Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod jipol57 » úte 23 lis, 2021 11:52 am

Já teď nedokážu popsat přesný typ, ale s něčím takovým jsem se už setkal. Charakteristika svícení led bývá taková, že počáteční snižování proudu se na svícení projevuje mírným stmíváním, a pak prudce zhasne. A to je ono, že jedna ještě může svítit, zatímco druhá už ne.

Už si nepamatuji podrobnosti, ale přestala mě kdysi svítit ledka na MTB mašince. Byla to bílá,takže byly paralelně. A nekokázal jsem najít přesnou náhradu, i když pouzdro bylo stejné. Taky jsem měnil obě a musel vyměnit předřadné odpory. Ta původní byla vícesvítivá, při menším proudu. A nesehnal jsem ji.
Problém je, že ledky nemají na sobě označení typu.
Napsal jsem jen varování, s čím může počítat, a raději si jich koupil víc.
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod vvitty » úte 23 lis, 2021 12:38 pm

ano, u paralelniho zapojeni se jine zaverne napeti LED projevi vyrazne. Tam jsou parametry LED podstatne. Ale u pouziteho (a vami vyslovne zminovaneho) serioveho na nich moc nezalezi.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod radula63 » úte 23 lis, 2021 7:52 pm

vvitty píše:...na 20mA zapomente, potece tam neco mezi 1-2mA pri 12V to nebude vyznamne...

Jen bych podotknul, že tam nepoteče ani půl miliampéry. Dve LEDky v sérii, odpor 10.000 ohmů (10k) a napětí na stabilizaci jasu LED je 5 Voltů (i kdyby v kolejích bylo 8 nebo 16 Voltů). Když pominu ztrátu napění na LED, tak 5:10000 = 0.0005A . To píšu jen pro lidi, kteří to přímo neznají (Mezi ně tebe , Viktore, nepočítám. Ty jsi znalý dost.)
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod RSC » stř 24 lis, 2021 4:24 pm

... já to dělám nejjednodušeji tak, že přidržím na místě desky náhradní ledku a podívám se jak obě svítí. Mám vícero variant - cca 20-30. Lze najít podobné a vyhovující. Když vyhovuje připájím. (asi pro začátečníky největším problémem je naučit se tohle sundat, či napájet a nezničit - nic extra složitého, ale..)
Pak je také varianta napájet 2 stejné hned, ale i tak svítivost může být veliká a vadí to (na pytlíčcích dodavatele bývá uvedena svítivost i teplota barvy).
Takže svitivost dle toho, kam to přijde a jak to má výsledně svítit, lze tak vyřešit nespokojenost s tím jak to je továrně.
Chystám se také na vylepšení kyklopa, kde ta dírka do kyklopího světla zrovna není při svícení to ono a vypadá to dle mého názoru hnusně, takže ji budu zvětšovat a dám tam jinou větší ledku, aby to při svícení vypadalo lépe...

Takže lze řešit klasický problém u parních lokomotiv, že jsou použity studeně bíle svíticí diody (klasika u Tilliga), když to chcete přepájet.
Někdy jsem tak líný, že vezmu zředěnou žlutou a přebarvím ledku a může (někdy) to stav vylepšit.
Stalo se mi to naposled u dokoupených vložených vozů vindobony kres, kdy osadili vnitřní osvětlení studenými ledkami a ještě více svítícími, zbytek jednotky svítil do žluta a nechtělo se mi to přepájet celé a žlutá barva to vyřešila, což sice není ideální řešení, ale někdy to funguje a proč neřešit problém jednodušeji.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod sTTrojvedoucí_láďa » čtv 20 led, 2022 11:41 am

Dobrý den všem

pořídil jsem dlouhé Balmy od MTB (ČSD 169) a chci se zeptat, jaký minimální poloměr vám projedou?
Výrobce uvádí 300mm, přestože používám nejméně oblouky R11 / 310mm profilové koleje Tillig, stavá se mi, že v oblouku vylítne jeden okolek nad hranu koleje, tedy náprava / dvojkolí vykolejí...a je po parádě.
Prostě podvozek se nepootočí, protože naléhá na postranici vozu v místě schůdků.

Jaké máte zkušenosti? Upravovali jste kastli vozu /brousili/, nebo jiný nápad DODO?

Děkuji

Láďa
sTTrojvedoucí_láďa
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 03 pro, 2020 3:26 pm

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod vsdmichalka » pát 21 led, 2022 10:17 am

Mám 4ks těchto vozů. U dvou jsem vlepoval kovové ložiska a podvozek k vůli tomu ještě trochu roztahoval do stran. Každopádně min.poloměr 310 mm všechny vozy bez problémů zvládají.
vsdmichalka
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon 01 úno, 2021 11:16 am

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod zderem » sob 22 led, 2022 1:32 pm

Kdyby někomu špatně jezdily přípojné vozy 050 od MTB, zkuste kouknout na hrotové uložení náprav. U mých dvou vozů asi mazali toto uložení vodou. Orezlé hroty náprav vždy pouze na jedné straně podvozku. Ale u obou vozů na všech čtyřech podvozcích. Zajímavé! Po očištění a namazání jezdí jako Tillig ypsilony. Poděkování patří firmě MTB:-)
Přílohy
1.jpg
2.jpg
zderem
 
Příspěvky: 97
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Sedli-CB » pát 28 led, 2022 7:30 am

Včera jsem ozvučil M286, ale jednu věc bych potřeboval změnit a sice směr jízdy a směrovou závislost modelu. Mám všechny modely nastavené tak, že jedou prvním stanovištem vpřed po otočení multimyši na určitou stranu, ale M286 jediná vybočuje. Můžete, prosím, poradit, jak přeprogramovat konkrétní CV, abych dosáhl kýženého výsledku včetně směrové závislosti světel? Hledal jsem to na internetu i zde na fóru, ale nenašel. Tím nevylučuji, že jsem hledal špatně... Díky za pomoc :!: Ještě dodám, že mám osazen dekodér MX648P16.

------------------------------------------------------

sTTrojvedoucí_láďa píše:Dobrý den všem

pořídil jsem dlouhé Balmy od MTB (ČSD 169) a chci se zeptat, jaký minimální poloměr vám projedou?
Výrobce uvádí 300mm, přestože používám nejméně oblouky R11 / 310mm profilové koleje Tillig, stavá se mi, že v oblouku vylítne jeden okolek nad hranu koleje, tedy náprava / dvojkolí vykolejí...a je po parádě.
Prostě podvozek se nepootočí, protože naléhá na postranici vozu v místě schůdků.

Jaké máte zkušenosti? Upravovali jste kastli vozu /brousili/, nebo jiný nápad DODO?

Děkuji

Láďa


Mám 2 kusy těchto vozů, na kolejišti poloměr 310, v jednom místě lehce přiškrcený (řekněme 300) a jezdí bez problémů... Při zapojení osvětlení jsem si však všiml, že jde podvozek usadit hlouběji dovnitř kastle. Nemůže být problém v tom? Drhne pak spřáhlo o čelo skříně.

Když jsem zmínil ta spřáhla, tak jsem je u přívěšáků i motoru na horní straně lehce opiloval v místě té šikminy a chodí podstatně lépe, zejména na přechodu do stoupání, kdy jsou tlačena lehce nahoru vozem jedoucím před ním...
https://www.facebook.com/zubackanovahut
S*x je zábava chudých. My bohatí máme modelovou železnici :D
Uživatelský avatar
Sedli-CB
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 01 kvě, 2011 8:19 am
Bydliště: České Budějovice

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod vvitty » pát 28 led, 2022 9:39 am

Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Sedli-CB » sob 29 led, 2022 7:44 am

vvitty: Díky
https://www.facebook.com/zubackanovahut
S*x je zábava chudých. My bohatí máme modelovou železnici :D
Uživatelský avatar
Sedli-CB
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 01 kvě, 2011 8:19 am
Bydliště: České Budějovice

výrobce MTB

Příspěvekod AlexD » úte 19 dub, 2022 7:26 pm

Přivítal jsem dalšího výrobce čistě československých lokomotiv a přípojných vozů. Nedávno uvedl na trh "krokodýla" M286.048 v TT a barevném provedení ČSD, ještě bez výstražného pruhu. Nedávno uvedl na trh ve stejné modifikaci přípojný vůz Balm 050 169. Motorový vůz výrobce dodává s osazenými spřáhly a madly vedle dveří. Další dopňky(hák, brzdové hadice, stěrače, klaksony) už je na úvaze uživatele zda si je dolepí. I když klaksony si myslím, že by měl taky dodávat nalepené na modelu
U přípojného vozu už vše jen přibaluje v sáčcích. (včetně spřáhel..). Pro první jízdu jsem osadil spřáhla a do otvorů zastrčil lehce napružené madla okolo dveří. Po první jízde, jsem zjistil že smadla až na dvě madla při jízdě vypadly. Naštěstí jsem nejel dlouhý usek a podařilo se mi je pomocí magnetu posbírat všechny. Kusá informace o přibaleném příslušenství v návodu u motorového vozu se mi zdá nedostatečná. U vagonku v ceně skoro dvou tisíc, si myslím že by měli být již dosazené spřáhla a madla od výrobce a k ostatnímu příslušenství aspoň poznámka, jaké použít lepidlo k vzhledem k použitému materiálu při výrobě. Jaké s tím máte zkušenosti Vy, případně či názor na to Vy?
Uživatelský avatar
AlexD
 
Příspěvky: 58
Registrován: úte 26 led, 2016 7:53 pm
Bydliště: Dambořice

Re: výrobce MTB

Příspěvekod Ivan » úte 19 dub, 2022 8:42 pm

Ahoj,

bylo by vhodnější položi dotaz do příslušného vlákna: sekce TT -> Motorový vůz 850, zde

Může admin kdyžtak přesunout? EDIT moderátor : takže přesunuto :D

Myslím, že na některé dotazy tam nakdeš i odpověď. Bohužel, u MTB těžko něco změíme, diskuzí na toto téma tu bylo bezpočet.

Přípojný vůz zatím nemám, ale k lepení madel do otvorů bych použil obyčejný herkules. Nepoškodí lak, možná úprava a věřím, že to bude držet.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1687
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Sedli-CB » pon 16 kvě, 2022 9:22 am

Můj motor prošel úpravami:
-digitalizace + ozvučení
-úprava základní desky pro samostatné ovládání reflektoru
-úprava sběračů běžného podvozku (originální byly napružené natolik, že se kola téměř neotáčela)
-vykytování střechy zejména kolem reflektorů (jeden reflektor byl v místě spáry i lehce naštípnutý), následně znovu nastříkána a decentní patina
-úprava čoček reflektorů
-patina pojezdu

Snad jsem na nic nezapomněl. Foto zde:
20220516_110009.jpg

20220516_110314.jpg

20220516_110444.jpg


Koukám, že ještě chybí stěrače...
https://www.facebook.com/zubackanovahut
S*x je zábava chudých. My bohatí máme modelovou železnici :D
Uživatelský avatar
Sedli-CB
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 01 kvě, 2011 8:19 am
Bydliště: České Budějovice

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Hurvinek » sob 25 čer, 2022 5:40 am

Pánové modeláři, zkusil jsem osvětlit dlouhý Balm dle plánku od MTB a přiložených plíšků. Bohužel tyto plíšky způsobují dost velký odpor. Zkoušel někdo napájení například z ložisek podvozku. Bylo by to super řešení. Díky.
Hurvinek
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 08 lis, 2021 5:17 pm

Re: Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MT

Příspěvekod Sedli-CB » sob 25 čer, 2022 7:25 am

Hurvinek: Já to u své M286, kde byly sběrače na běžném podvozku napružené tak, že ho motor tahal smykem, vyrešil jejich úpravou - viz foto. Na mosazné napružené struně je malý kousek plíšku, který zároveň čistí jízdní plochu kola a jeho háček na konci drží celý sběrač za nákolek na svém místě. Je napružený tak, aby měl přítlak, ale zároveň se kola otáčela. Sám od sebe se podvozek z menšího kopce nerozjel, z většího (dělám zubačku, pro představu) ano. U dlouhých (a možná i krátkých, ty jsem zatím nestudoval) Balmů je to podobné a také je chci předělávat...
IMG-20220127-WA0018.jpg
https://www.facebook.com/zubackanovahut
S*x je zábava chudých. My bohatí máme modelovou železnici :D
Uživatelský avatar
Sedli-CB
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 01 kvě, 2011 8:19 am
Bydliště: České Budějovice

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků