Stránka 4 z 10

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: sob 15 pro, 2018 7:23 pm
od Trainmaniak
Oni tu hrazdičku nepředělali? Je nesmysl, aby o tom nevěděli, takže do modelu vědomě dávají vadný díl, který překáží správnému chodu kinematiky. To je děs!

851-20.jpg

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: sob 15 pro, 2018 9:10 pm
od Ossi
Bohužel, hrazdička je stejná, navíc byl trochu tužší chod volnoběžného podvozku, to jsem napravil hned na hotelu. Tu dobrou práci jsem myslel, co se týká povrchovky. Hrazdičky jsou asi nalisovány do foroty, tak proč lisovat další a rovné. Ossi

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: sob 15 pro, 2018 9:44 pm
od Jacek
Pokud se nemýlím, ta "hrazdička" je pluh. A pluhy měly vozy z výroby a jen krátké období, kdy měly tento nátěr
Obrázek

Pro žádnou mutaci modelu MTB se tyto díly stejně zatím nehodí. Spíš nechápu proč jsou na nové verzi DPS stále poziční a dálková světla dohromady, když na tu úpravu byl návod o pár stran zpátky. To byl takový problém nakreslit jednu čáru navíc?

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: ned 16 pro, 2018 5:13 am
od Trainmaniak
Ossi píše:Bohužel, hrazdička je stejná, navíc byl trochu tužší chod volnoběžného podvozku, to jsem napravil hned na hotelu. Tu dobrou práci jsem myslel, co se týká povrchovky. Hrazdičky jsou asi nalisovány do foroty, tak proč lisovat další a rovné. Ossi

Je-li povrchovka, jak píšeš, je to jedině dobře. Po tolika letech mizérie. A proč lisovat další a rovné hrazdičky? Protože zákazník a jeho peníze, protože serioznost, protože výrobce určitě nehraje na to že "voni to stejně koupěj"... Díky tomuhle přístupu mám doma od MTB jen MP1. Ovšem s nimi jsem velice spokojen a nemusím u nich vzhled řešit.

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: ned 16 pro, 2018 2:40 pm
od Ossi
Ad Jacek: Ta křivě vylisovaná hrazdička je díl, který má držet šachtu kinematiky ve správné výšce nad temenem kolejnice. Pluh je k modelu přiložen v příslušenství (2ks) a lze ho dosadit pouze na "záslepku" kinematiky montovanou z výroby, která má zespodu 3 vodicí otvory pro pluh. Jinak mi připadá, že povrchovka u modelů určených pro zahraniční trh je v trochu lepší kvalitě. Mám loko ST43 Sulzer PKP a ta má taky povrchovku na úrovni. Ossi

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: pát 20 zář, 2019 6:53 pm
od peter_vy
850.015 ČSD je už na sklade. Napr.: https://www.model-shop.sk/go_product_MT ... 15#produkt

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: sob 21 zář, 2019 6:03 pm
od lesanek
A Bmx slibované na 1.-2. kvartál 2019 stále nic. Být to u Kuehna, tak neřeknu ani slovo, ale u MTB schopného ohlásit novinku v den, kdy má již hotové modely na skladě, mě to překvapuje.

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: ned 22 zář, 2019 6:54 pm
od Jeff Hopper
K povrchovce - modely, které mají pěknou povrchovku(850) jsou tisknuté v Číně.

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: ned 06 říj, 2019 5:36 pm
od Pavel 152
Tak jsem se stal majitelem Bmx, koupil jsem si ho v Lipsku. Povrchovka bez závad, madla jsem musel nasadit sám. Návod nebyl a Báňa mě informoval, že sběrače ještě nejsou. Mávl jsem rukou, pro mě banalita. Plíšky sbírájící z osiček instaluji běžně, jeden podv. levá druhý podv. pravá. Doma vidím překvapeně-oboustranně izolované dvojkolí. Tak konstrukce podvozku je připravena na sběr z boku kol. To bude ale velký jízdní odpor.
Pak jsem si všiml jiného spřáhla. Je delší s jiným kratším zobáčkem.
Mám motorák z druhé série (kvalitní nástřik) a teprve jsem začal hledat spřáhla a ta nikde.Po koupi jsem nasazoval očkové a narazil jsem, zachytávalo o karosérii, tak jsem jej ubrousil. No jo, ale nové spřáhlo zachytává kovovým třmenem, ten nejde obrousit, šel by pryč úplně. Kde je chyba? Klidně mi prodali motorák bez spřáhel, protože originál tam nejdou. Asi bude jezdit sólo. Tak když dodali vůz, měli si na svou chybu vzpomenout a dodat k němu i spřáhla pro motor.
A ještě pro mne maličkost, vadná dvojkolí-nemají rozvhod dle NEM-rozměr mezi koly 10,4 mm. Vůz vykolejoval na vyhýbkách.
Tak mě napadá co si o tom pomyslí německý zákazník, oni pro to mají takový název čechiše bastelei.

Pavel

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: ned 06 říj, 2019 9:31 pm
od radula63
Pavel 152 píše:Tak jsem se stal majitelem Bmx, koupil jsem si ho v Lipsku. ... ... jsem si všiml jiného spřáhla. Je delší s jiným kratším zobáčkem.Pavel

Když nebylo dodáno spřáhlo k motoráku, stala se chyba a napiš výrobci na mail, bude Ti zasláno spřáhlo zdarma.

Už jsem to dříve (v souvislosti s motorákem) někde psal. Buď zde na fóru nebo někde jinde. Takže inovovaně nově i s "vagonem".
Vezmu to tedy zrychleně. Rozměry jsou v normách, tak je zde nebudu citovat.
Norma NEM nemá přesně stanovené rozměry celého spřáhla. Je stanovena šachta a vysunutí kinematiky dle úhlu natočení. V přímém směru je dána délka čelní stěny šachty k čelu nárazníku. U spřáhla (myšleno nejnovější) je dán rozměr spřáhla před nárazníkem, není však definován rozměr kovového třmenu. Toho využil výrobce předmětného motoru i vagonu a udělal spřáhlo pro daný motor i vagon trošku jiné. Daným rozměrům dle NEM plně vyhovuje a je tedy kompatibilní. Jen je rozdíl právě v tom kovovém třmenu a jeho uchycení ve spřáhle. Kdyby mělo býti použito běžné spřáhlo Tillig, Kuehn nebo běžné spřáhlo od MTB, musel by být výřez nad spřáhlem znatelně (snad skoro o milimetr) větší - kvůli kovové části spřáhla, které se vysune směrem vzhůru při spojování a rozpojování. To samé je i s použitím očkového spřáhla (osobně jsem nezkoušel). Bez úprav fungují pevná spřáhla, spřáhla MTB (konstruovaná pro tyto vozidla) a nebo magnetická spřáhla - osobně vyzkoušeno. Na ostatní je nutná úprava výřezu v karoserii vozidla.

Výše uvedený problém vzniknul díky tomu, že čela vozidel jsou "oblouková" a jsou krátké nárazníky - to i na skutečných vozidlech.

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: pon 07 říj, 2019 9:07 am
od Jeff Hopper
Já měl spřáhla u všech motorů. Očková tam opravdu nejdou. Jinak spřáhla MTB jsou velice náchylná na spřahování - moc to tomu vozu s motorem nesedí a mají tendenci se furt rozpojovat - teda, když se jim podaří spojit.

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: pon 07 říj, 2019 5:39 pm
od Pavel 152
pro Radka.
Ptal jsem se, motory měly přibaleny nebo nasazeny spřáhla? Byly v obchodech některé bez? Neptal jsem se na NEM, neboť chápu problém s prostorem pro spřáhlo.
Na NEM jsem poukazoval na dvojkolí.
pro Jeffa.
Mám datum koupě 2.11. 2018.
Pavel

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: pon 07 říj, 2019 5:51 pm
od radula63
Pavel 152 píše:pro Radka.
Ptal jsem se, motory měly přibaleny nebo nasazeny spřáhla? Byly v obchodech některé bez? Neptal jsem se na NEM, neboť chápu problém s prostorem pro spřáhlo.
Na NEM jsem poukazoval na dvojkolí.
Pavel

OK, pak jsem tě špatně pochopil. Motorový vůz 850/851 v TT má mít spřáhla v příbalu, jelikož má namontovánu záslepku.

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: pon 07 říj, 2019 6:07 pm
od Pavel 152
Tak tam nebyly, jen hadice apod. i dvojkolí s gumkou. Pluhy jsem demontoval a dával hrazdičku s nutnýma podložkama a nějak mě nenapadlo hledat spřáhlo, všude byl vyobrazen bez. Vloni na veletrhu v Lipsku jsem hovořil s Báňou a neměl zájem vyrábět vůz. Tak jsem použil svůj Bix s očkovými a proto upravil očkové. Musí se dost odbrousit a funguje to.
Pavel

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

PříspěvekNapsal: pon 07 říj, 2019 9:10 pm
od Jeff Hopper
Já je měl u všech - první vůz koupen říjen 2018 a pak postupně(3 ks). Když jsem k tomu chtěl jako přípojňák frknout vůz od Tilligu, tak jsem zjistil, že tam oško a a pak ani to nové tilligovic spřáhlo nejde - dohledal jsem v krabce to MTB. https://jefftt.rajce.idnes.cz/Kolejist_ ... C07906.jpg