Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod JBr » úte 08 říj, 2019 8:16 am

Mám tomu rozumět tak, že když vše co provozuji je na očkových spřáhlech, tak můžu koupi velkého Balmu pustit z hlavy, protože očkové spřáhlo do něj nedám?
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Trainmaniak » úte 08 říj, 2019 8:27 am

Na druhou stranu, pokud to bude jezdit jako ucelenka, tak můžeš udělat výjimku a mít tam spřáhla, která fungují.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod JBr » úte 08 říj, 2019 8:33 am

Trainmaniak píše:Na druhou stranu, pokud to bude jezdit jako ucelenka, tak můžeš udělat výjimku a mít tam spřáhla, která fungují.


Bohužel jsem ho uvažoval za bangli, která musí ale vozit i jiné vozy. Ale co už, ušetřím :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Pavel 152 » úte 08 říj, 2019 8:49 am

Očko upravené vyfotím. Můžeme se domluvit, že mohu i Pro Vás vzít na burzu upravené kolik budete potřebovat. Jestli už budete mít Bmx, tak mi spřáhlo vezměte výměnou. A tím by měl problém vyřešen.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 419
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod JBr » úte 08 říj, 2019 3:01 pm

Pavel 152 píše:Očko upravené vyfotím. Můžeme se domluvit, že mohu i Pro Vás vzít na burzu upravené kolik budete potřebovat. Jestli už budete mít Bmx, tak mi spřáhlo vezměte výměnou. A tím by měl problém vyřešen.
Pavel


Díky za nabídku, na burze jsem už drahně let nebyl, ale myslím, že i když bych se nedostal osobně, tak v případě potřeby se najde někdo, kdo by přinejhorším mohl sloužit jako "posel". Teď je ale spíš řada na MTB, protože nikde jsem Balmy nenašel skladem a nejbližší prodejce, kterého mám po ruce a Balmy jako budoucí výrobek inzeruje na e-shopu, mi na mail odpověděl, že termíny jsou neznámé, protože MTB je směrem k prodejcům prakticky nekomunikativní a bylo pro něj i překvapení, že MTB mělo Balmy v Lipsku...
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod radula63 » úte 08 říj, 2019 3:56 pm

MTB Balm-d i mot. vůz 842 teprve bude distribuovat k prodejcům. V Lipsku byly první vyrobené kusy, které ještě nešly k prodejcům. Stejně jako před rokem čmeláci. Proto je prodejci zatím nemohou mít.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Jeff Hopper » úte 08 říj, 2019 5:06 pm

Očková nepasují ani na vůz - je tam taky to MTB speciál spřáhlo.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Pavel 152 » úte 08 říj, 2019 6:14 pm

IMG_20191008_160959_resized_20191008_063634220.jpg
Úprava spřáhla.
Pavel
Přílohy
IMG_20191008_161135_resized_20191008_063546794.jpg
IMG_20191008_161016_resized_20191008_063746844.jpg
Pavel 152
 
Příspěvky: 419
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Mirek Moc » pát 11 říj, 2019 9:29 am

A co zkusit pevnou spojku - Tillig 08827 , Stejně ty vozy budou jezdit spolu.
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 231
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Pavel 152 » pon 14 říj, 2019 6:27 pm

upravený3.jpg
upravený3.jpg (23.32 KiB) Zobrazeno 6687 krát
upravený4.jpg
upravený4.jpg (24.23 KiB) Zobrazeno 6687 krát
upravený.jpg
upravený.jpg (19.67 KiB) Zobrazeno 6687 krát
Tak osvětleno, můj sběr z náprav, koncové jsem zapojil na obou stranách z náprav.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 419
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod jamik22 » pon 14 říj, 2019 8:26 pm

V Lipsku nabízeli, že sběrací plíšku pošlou dodatečně v obálce, pokud necháš adresu. Tak uvidím
jamik22
 
Příspěvky: 477
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Jacek » úte 15 říj, 2019 7:05 pm

Jeden z vozů už jsem zařadil do provozu po několika úpravách. Instalace sběračů je jednoduchá, plíšky ale je třeba je zkrátit, protože tlačí na plastové vložky os a brání pohybu. A nebo rovnou vyměnit dvojkolí za normovaná, protože u každého byla úplně jiná vzdálenost mezi koly, což způsobuje poskakování na srdcovkách výhybek nebo rovnou vykolejení.
Madla byla v sáčku. Víceméně všechno řešitelné až na DPS, která je naprosto tragická. V analogu svítí interiér s koncovkami závislými na směru (polaritě). Díky kondenzátoru světla svítí asi 2 sekundy bez napětí. Ovšem s dekodérem a přepnutím na digitál je možné ovládat jen světla interiéru s koncovkami nebo bez nich. Závislost na směru nelze, koncovky bez interiéru taky ne. A to nejlepší, přepínač na DCC odstaví obvod s kondenzátorem, takže to zhasíná okamžitě.


Pár úprav, natření a patina střechy, madla, přeznačení obtiskem. Povrchová úprava je dost kvalitní, nápisy jsou ostré, krásně čitelné, zde palec nahoru. A dají se opatrně odškrábnout, zde číslo TSI, což umožní snadné přeznačení. Dále spřáhla Peho a DPS provizorně předrátovaná než bude nějaká normální. Taky natření interiéru bílou barvou, čímž se taky zamezí prosvítání kastle a přestříknutí sedadel na zelenou.

Obrázek

Obtisk 050, mimochodem taky chyběla nějaká bižuterie pod vozem
Obrázek

koncovky
Obrázek

koncovky a interiér
Obrázek
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 883
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Ossi » pát 13 pro, 2019 2:29 pm

Zdravím. Včera jsem si přivezl dva dlouhé Balmy, jeden za 851 a druhý za 842. Dnes jsem se pustil do akce DoDo (dodělat doma). Vůz je pěkný, celkem pěkně jezdí, ale toť vše. Systém sběru elektřiny z dvojkolí mi připomíná tendr BR23 od Zeukeho, krásně brzdí. Vodiče od podvozku se musí protáhnout oknem do představku, aby se daly přiletovat k hlavní DPS. Nechápu, proč chybí pomocná DPS s konci na druhou stranu vozu, U MTB asi nikdo nepočítá s tím, že se ve vratné stanici přívěšák objíždí. Další scházející věcí je lept se sběrači proudu na drahý podvozek, proč jsou tedy pájecí plošky na obou stranách hlavní DPS. Tato je ostatně také pěkné "trágo". U jednoho vozu bylo rozhraní naletováno křivě, naštěstí nebylo ve zkratu. Ten Kondenzátor 220uF/25V by šel taky nahradit několika tantalovými kostičkami, takhle je v představku v přepočtu válec ve velikosti pořádného sudu. A když jsem u představků, tam by bodla alespoň jedna LEDka na osvětlení, u MTB asi cestující nastupují a chodí na toaletu potmě... Zato salonu prosvítají stěny stejně jako u Kvatra 842. Před instalací mám ve zvyku osvětlení a podobné komponenty vyzkoušet a proměřit. Samozřejmě jedna DPS s konci měla obráceně naletovanou LEDku, obě byly katodami k sobě. Takže na jedné straně konce chybí úplně a na druhé jsou nefunkční. Nemontoval jsem je tedy ani na jeden vůz. Pokud budete DPS s konci testovat, pozor, předřadný odpor LEDek je na hlavní DPS. Já konce vyřeším časem po svém, hodlám dosadit dvoubarevné LEDky červená/bílá, dlouhé Balmy měly možnost rozsvítit na čele bílá světla, používalo se to při posunu. Při instalaci jsem vyvrtal dvě dírky 0.8 mm vrtákem při podlaze, kterými jsem protáhl vodiče od podvozku od představku,a tyto jsem lepicí páskou chytil k mezistěně. Tahat dráty oknem mi nepřipadá "košer". Dále je nutno obrousit do kastle vyčnívající konce nárazníků, vůz jde špatně složit, nehledě na možnost utržení LEDek konců. Spřáhla raději komentovat nebudu, jsou pro zlost, nahradil jsem je Tilligy. Zatím se vozy provozovat dají, časem dojde k "vymalování" stěn (kvůli prosvítání stěn), přetření sedaček na zeleno, dosazení osvětlení představků a instalaci nových konců. Uvažuji též o vypouzdření ložisek podvozků, náhradu náprav jednostranně odizolovanými Tilligy a rekonstrukci sběru proudu z nápravy ve stylu BTTB. "Výmalbu" a přetření sedaček čeká i Kvatro. Co říci na závěr: Za tento "polotovar" bych se styděl říci si cenu, za kterou se prodává, sám bych ho ocenil zhruba na dvanáct stovek. Pokud bych započetl náklady na dodělání a cenu za práci, pak se dá o dvou "litrech" uvažovat. Výrobce by se měl trochu zamyslet a tyto vozy vyrábět "v plné palbě" a ne jako polotovar k dodělání, navíc s díly k dosazení na půlku vozu. Ossi
Ossi
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 26 čer, 2011 1:16 pm
Bydliště: Kochánky, Mladoboleslavsko

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod lesanek » pon 30 pro, 2019 5:11 pm

Mám 851 ČD z první série se zvukovým dekodérem. Vše funguje správně, ale vůz jede neklidně, motor při jízdě rychle cuká, nemá stálé otáčky. Na pohled je to znát jen v určitých rychlostech, ale je to slyšet. V analogu jede 851 bez problému klidně, jiný stroj MTB jede s tímto dekodérem též bez problému. Setkal se někdo se stejným problémem?
Uživatelský avatar
lesanek
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 13 úno, 2013 3:35 pm
Bydliště: Jihočeský kraj

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Myšpulín » úte 31 pro, 2019 7:45 am

lesanek píše:Mám 851 ČD z první série se zvukovým dekodérem. Vše funguje správně, ale vůz jede neklidně, motor při jízdě rychle cuká, nemá stálé otáčky. Na pohled je to znát jen v určitých rychlostech, ale je to slyšet. V analogu jede 851 bez problému klidně, jiný stroj MTB jede s tímto dekodérem též bez problému. Setkal se někdo se stejným problémem?

U modelů MTB se musí nastavit nějaká CV oproti továrním hodnotám, aby se tebou popisované neduhy nevyskytovaly. Která CV to jsou však nevím, nastavovali mi to přímo na prodejně u p. Daleckého. Jiní asi budou vědět.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků