2018 6:48 am

Ono se to z dnešní doby dobře kritizuje tehdejší "ingósty": zkuste se ale vžít do toho, že pracujete v poválečném chaosu, prakticky bez jakékoliv databáze, ani netušíte, jaké řady vlastně existovaly u DR, a snažíte se vnést do toho chaosu systém, přičemž ty stroje jsou vám známy jenom podle toho, jak je někdo v terénu popsal do hlášení - a že každý terénní sběrač dat dokáže lokomotivu stejné řady popsat úplně jinak, na to vemte jed...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod hank » sob 06 led, 2018 7:13 am

Ale no jo, vždyť já jejich práci nechci nijak shazovat... Nicméně ty chyby stran lokomotiv ex G 7.1 a G 7.2 se asi ani tak netýkaly strojů předválečných DR, o nichž tady muselo být dost slušné povědomí už jen kvůli provozu shodných strojů i u ČSD a BMB/ČMD, ale zavlečených původně německých strojů správy PKP. Lokomotiv Tp 1 ex G 7.1 bylo u PKP asi 140, Tp 2 ex G 7.2 skoro 300, a za 20 let provozu na nich Poláci jistě taky udělali dost změn, takže jejich původ nemusel být na první pohled zřejmý. Nemluvě o tom, že se v Německu vyráběly v 11 továrnách a mohly se lišit už z výroby.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6076
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Střelec » sob 06 led, 2018 2:15 pm

Nakonec to bude klasickej postup - koupit ten drahej polotovar, sehnat co nejvíc fotek jednoho kusu ve všech nebo aspoň z obou stran (doufat, že jsou z jednoho období), schrastit nebo vyrobit doplňky a upravovat a dolepovat až do zblbnutí, nebo vítězného konce....
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Ferys » sob 06 led, 2018 4:20 pm

Já doufám a věřím, že nám někdo šikovný ušetří hodně práce a vytvoří jako základ leptík pro přestavbu na ČSD. Těším se na to.
TT Ep. III/IV, DCC TC
Ferys
 
Příspěvky: 291
Registrován: pon 01 říj, 2012 11:02 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků