Stránka 1 z 10

Mot. vůz 850/851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MTB

PříspěvekNapsal: čtv 07 zář, 2017 7:15 pm
od radula63
MTB vydalo novinku v TT motorový vůz řady 850 / 851 a jako první varianta byla zvolena ČD 851.028 v červeno krémové variaci.
IMG_8839_edit – kopie.JPG

Model má 2 hnané nápravy, sběr proudu za 4 náprav, 1 náprava bandážovaná je v příbalu, 3-pólový motor se setrvačníkem, sedadla v oddíle cestujících v červené barvě (většinou byly skutečná sedadla potažena zelenou koženkou, vůz .028 je má už přečalouněná), osvětlení oddílu pro cestující, osvětlení bílé a červené pozičky a reflektor zapojen společně s pozičkami. Test jízdních adhezních vlastností modelu, vlastní zkušenost - stoupání na jednom kolejišti 5cm/m (možná 6cm/m) v oblouku 310mm sám vyjel, s jedním vozem Y už potřeboval bandáže. Protioblouky 310mm zvládá.

Video z jízdy a ozvučení - autorem videa a ozvučení JACEK - https://www.youtube.com/watch?v=v4TsX68JH1U

Tohle téma je založeno z důvodu toho, že o tomto modelu motorového vozu se píše na třech místech na zdejším fóru a je to pak roztříštěno v sekci TT v novinkách, v diskuzi k novinkám a pak v recenzích.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na přání zpracovávám fotonávod na úpravu plošného spoje na oddělení ovládání reflektoru.

EDIT: Změna názvu vlákna z Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB na Mot. vůz 850 / 851 a přípojný vůz Bmx765 (Balm-d) TT od MTB.
Důvodem je skutečnost, že se tu o možnosti vozu 050 už mluvilo a MTB ho zařazuje do svého sortimentu jakonovinku na 1. až 2. kvartál roku 2019.

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: čtv 07 zář, 2017 8:20 pm
od radula63
Provoz ANALOG :
- světla bílá + reflektor / červená dle směru jízdy, osvětlení oddílu pro cestující taky, možno vypnout proškrábnutím spoje F0 na horní straně DPS.
Provoz DIGITAL :
- světla bílá + reflektor F0, samostatně vypínatelné červené F1 F2 (podle konfigurace mapování dekoderu), osvětlení interieru buď společně s F0 nebo proškrábnout spoj F0 a spojit kapkou cínu spoj F3 a osvětlení interieru ovládat pomocí funkce F3 (podle konfigurace mapování dekoderu).
- Reflektor bohužel nelze ovládat samostatně.

Dále popsaný návod je na přepojení reflektoru na F4 a jeho směrovou závislost.

Nutno používat dekoder s funkčními (F0, F1, F2) i logickými (F3, F4) výstupy a dekoder na funkce F3 a F4 nastavit v příslušných CV.

EDITACE : V návodu píšu o vývodu číslo 15 na konektoru PLUX16. Počítáno na konektoru ze spodní strany DPS. Dle normy NEM 658 https://www.vlaki.cz/foto_modely/praxe/ ... m658cz.pdf je to vývod číslo 3, tedy GP_B.

Opatrně demontujeme obě stanoviště strojvedoucího, potřebujeme uvolnit jemné drátky vedoucí k destičkám osvětlení pozičních svítilen.
pojezd před úpravou.jpg

Odpájíme všechny 4 vodiče vedoucí od podvozků - nezapomenout si označit na zadním čele kde byl který vývod připájen - ať si opětovnou montáží nezpůsobíme zkrat. Odšroubujeme plošný spoj a sundáme ho z pojezdu.
V anodách LEDek reflektorů je odpor 10kΩ, ten je třeba odpojit od větve společného napájení světel, tedy od větve +5V.
přední čelo před úpravou.jpg

spodní strana před úpravou.jpg

Proškrábnutím to nelze, odpojili bychom napájení poziček.

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: čtv 07 zář, 2017 8:28 pm
od radula63
Tedy na předním čele nahřát páječkou a pootočit - abychom ho odpojili od napájení +5V,
po úpravě horní strana.jpg

na zadním čele posunout volným vývodem nad díru v DPS, propojit oba volné konce odporů tenkým drátkem (třeba s lakovanou izolací) a připojit na patici PLUX16 na vývod číslo 15.
po úpravě spodní strana.jpg

A JE HOTOVO :wink:
Nyní je reflektor napájen záporným pólem napájení od bílých poziček (tím máme zajištěnu směrovou závislost) a kladným pólem od kladného napájení dekodéru (možnost vypínání / zapínání reflektoru).
Vzhledem k pájení rezistorů (odporů) v SMD montáži v pouzdře 0805, doporučuji provádět tuto úpravu mikropájkou. Trafopájkou to taky jde, ale o dost hůře. mikropájkou jsem tuto úpravu provedl do 5-ti minut.

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: čtv 07 zář, 2017 9:01 pm
od Davca
Zdravím,
a děkuji za návod. Týká se ale i ozvučeného modelu ? Na piny 15 a 17 by měl být připojen reproduktor.

https://www.mtb-model.com/files/kategor ... _TT850.pdf

David

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: čtv 07 zář, 2017 9:11 pm
od radula63
ANO, i ozvučené verze. Já mylně počítal vývody ze spodní strany. Dle návodu výrobce je to tedy PIN č.3 kam se napojí spínání reflektoru.
Při pohledu na spodní stranu DPS a předním čelem vlevo je to rohový vývod na konektoru vlevo dole.
Editoval jsem návod a napsal to i tam, Díky za upozornění.
Úprava zapojení je převzaná ze zapojení reflektoru u TT 751 v nové verzi DPS (verze TT-751_A7).

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: čtv 07 zář, 2017 9:27 pm
od Jacek
Zdravím, také děkuji. Recenze bude do hodiny na stránkách

Davca, jestli se dívám správně, u Zimo MX648P16 je to pin označený SUSI FA6, FA5 oder IN‘s (2, 1), na fotce je spodní strana desky.

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: čtv 07 zář, 2017 9:31 pm
od radula63
Jacek píše:...Zimo MX648P16 je to pin označený SUSI FA6, FA5 oder IN‘s (2, 1), na fotce je spodní strana desky.

Ano, vývody SUSI FA5 na reflektor, FA6 na interier.

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: čtv 07 zář, 2017 9:35 pm
od Davca
Děkuji za upřesnění. Coby majitel uvedeného dekodéru se tedy budu "držet" výše zmíněného. No, dnešní noc bude dlouhá. :)

David

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: čtv 07 zář, 2017 10:58 pm
od radula63
Jacek píše:Recenze ... ... na stránkách

Kolega modelář jistě promine. Vložím odkaz na jeho, dle mého názoru vydařenou, recenzi.
http://www.jacek-modely.cz/krokodyl-mtb/

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: pát 08 zář, 2017 7:36 pm
od pospa
Dnes jsem s přestávkami asi dvě hodiny jezdil s motorákem a během toho mi přestal svítit při jízdě jedním směrem. Nesvítí nic. Při jízdě na druhou stranu svítí,ale na konci místo červené svítí bílé čelní osvětlení. Nevíte čím to může být.

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: pát 08 zář, 2017 8:22 pm
od radula63
Zkus se, prosím, podívat zda-li to není nechtěným spojením lakovaných drátků ve vedení k čelnímu osvětlení. Myslím tím zda u čelního nebo u centrálního plošňáku se nedotýkají ocínované konce drátků mezi sebou - tím by si udělaly zkrat v okruhu osvětlení. Nutno demontovat přepážku a pult strojvedoucího (Aby bylo vidět ke drátkům).

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: pát 08 zář, 2017 9:02 pm
od pospa
Díky za radu. Zkusím to. Pak napíšu.

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: sob 09 zář, 2017 11:06 am
od pospa
Tak jsem to rozebral a zase to funguje. Nejspíš opravdu "spojené" vodiče.

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: sob 09 zář, 2017 11:41 am
od radula63
OK. Tak dej pozor při skládání na vodiče u čelní destičky, tam se to může spojit.

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

PříspěvekNapsal: sob 09 zář, 2017 6:15 pm
od Jacek
Dnes jsem dokončil všechny varianty zvukových projektů pro tento model, snad se budou líbit.
http://www.jacek-modely.cz/zvukove-projekty-850-853/