Pavel 152 píše:Tak jsem se stal majitelem Bmx, koupil jsem si ho v Lipsku. ... ... jsem si všiml jiného spřáhla. Je delší s jiným kratším zobáčkem.Pavel
Když nebylo dodáno spřáhlo k motoráku, stala se chyba a napiš výrobci na mail, bude Ti zasláno spřáhlo zdarma.
Už jsem to dříve (v souvislosti s motorákem) někde psal. Buď zde na fóru nebo někde jinde. Takže inovovaně nově i s "vagonem".
Vezmu to tedy zrychleně. Rozměry jsou v normách, tak je zde nebudu citovat.
Norma NEM nemá přesně stanovené rozměry celého spřáhla. Je stanovena šachta a vysunutí kinematiky dle úhlu natočení. V přímém směru je dána délka čelní stěny šachty k čelu nárazníku. U spřáhla (myšleno nejnovější) je dán rozměr spřáhla před nárazníkem, není však definován rozměr kovového třmenu. Toho využil výrobce předmětného motoru i vagonu a udělal spřáhlo pro daný motor i vagon trošku jiné. Daným rozměrům dle NEM plně vyhovuje a je tedy kompatibilní. Jen je rozdíl právě v tom kovovém třmenu a jeho uchycení ve spřáhle. Kdyby mělo býti použito běžné spřáhlo Tillig, Kuehn nebo běžné spřáhlo od MTB, musel by být výřez nad spřáhlem znatelně (snad skoro o milimetr) větší - kvůli kovové části spřáhla, které se vysune směrem vzhůru při spojování a rozpojování. To samé je i s použitím očkového spřáhla (osobně jsem nezkoušel). Bez úprav fungují pevná spřáhla, spřáhla MTB (konstruovaná pro tyto vozidla) a nebo magnetická spřáhla - osobně vyzkoušeno. Na ostatní je nutná úprava výřezu v karoserii vozidla.
Výše uvedený problém vzniknul díky tomu, že čela vozidel jsou "oblouková" a jsou krátké nárazníky - to i na skutečných vozidlech.