Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Colonel32 » stř 21 úno, 2018 6:54 pm

Vzhledem k tomu, že fotka je jen ilustrační z H0 verze bych silně pochyboval o tom, že by lokomotiva byla k dodání v "dohledné době"
Colonel32
 
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod jamik22 » stř 21 úno, 2018 7:41 pm

Vzhledem k tomu, že fotka je jen ilustrační z H0 verze

jo jo ilustrační fotka s TT spřáhlem, to je dobrý hlod
https://www.facebook.com/322626251122745/photos/rpp.322626251122745/1762156667169689/?type=3&theater
jamik22
 
Příspěvky: 477
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Novinky TT 2018

Příspěvekod j p » stř 21 úno, 2018 8:20 pm

rakusanka426 píše:Zde je vyjádřeni Tillig k RailJet setum :(

Bohužel jsme nedostali souhlas s výrobou soupravy osobních vlaků TT "RailJet". Sety ohlášené do roku 2018 tedy nemohou vstoupit do výroby a existující objednávky budou zrušeny. To se týká následujících článků:

01780 Souprava osobních vozů "Railjet" CD, sestávající ze dvou osobních vozů, Ep. VI (nové 2018)
01781 Souprava osobních vozů "Railjet" ÖBB sestávající ze dvou osobních automobilů, Ep. VI (jednorázové vydání 2018)
01754 Souprava osobních vozů "Railjet" CD, sestávající z řídícího vozu a dvou osobních vozů, ep. VI (novinka 2017)

Děkujeme za pochopení.

Váš tým od společnosti TILLIG Modellbahnen


Az na ten nespravny smajlik. Mel byt tenhle :D
protoze je to velmi dobra zprava. Kdyby ted nasekali stovky tech freelance "railjetu", tak by nebylo moc sanci, ze by nekdo chtel skutecne Railjety v dohledne dobe udelat. Vsak si vzpomente jak dlouho to trvalo nez udelali vozy Y ve spravne delce misto tech zkracenych.
3D data na spravne Railjety snad k dispozici jsou, daji se objednat na Shapeways. Pokud jsou tvarove v poradku, tak je to polovina prace hotova.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Colonel32 » čtv 22 úno, 2018 5:28 am

jamik22 píše:
Vzhledem k tomu, že fotka je jen ilustrační z H0 verze

jo jo ilustrační fotka s TT spřáhlem, to je dobrý hlod
https://www.facebook.com/322626251122745/photos/rpp.322626251122745/1762156667169689/?type=3&theater


Naivně jsem předpokládal, že lidem dojde, že bez citace se to vztahuje k poslednímu příspěvku. Takže ne, mluvím o BR55 Piko, http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... t_id=16645
Colonel32
 
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Novinky TT 2018

Příspěvekod Colonel32 » čtv 22 úno, 2018 5:31 am

j p píše:Az na ten nespravny smajlik. Mel byt tenhle :D
protoze je to velmi dobra zprava. Kdyby ted nasekali stovky tech freelance "railjetu", tak by nebylo moc sanci, ze by nekdo chtel skutecne Railjety v dohledne dobe udelat. Vsak si vzpomente jak dlouho to trvalo nez udelali vozy Y ve spravne delce misto tech zkracenych.
3D data na spravne Railjety snad k dispozici jsou, daji se objednat na Shapeways. Pokud jsou tvarove v poradku, tak je to polovina prace hotova.


Nedal by se tento přístup aplikovat i u firmy má to blbě?
Colonel32
 
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod nadkachna » čtv 22 úno, 2018 6:42 am

Docela by mě zajímalo, kdo to Tilligovi zatrhnul - ČD to určitě nebyly, vedení OBB jsou trochu prudiči ale stejně jako u Siemensu pochybuji, že by měli potřebu nějak zásadně řešit vzhled a výrobu nějaké hračky (v tomto případě těžko mluvit o modelu)
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Colonel32 » čtv 22 úno, 2018 7:07 am

Vzhledem k tomu, že zatrhli všechny barevné mutace současně bych usuzoval na výrobce a nikoli provozovatele.
Colonel32
 
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod hank » čtv 22 úno, 2018 7:40 am

Já bych hledal příčinu u držitele autorských práv na design (ve výrobě auťáků se tomu říká "styling") vnějšího vzhledu vozidel. To se nemusí nutně týkat jen barevného řešení. A tím držitelem nemusí být nutně jen výrobce.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod JendaTT » čtv 22 úno, 2018 9:42 am

To by pak ale znamenalo, že by to zatrhli všem výrobcům modelů, což se ale asi nestalo. Hádal bych, že prachy - asi někdo chce po Tilligovi peníze za možnost vyrábět takový model (autorská práva?) a Tillig je odmítl zaplatit. Takže nedostal souhlas s "další publikací" takového modelu. Klidně to může dojít i tak daleko, že budou stahovat současné modely z trhu.
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 22 úno, 2018 10:46 am

Možná je příčina právě v tom, že to nevypadá jako Railjet a je to úplně jiný stroj. To je jako kdyby měla dát Škoda souhlas s výrobou modelu loko řady 380, který bude mít barvy, jaké má skutečná 380, ale bude mít předek z Vectrona.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod radeksindy » čtv 22 úno, 2018 12:03 pm

Kdesi v rozhovoru s majitelem firmy PIKO, přišla na přetřes otázka práv při výrobě modelů současných vozidel. On tam zmiňoval, že souhlas výrobců skutečných vozidel nepotřebují, ale že s firmami obvykle jednají. Usnadňuje jim to cestu k dokumentaci. Jiná otázka je to ohledně reklamní nátěrů, kde je obvykle chráně vzor jako takový, bez ohledu na měřítko.
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod hank » čtv 22 úno, 2018 1:57 pm

Mezi reklamním a firemním nátěrem je z tohoto hlediska hodně úzká hranice. Navíc se může lišit na různých trzích. To, co by v USA neprošlo, může v Evropě projít, o Rusku a Číně ani nemluvě.

Samozřejmě je rozdíl mezi použitím na kšeft a "jen tak", ale ani tato hranice nemusí být úplně jasná. Co by se asi tak stalo, kdyby si někdo v Čechistánu nechal nalakovat svoje auto à la Najbrt? :lol:

Kromě toho nevíme, kdo, kdy, kde a jak moc šlápl tomu (raději nejmenovanému) výrobci (teď tím nemyslím výrobce modelů) na kuří oko - třeba i neúmyslně. Jisté je, že jeho někteří (i dost významní) zákazníci začínají mít pocit, že už se občas chová jako monopol, se všemi negativy z toho vyplývajícími.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Colonel32 » čtv 22 úno, 2018 7:03 pm

Pamatuju si, že MTB mělo zásadní problém s výrobou brejlovců AWT. Šlo o to, že sice dali souhlas s výrobou modelů, ale musely být podle interní normy na vzhled (velikost a umístění log a popisů). Problém byl, že reální vozidla, podle kterých se měl dělat (v rámci možností) věrný model, tu normu sama nesplňovala.
Colonel32
 
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod Bedlisch » čtv 22 úno, 2018 8:26 pm

Asi se někomu nelíbilo, že by značka Railjet měl být na takovém paskvilu :)
Bedlisch
 
Příspěvky: 329
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2018"

Příspěvekod czhunter » čtv 22 úno, 2018 8:55 pm

radeksindy píše:Kdesi v rozhovoru s majitelem firmy PIKO, přišla na přetřes otázka práv při výrobě modelů současných vozidel. On tam zmiňoval, že souhlas výrobců skutečných vozidel nepotřebují, ale že s firmami obvykle jednají. Usnadňuje jim to cestu k dokumentaci.

Tomu moc nevěřím. Výrobce modelu souhlas výrobce skutečné věci potřebuje (minimálně pokud tam chce použít jeho logo nebo registrovaný obchodní název), kromě nějakých výjimek produktů, které vznikly třeba vývojem ve státních organizacích (a pak jejich vzhled patří pod licenci "public domain" - to už si veřejnost "předplatila" daněmi) - ale to se týká spíš nějakých armádních věcí.

Obvykle je design formou průmyslového vzoru chráněn 25 let (takže spousta "současných" vozidel už ji nemá - třeba takový v ČR "hypermoderní" Stadler RS1) - a ta ochrana se týká i modelů. Stejně jako použití třeba v PC hrách.

hank píše:Co by se asi tak stalo, kdyby si někdo v Čechistánu nechal nalakovat svoje auto à la Najbrt? :lol:

Nic.
V design manuálu pro ČD je i definované zbarevní pro firemní auta, a to není bílo-modré.
Kdyby si někdo udělal bílo-modro-modře pruhované auto, tak je to jen jeho věc, ČD má toto schéma chráněné čistě a jenom pro železniční vozidla.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 557
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: proky1 a 13 návštevníků