Stránka 12 z 12

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: stř 05 čer, 2019 11:38 am
od Trainmaniak
Natočil jsem zkušební jízdu Berty: http://www.trainmania.info/video.html#berta_kuehn2

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: ned 04 srp, 2019 9:06 am
od mpinta
Instalace DPS Bedlisch, nezávisle ovládaná světla, včetně osvětlení kabin, změna polohy spřáhla. Zvuk Jacek, Zimo MX645P22.
http://lokopin.wz.cz/body.php/digital/b ... _sound.htm

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: ned 04 srp, 2019 3:06 pm
od Trixt
mpinta píše:Instalace DPS Bedlisch, nezávisle ovládaná světla, včetně osvětlení kabin, změna polohy spřáhla. Zvuk Jacek, Zimo MX645P22.


Moc pěkný a inspirativní článek, Díky za něj. :)

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: čtv 08 srp, 2019 6:41 am
od Trainmaniak
Tak jsem konečně po dovolené dokončil recenzi Berty od Kuehna: http://www.trainmania.info/clanky.html#berta_kuehn

zamracena-24.jpg

zamracena-29.jpg

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: stř 16 říj, 2019 10:50 am
od Trainmaniak
Na web jsem dal doplňkovou galerii k recenzi Berty od Kuehna: http://www.trainmania.info/berta_kuehn.html

berta_kuehn-28.jpg

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pon 27 led, 2020 5:48 pm
od Adam Buchal
Tak mi dorazily Kuehnovy berty z nové várky a jak to poslední dobou stojí kolikrát za prd, tady na mě jde pozitivní dojem.
Fotky netřeba, ty jsou kvalitní na stránkách modelyasport.cz, tak přidám své postřehy:
KLADY: po delší době super povrchovka, žádné záfuky, nebo fleky od lepidla. Madla jsou o něco lépe osazená (netrčí tolik z mašiny) a zatím se z nich neloupe barva na první dotek, jak tomu bylo dřív. Jízda super, tichá a plynulá. I v analogu umí jet téměř krokem. Nezaznamenal jsem žádné šišaté dvojkolí.
LOGO ČD: První várka trpěla logem usazeným mimo střed. Tady u té nové někteří tvrdí, že je šikmo nakloněné. Můj názor je, že je to zřejmé až po vyloženě detailním prozkoumáním rovně vyfocené fotografie.
ZÁPORY: lajdácky olemované pozičky, stříbrná je na některých místech nedotisklá, holt DoDo. A snad by ještě šla zmínit max. rychlost, kdy s nadsázkou by mašina mohla létat s ecéčkem po koridoru. :D Těžko ale říct, zda je to vyloženě zápor, Německý zákazník to prý má takto rád a MTB naopak jelo na "plný řev" sotva modelových 70.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pon 27 led, 2020 10:07 pm
od Ivan
Joooo, ta rychlost je opravdu šílená. Mám jednu zvukovou od DS (zvuk Arnold) a tam je to hezky vyladěné.

Nemáte někdo prosím seznam nastavení CV, jak to vyladit? U druhé mám dekoder Kuehn, tak bych z ní rád udělal Barču a ne TGV.
ne, že bych to metodou pokus omyl nevyzkoumal... ale proč hledat, co je třeba již vyřešeno

Díky.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: úte 28 led, 2020 9:58 am
od Jacek
Ta rychlost je bohužel tragedie. Prý je to na přání německého trhu, protože Němci jsou zvyklí jezdit s autodráhou. V tomto má zrovna zde proklínané MTB navrch. Na DCC sice rychlost jde snížit, ale pokud rozsah CV5 srazím skoro pětinásobně, pak hodnota změněná jen o "1" zvýší rychlost třeba o 5 km/h, takže sladit dvě lokomotivy je skoro nemožné. Asi nejhorší je to u "štádlera" 840, který se pak rozjíždí přískokem vpřed, neumí jet třeba 2 km/h

Hodnoty pro Zimo (zvuk i nezvuk) jsem dal do pdf na konci tohoto článku.
http://www.jacek-modely.cz/zvukove-projekty-berty-751/
Rychlost je dle normy Jacek na cca 80 km/h s tím, že zvýšení je možné, snížení už ne. Artol tuším používá stejné hodnoty, takže zvukově to sladěné bude

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: úte 28 led, 2020 7:26 pm
od Ivan
Jacek píše:Ta rychlost je bohužel tragedie. Prý je to na přání německého trhu, protože Němci jsou zvyklí jezdit s autodráhou. V tomto má zrovna zde proklínané MTB navrch. Na DCC sice rychlost jde snížit, ale pokud rozsah CV5 srazím skoro pětinásobně, pak hodnota změněná jen o "1" zvýší rychlost třeba o 5 km/h, takže sladit dvě lokomotivy je skoro nemožné. Asi nejhorší je to u "štádlera" 840, který se pak rozjíždí přískokem vpřed, neumí jet třeba 2 km/h

Hodnoty pro Zimo (zvuk i nezvuk) jsem dal do pdf na konci tohoto článku.
http://www.jacek-modely.cz/zvukove-projekty-berty-751/
Rychlost je dle normy Jacek na cca 80 km/h s tím, že zvýšení je možné, snížení už ne. Artol tuším používá stejné hodnoty, takže zvukově to sladěné bude


Jacku, děkuji. Ta druhá lokomotiva zůstane (aspoň prozatím) bez zvuku, takže asi bude stačit snížit maximálku a případně si pohraju s rychlostí rozjezdu. Momentálně řeším spíš stavbu kolejišťátka, tak jsem sudium nastavení CV lokodekodéru odložil (umím zatím jen CV 1 :D). V neděli jsem prvně trochu jezdil se skoro 3-letým synem a nebyl dobrý nápad postavit mu na koleje nezpomalenou bertu, rychle jsem chtě-nechtě vyndal zvukovou.

Teď mi došlo, že na to jdu asi zbytečně složitě. V zásadě asi nezáleží u nastavení CV pro rychlost na typu výrobce dekodéru, že? Takže si jen přečtu nastavení CV (3-7) zvukové berty (dek. Zimo) a nastavím to stejně nezvukové (dek. Kuehn). Motorek mají stejný, tak by měly jezdit podobně...

EDIT: teď jsem to i našel v jiném článku Jacka k "přípřeži", díky za navedení :wink:

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pon 03 úno, 2020 10:47 am
od MiG
Třeba by mohl pomoci parametr referenčního napětí pro BEMF, jak se o něm kdysi zmiňoval JirkaUS.
Čas na zkoušení ale nemám.