Jestli seženu nějaké detailní fotky skutečného vozu, zkusím napsat recenzi.
TTmili:
tuto reakci jsem čekal
, ale je třeba pochopit souvislosti.
- skutečná maximální rychlost je u rychlejších vozidel v modelu nepoužitelná. Jeden uživatel např. trval na přesně 160 km/h u ES499.0 a už druhý den volal, že se s tím nedá jezdit. Jsou samozřejmě "vláčkaři", kteří si libují v rychlostech splašené myši. Možná jsou zvyklí na BTTB nebo s tím závodí jako s autodráhou.
- dle některých popisů měla mít 840 maximálku 100 km/h a 841 120 km/h, jinde se píše, že obojí má 120 km/h
- projekt je rozsahem řazení dělaný na tu stovku, tzn. zhruba tak jak píšeš, s tím, že čtvrtý stupeň zařadí později než v 70 km/h. Zvýšení uživatelem je možné, snížení už ne. U 840 se pouze uvolní nebo ořeže rozsah, takže buď zařadí na vyšší stupeň nebo ne. Co si tam kdo nastaví, to už neovlivním, ale je třeba vytvořit rezervu pro správnou funkci zvuků.
- ve všech projektech se řídím "normou Jacek", vše s maximálkou kolem stovky na 70 km/h. Jednoduše proto, že takto jezdím na kolejišti a zvuky tvořím pro sebe
Nikoliv tedy normou NEM, která doporučuje u modelů max +10%. Už si někdy viděl jet bertu 110 km/h nebo toho štádlera 132 km/h? To je kravina.
Zkrátka rychlost je nastavená na cca 70 km/h, každý model stejně jede trochu jinak. V tomto rozsahu to zařadí na třetí stupeň. Při zvýšení rychlosti se zařadí i čtyřka. Od stovky nahoru už se zvuky nemění ani kdyby to jelo těch 180 km/h.
Jinak přesné rychlosti řazení se nastavit nedají, to je dáno rychlostí rozjezdu a délkou samotných zvuků. To by se model musel rozjíždět na plnou rychlost na přepočtenou stejnou délku jako v reálu, což by bylo několik metrů...