Stránka 12 z 13

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: čtv 08 srp, 2019 6:41 am
od Trainmaniak
Tak jsem konečně po dovolené dokončil recenzi Berty od Kuehna: http://www.trainmania.info/clanky.html#berta_kuehn

zamracena-24.jpg

zamracena-29.jpg

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: stř 16 říj, 2019 10:50 am
od Trainmaniak
Na web jsem dal doplňkovou galerii k recenzi Berty od Kuehna: http://www.trainmania.info/berta_kuehn.html

berta_kuehn-28.jpg

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pon 27 led, 2020 5:48 pm
od Adam96
Tak mi dorazily Kuehnovy berty z nové várky a jak to poslední dobou stojí kolikrát za prd, tady na mě jde pozitivní dojem.
Fotky netřeba, ty jsou kvalitní na stránkách modelyasport.cz, tak přidám své postřehy:
KLADY: po delší době super povrchovka, žádné záfuky, nebo fleky od lepidla. Madla jsou o něco lépe osazená (netrčí tolik z mašiny) a zatím se z nich neloupe barva na první dotek, jak tomu bylo dřív. Jízda super, tichá a plynulá. I v analogu umí jet téměř krokem. Nezaznamenal jsem žádné šišaté dvojkolí.
LOGO ČD: První várka trpěla logem usazeným mimo střed. Tady u té nové někteří tvrdí, že je šikmo nakloněné. Můj názor je, že je to zřejmé až po vyloženě detailním prozkoumáním rovně vyfocené fotografie.
ZÁPORY: lajdácky olemované pozičky, stříbrná je na některých místech nedotisklá, holt DoDo. A snad by ještě šla zmínit max. rychlost, kdy s nadsázkou by mašina mohla létat s ecéčkem po koridoru. :D Těžko ale říct, zda je to vyloženě zápor, Německý zákazník to prý má takto rád a MTB naopak jelo na "plný řev" sotva modelových 70.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pon 27 led, 2020 10:07 pm
od Ivan
Joooo, ta rychlost je opravdu šílená. Mám jednu zvukovou od DS (zvuk Arnold) a tam je to hezky vyladěné.

Nemáte někdo prosím seznam nastavení CV, jak to vyladit? U druhé mám dekoder Kuehn, tak bych z ní rád udělal Barču a ne TGV.
ne, že bych to metodou pokus omyl nevyzkoumal... ale proč hledat, co je třeba již vyřešeno

Díky.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: úte 28 led, 2020 9:58 am
od Jacek
Ta rychlost je bohužel tragedie. Prý je to na přání německého trhu, protože Němci jsou zvyklí jezdit s autodráhou. V tomto má zrovna zde proklínané MTB navrch. Na DCC sice rychlost jde snížit, ale pokud rozsah CV5 srazím skoro pětinásobně, pak hodnota změněná jen o "1" zvýší rychlost třeba o 5 km/h, takže sladit dvě lokomotivy je skoro nemožné. Asi nejhorší je to u "štádlera" 840, který se pak rozjíždí přískokem vpřed, neumí jet třeba 2 km/h

Hodnoty pro Zimo (zvuk i nezvuk) jsem dal do pdf na konci tohoto článku.
http://www.jacek-modely.cz/zvukove-projekty-berty-751/
Rychlost je dle normy Jacek na cca 80 km/h s tím, že zvýšení je možné, snížení už ne. Artol tuším používá stejné hodnoty, takže zvukově to sladěné bude

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: úte 28 led, 2020 7:26 pm
od Ivan
Jacek píše:Ta rychlost je bohužel tragedie. Prý je to na přání německého trhu, protože Němci jsou zvyklí jezdit s autodráhou. V tomto má zrovna zde proklínané MTB navrch. Na DCC sice rychlost jde snížit, ale pokud rozsah CV5 srazím skoro pětinásobně, pak hodnota změněná jen o "1" zvýší rychlost třeba o 5 km/h, takže sladit dvě lokomotivy je skoro nemožné. Asi nejhorší je to u "štádlera" 840, který se pak rozjíždí přískokem vpřed, neumí jet třeba 2 km/h

Hodnoty pro Zimo (zvuk i nezvuk) jsem dal do pdf na konci tohoto článku.
http://www.jacek-modely.cz/zvukove-projekty-berty-751/
Rychlost je dle normy Jacek na cca 80 km/h s tím, že zvýšení je možné, snížení už ne. Artol tuším používá stejné hodnoty, takže zvukově to sladěné bude


Jacku, děkuji. Ta druhá lokomotiva zůstane (aspoň prozatím) bez zvuku, takže asi bude stačit snížit maximálku a případně si pohraju s rychlostí rozjezdu. Momentálně řeším spíš stavbu kolejišťátka, tak jsem sudium nastavení CV lokodekodéru odložil (umím zatím jen CV 1 :D). V neděli jsem prvně trochu jezdil se skoro 3-letým synem a nebyl dobrý nápad postavit mu na koleje nezpomalenou bertu, rychle jsem chtě-nechtě vyndal zvukovou.

Teď mi došlo, že na to jdu asi zbytečně složitě. V zásadě asi nezáleží u nastavení CV pro rychlost na typu výrobce dekodéru, že? Takže si jen přečtu nastavení CV (3-7) zvukové berty (dek. Zimo) a nastavím to stejně nezvukové (dek. Kuehn). Motorek mají stejný, tak by měly jezdit podobně...

EDIT: teď jsem to i našel v jiném článku Jacka k "přípřeži", díky za navedení :wink:

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pon 03 úno, 2020 10:47 am
od MiG
Třeba by mohl pomoci parametr referenčního napětí pro BEMF, jak se o něm kdysi zmiňoval JirkaUS.
Čas na zkoušení ale nemám.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: úte 16 čer, 2020 7:05 pm
od BeBe2
Zdravím.
V souvislosti s rychlostí event. křivkama bych se rád zeptal na následující.
Mám dvě Berty - MTB jedna 1015 má původní desku druhá 1230 již novou desku. Dekodéry Zimo.Křivky rychlost tříbodové dle Jacka u obou mašin při zastavení lokomotiva zastaví a následně cukne už moc nevím který parametr změnit. Ještě můj možná subjektivní pocit.je,že čím větší číslo CV4 brzda tak cuknutím je menší. A ještě pokud vypnu křivky mašiny stojí okamžitě. Jo a dekodéry jsou bez zvuků.Nesetkal jste se s tímto někdo. Nevím zda by pomohl reset CV 8. Díky za případné postřehy.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: úte 16 čer, 2020 8:51 pm
od MiG
Mně se to stalo u dekodéru PeLi pro Rosničku. Cuk i 15cm.
PeLi mě na nic nenavedl a já neměl až tak důvod se s tím déle zabývat, když na Zimo to jede normálně. :-)

Uznávám, že vám moje odpověď nejspíš nepomůže, ale můžete se radovat, že v tom nejste sám.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: stř 17 čer, 2020 12:24 pm
od BeBe2
Díky za každou zkušenost.
Pokud je fakt 15 cm?! tak to už je úlet :o cuknuti je spíše v mm ale je to vidět.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: stř 17 čer, 2020 1:09 pm
od MiG
No dobrá, možná to bylo maximálně jen 10cm. Je to už dávno, co jsem to zkoušel. :-)
Určitě víc než 5cm.
Kdyby to byly milimetry, tak bych to asi ani "neřešil".
Ale ten skok byl fakt dlouhej a nepředvídatelné délky. Někdy i jen pár milimetrů.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: stř 17 čer, 2020 5:08 pm
od BeBe2
Aha při těch 15 cm jsem si řekl,že jste asi udělal chybičku. Pokud je to tak mikro cuknutím mých Zamračených asi nebudu moc řešit.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pát 19 čer, 2020 8:24 am
od PeTTr123
Jestli máte možnost zjistit CV ze stejného typu dekodéru v podobném modelu, u kterého se cuknutí neprojevuje, tak zkuste načíst a porovnat hodnoty CV, kterými se nastavuje regulace motoru. Když tady byla zmínka o Rosničce s dekodérem PeLi, tak mi to dělalo taky. Měl jsem nastaveno při určité rychlosti přerušení regulace. Chtěl jsem mít maximálně plynulý rozjezd (regulace 100 procent) a od určité rychlosti regulaci omezit, aby byl motor tišší a nebyla tolik slyšet PWM regulace. Sice to fungovalo, ale při zpomalování, když v určité nízké rychlosti regulace naběhla na 100 procent, tak to škublo a krátkodobě zrychlilo.
U Zimo se to nastavuje pomocí CV 58 - vliv regulace a CV 10 - přerušení regulace. Významný vliv pro plynulost při nízkých rychlostech mají i další "motorová" CV - viz přílohy. Nejlépe vyzkoušet nebo opsat z modelu, který funguje správně.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pát 19 čer, 2020 9:33 am
od MiG
Jé, děkuji za nakopnutí.
Asi si s tím zkusím znovu pohrát.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pon 22 čer, 2020 5:18 am
od BeBe2
Hezký den.
Rovněž se připojují s poděkováním za postřeh s nastavením CV motoru.
Určitě některá nastavení vyzkouším.
U Multimausu je vopruz,že si CV musíte poznamenat protože při změně je tam "nějaké"číslo ale to asi víte.