Stránka 11 z 13

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pát 10 kvě, 2019 8:02 am
od j p
Trainmaniak píše:Včera jsem narychlo natočil video zachycující kolizi Berty (sériová Kuehn ČSD se širokými nárazníky) s vozem Bmo: http://www.trainmania.info/video.html#berta_kuehn1


Kdyz uz zminujete v recenzi ty normy, tak je treba take pripomenout, ze k problemu dochazi v oblouku, ktery nesplnuje normu NEM 111 pro nejmensi pripustny polomer pro dany typ vozu (360 mm), o doporucenem polomeru ani nemluve. S kratsim vozem by to melo fungovat pokud se pan Kuehn ridil normou NEM.
Mimochodem, k tomoto problemu dochazelo i u skutecnych vozu na Posazavskem pacifiku.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pát 10 kvě, 2019 10:33 am
od George V.
Proto také byly lokomotivy vršovického depa, především berty, v předstihu vybavovány širokými nárazníky. Jinde až cca od roku 1986.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pát 10 kvě, 2019 10:14 pm
od RSC
j p píše:
Trainmaniak píše:Včera jsem narychlo natočil video zachycující kolizi Berty (sériová Kuehn ČSD se širokými nárazníky) s vozem Bmo: http://www.trainmania.info/video.html#berta_kuehn1

Kdyz uz zminujete v recenzi ty normy, tak je treba take pripomenout, ze k problemu dochazi v oblouku, ktery nesplnuje normu NEM 111 pro nejmensi pripustny polomer pro dany typ vozu (360 mm), o doporucenem polomeru ani nemluve. S kratsim vozem by to melo fungovat pokud se pan Kuehn ridil normou NEM.
Mimochodem, k tomoto problemu dochazelo i u skutecnych vozu na Posazavskem pacifiku.

Ujišťuji, že na poloměru 360 to udělá. Udělá to i na poloměru 400... Takže ten problém Kuehn prostě má. U sebe jsem to komentoval šířeji...

Re: T 478.1 - Zamračená v TT v oblouku

PříspěvekNapsal: sob 11 kvě, 2019 10:07 am
od Mirek Moc
Přidávám svojí kladnou zkušenost s průjezdem Bardotky Kuehn a vozů Bmto Kuehn v obloku Tillig R310. Mám dvě Kuehn Bardotky a vozy Bmto z roku 2008( první výroba). Při průjezdu na jakémkoliv místě na kolejišti nedochází k žádným kolizím mezi lokomotivou a vozy. Z fotek a videa od Traimaniaka mi připadá , že nárazníky na Bmo jsou více vysazené než je mám já .
Obrázek

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: sob 11 kvě, 2019 12:05 pm
od MkTT
Mám zamračenou T478.2072 DCC od Modely a sport. Na všech obloukových vyhybkách Kuehn mi vždy při průjezdu lokomotivy dojde ke zkratu. Při měření dvoukolí to nevypadá, že by jedno konkrétní, které z vysokou pravděpodobností zkrat způsobuje, mělo jiný rozchod, než ostatní. Měl jste někdo podobné problémy?
Vím, že obloukové vyhybky Kuehn za moc nestojí, ale jiná lokomotiva mi to nedělá a chtěl jsem je upotřebit alespoň na dětském kolejišti, které stavím.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: sob 11 kvě, 2019 12:13 pm
od Leoš Vobořil
MkTT píše:Mám zamračenou T478.2072 DCC od Modely a sport. Na všech obloukových vyhybkách Kuehn mi vždy při průjezdu lokomotivy dojde ke zkratu. Při měření dvoukolí to nevypadá, že by jedno konkrétní, které z vysokou pravděpodobností zkrat způsobuje, mělo jiný rozchod, než ostatní. Měl jste někdo podobné problémy?
Vím, že obloukové vyhybky Kuehn za moc nestojí, ale jiná lokomotiva mi to nedělá a chtěl jsem je upotřebit alespoň na dětském kolejišti, které stavím.


Premer si rozchod dvojkoli na masine jineho vyrobce. U vsech masin od Kuehna jsem musel rozchod upravovat, protoze mi to hopsalo na Kuhenovic vyhybkach.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: ned 12 kvě, 2019 10:55 am
od brzda
O probléme skratov na výhybkách Kuehn som niekde písal, jedná sa o malú vzdialenosť medzi koľajami na výjazde z výhybky, niektoré mašiny to okolkami dokážu prepojiť, nie je to o nastavení osovej vzdialenosti kolies na náprave, ale ich šírkou. Ak sa to aj podarí na jednu konkrétnu mašinu nastaviť ,daj tam Sergeja ROCO, ten to spoľahlivo prepojí za každej okolnosti. Riešenie existuje, odizolovanie srdcovkových koľajníc v zmysle riešenia TILLIG a prepínať ich polaritu napájania , iné spoľahlivé riešenie nie je, testoval som to x - krát pri x riešeniach a nič. Spriahla KUEHN, ich dľžka a chovanie som tiež niekde popísal, natrápil som s tým až až a nakoniec som koľajisko s KUEHNOM ako projekt ukončil pre prevádzkovú nespoľahlivosť a šiel do TILLIG EW2,3. Nebolo to ľahké rozhodnutie, dal som do toho kopec prachov a času, ale za tie nervy s tým to už nestálo. Spriahla na vozidlách KUEHN je potrebné predľžiť, inak sa efekt spoľahlivosti nedostaví, KUEHN sa nespojí 100% s KUEHNOM ( napr. Y 70 ) ani za absolútne ideálnych podmienok. Riešil som to kombináciu vozňov Tillig a KUEHN, ale to je riešenie na ....Aj tak som nikdy nepochopil, prečo toto máme riešiť MY a nedokáže výrobca odladiť takto banálnu prkotinu.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pon 13 kvě, 2019 8:51 am
od PeTTr123
Zkrat na obloukových výhybkách Kuehn:

Mám stejnou zkušenost se všemi lokomotivami od Kuehna (2x Brejlovec, 2x Berta) na obloukových výhybkách téže značky. Příčinu jsem odhalil při pomalé jízdě přes výhybku. Ke zkratu dojde v okamžiku, kdy bandážované kolo najede na hrot srdcovky. Vnější část jízdní plochy kola, která už není pokryta bandáží, přemostí tu malou mezírku, kterou jsou odděleny sbíhající se kolejnice u hrotu srdcovky, čímž způsobí zkrat. Nebandážované kolo to neudělá, díky kuželovitosti jízdní plochy v kritickém místě ke zkratu nedojde. Takto se chovají všechny Kuehnovy lokomotivy. Roco i Tillig u mě bez problémů. Jedno možné řešení bylo popsáno - přepínání napájení srdcovkových kolejnic. Já jsem chtěl vyměnit všechny bandážované nápravy za nápravy bez bandáží. Ale jako náhradní díl se u Kuehna nedají sehnat. Takže obloukové výhybky půjdou pryč, obecně kvalita výhybek od Kuehna v poslední době není valná, některé se mi rozpadly hned po vybalení, ale o tom už bylo psáno v jiném tématu.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pon 13 kvě, 2019 8:55 am
od vvitty
Neměly by aspoň výrobky jedné firmy fungovat s jinými výrobky téže firmy?

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pon 13 kvě, 2019 10:42 am
od nadkachna
Jako rychlé řešení funguje odizolování začátku srdcovky např, barvou ,nebo matným lakem. Otázka je, po jaké době je třeba takovou izolaci obnovovat. Pro synovo ježdění "po koberci" ale plně postačuje i lihová fixa.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pon 13 kvě, 2019 11:13 am
od MkTT
vvitty píše:Neměly by aspoň výrobky jedné firmy fungovat s jinými výrobky téže firmy?

Přesně to jsem si říkal taky...

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pon 13 kvě, 2019 6:57 pm
od Trainmaniak
Doplním ještě info v souvislosti s výše uvedeným videem:

1) Ne, vůz nemá povytažený ani jeden nárazník. Zkontrolováno.
2) Oblouk na vnější koleji, na níž na videu stojí nákladní vozy, již Berta s patry projede bez problémů. Je tam poloměr 365 mm.

Problém nastává pouze na R 321 mm v oblouku, který je umístěn mezi dvěma přímými úseky. Na schématu níže jsou světle modré a ke kolizi dochází na koleji 1a a pak v levé horní části okruhu, viz zelené elipsy. Oblouk R 321 mm, 90° v pravé horní části projede souprava bez zádrhelu.

zkusebni_okruh-01.jpg

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: stř 05 čer, 2019 11:38 am
od Trainmaniak
Natočil jsem zkušební jízdu Berty: http://www.trainmania.info/video.html#berta_kuehn2

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: ned 04 srp, 2019 9:06 am
od mpinta
Instalace DPS Bedlisch, nezávisle ovládaná světla, včetně osvětlení kabin, změna polohy spřáhla. Zvuk Jacek, Zimo MX645P22.
http://lokopin.wz.cz/body.php/digital/b ... _sound.htm

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: ned 04 srp, 2019 3:06 pm
od Trixt
mpinta píše:Instalace DPS Bedlisch, nezávisle ovládaná světla, včetně osvětlení kabin, změna polohy spřáhla. Zvuk Jacek, Zimo MX645P22.


Moc pěkný a inspirativní článek, Díky za něj. :)