Stránka 10 z 13

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: čtv 02 kvě, 2019 4:40 am
od George V.
...a jseš si jistej, jestli je to opravdu barča od Kuehna? :mrgreen:

Mám dvě, kolegové z kroužku po jedné a výše zmíněné úkazy jsme nepozorovali. Naopak jsem měl dojem, že jsou dílensky daleko lépe zpracované, než brejlovce (jediné, co lze vytknout, tak jsou docela patrné rozdíly v rychlosti mezi jednotlivými kusy). Třeba u prototypů mám rozporuplné pocity z fungování kinematiky. Na rozdíl od "seriových" brejlovců :?: :?: :?: a barč…

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: čtv 02 kvě, 2019 9:50 am
od Ivan
Mám 2 a naštěstí OK. Jednu mám zvukovou a ta jízda mne mile překvapila, krásně vyladěné rozjezdy, i velmi pomalá jízda plynulá.
Přijde mi však, že se trochu zhoršila povrchovka. Proti MTB pořád paráda, ale není to 100%. U polomáčené není zcela přesně napasován bílý přestřik. Je to však patrně z menší vzdálenosti u stojícího stroje a s mýma dobrýma očima. :D

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: čtv 02 kvě, 2019 8:40 pm
od RSC
George V. píše:...a jseš si jistej, jestli je to opravdu barča od Kuehna? :mrgreen:

Mám dvě, kolegové z kroužku po jedné a výše zmíněné úkazy jsme nepozorovali. Naopak jsem měl dojem, že jsou dílensky daleko lépe zpracované, než brejlovce (jediné, co lze vytknout, tak jsou docela patrné rozdíly v rychlosti mezi jednotlivými kusy). Třeba u prototypů mám rozporuplné pocity z fungování kinematiky. Na rozdíl od "seriových" brejlovců :?: :?: :?: a barč…


To jsem si jistý, jsem dost vybíravý. Ano Kuehn. Předváděl jsem to i prodejci, aby to viděl..., co má poslat zpět. Takže to je pravda a jásejte všichni, kdo jste tohle neobdrželi...
Měl jsem jich v ruce více, protože řešívám toho více a prostě od jisté doby korunované tehdy Cargo brejlovci důsledně vybírám.
Neměl jsem naopak problém s povrchem, kde asi drobnosti neřeším, ale ani pod lupou jsem nic neviděl. Prodejce naopak říkal, že budu mít problém si v ohledu povrchu vybrat z unifikovaných ... asi mi předhodil probrané kusy. :) Takže jsem si také vzal třeba červenou barču, která nemá natištěny nějakou chybou hvězdy... 8)

U prototypů ty kinematiky nic moc a dokonce se mi vytrhávají spřáhla, jsou snad s kinematikou celkově kratší, případně jiný tvar v ní, než u klasických brejlovců. Štve mne, že není různá běžná délka spřáhla jako třeba v Nku (nebo jsem si nevšiml a ty předělávky jako alternativu moc neberu). A to se mi to s patry kuehn vytrhne na poloměru 400, jak to asi vypadá na 310. Barča to nedělá.

Jedna Barča mi jezdí pomaleji, než ty ostatní, mohu tedy potvrdit, ale tohle mi nevadí. Hlavně, že tiše, bez šmajdání a zvýšeného hluku...
Mám tam teď na úpravu nachystaného muzejního MTB Hektora na rozebrání, protože na jednu stranu pěkně rachtá. Naopak ten unifik, co moc nadračku prodejně nešly, jezdí na MTB až moc klidně a hezky. Moc jsem ho nechtěl, odstíny bych si představoval jiné, ale kdy co zase bude. Nakonec jsem díky jízdě velmi spokojen a následná patina mi ho vyladí na můj vkus. Jen ty tisky cedulí na čelech, stejně jako u čmeláků, dokonalostí moc nehýří. Leptané tabulky to napraví...

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 11:45 am
od Trainmaniak
Ten problém s kinematikou se táhne už od prvních Brejlí. Prostě se méně vysouvá, protože není úplně podle normy. Takže se Barča Kuehn s patry Kuehn na kolejivu Kuehn prostě občas hryzne. Mám to vyzkoušené na svém zkušebním okruhu. A nejedná se jen o patra. I BDs Tillig si někde škrtne. Tady je asi jediným řešením prodloužené spřáhlo.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 6:03 pm
od tabletrain
Niekde som o tom písal, spriahla Kuehn si nerozumejú ani medzi sebou. Pomohla výmena za dlhšie aspoň na jednej strane ( treba samozrejme potom vozy spájať - krátke spriahlo-dlhé), inak to robí problém. So zamračenou KUEHN od DS som spokojný, možno sa vydaril kus, ale žiadny problém nie je, ani dizajnový a ani jazdný. Nemám jej čo vytknúť a so zvukom od "majstra zvukov" nie je čo riešiť.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 8:25 pm
od user_241
Podělím se také o své zkušenosti. Po patáliích se Brejlovci jsem měl sevřený zadek, ale nakonec jsem celkem spokojen, i když mouchy se najdou.
Pořídil jsem tři Zamračené, všechny ČSD:
1. červená se širokým žlutým pruhem - vzhled i jízdní vlastnosti bez chyby. Jako jedinou jsem kupoval v kamenném obchodě a vybral na druhý pokus. První měla chybu v laku - zateklá barva
2. polomáčená - naprosto OK
3. červená se žlutými proužky na čelech - vzhled OK, jízdní vlastnosti jsou horší. Při pomalé jízdě kolísá rychlost, ale nekolíbe se. Obzvlášť patrné je to při jízdě s více vozy. Někteří Brejlovci mi to taky ze začátku dělaly, přestaly.

Zaznamenal jsem též Trainmaniakem výše popisovaný problém s kinematikou ve spojení s patry Kuehn Bmo. Zkoušel jsem na kolejivu Kuehn i Tillig (R310).
Delší spřáhlo by asi bylo řešením. Ale jaké? Tillig je delší?

(Mimochodem jeden vůz Bmo mi dokonce pořád vykolejoval při vjezdu do oblouku (kat. č 41265). Pak jsem přišel na příčinu. Jeden nárazník vozu je delší. U dalších tří (jiná kat. č.) chyba není. Schválně jsem si nechal ten samý vůz ukázat v prodejně. Taky měl jeden nárazník delší.)

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: sob 04 kvě, 2019 7:34 am
od Trainmaniak
TT modelář občas mívá upravená spřáhla. Jsou delší cca o 1 mm, pokud si dobře pamatuji. Teď je tam nevidím, ale zkus se u něho poptat.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2019 10:22 am
od PepinTt
Ač do teď velký příznivce Kuehna,nedá mi to a podělím se o nepříliš dobrou zkušenost s Bardoutkami. Po prvotní euforii z nového modelu, jsem oba modely zakoupené u DS(749.130 a 478.1210) podrobil podrobnějšímu zkoumání a podělím se o zkušenost. 478- první kus měl asi 2 mm chrchl uprostřed žlutého pruhu na čele,uštíplý horní reflektor a oloupané madla u dveří.Model jsem reklamoval,DS mi poslal druhý kus s tím ,že model nerozbaluje a nekontroluje a pokud jsem takový detailista,tak by mi radši vrátil peníze.Nakupuji už u něj po několikáté a tato reakce mně překvapila,nedostatky byly do očí bijící.Druhý model už je celkem o.k. (i když Kuehn šel s kvalitou povrchovky dolů - drobné záprachy červené na šedém rámu a žluté pruhy nejsou 100%).Při pokusu o srovnání madel u dveří se tyto začaly loupat (podle mně spatně odmaštené před barvením).Jízdně super. 749-Povrchovka o.k. až na to vyosené logo Čd (dle DS to mají tak všechny a buď toto zbarvení chci a nebo mi vrátí peníze-přijdu o poštovné), jízdně celkem dobrá.Při velmi pomalé jízdě se jakoby zatřepávala a trochu chroupala .Po nekolikeré rozborce (mimochodem převody sice o.k. ale skoro suché,všecek olej vytekl do masek a krabičky a vazelína žádná) jsem zjistil otřepy v jednom unašeči kardanu u motoru (kardan se ve vychýlení jakoby šprajcoval) .Po začištění jízda tichounká a klidná. Co oba modely spojuje,je nízká kvalita sestavení ( špatně nasazené narazníky,madla u dveří ,pluhy,světlovody spodních světel,spřáhla v šachtách a nakřivo nalepené stínění stanoviště-výrazně prosvítalo ).Za cenu cca 3.3 tis si představuji lepší kvalitu.Model bych měl vzít a jezdit,a ne opravovat .Škoda nízké kvality při sestavování a absence výstupní kontroly,model je tvarově pěkný a dobře jezdí. Podle toho co tady čtu,Kuehn spadl kvalitou hodně dolů(i když ještě ne na úroveň MTB),mám od něj čtyři Brejlovce a
Bastarda -naprosá spokojenost a tak nezbývá ,než pro příště model koupit někde v okolí v obchodě, nechat si jej projet a pořádně zkontrolovat!

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2019 10:46 am
od Trainmaniak
Madla jsou oloupaná snad na všech kusech a verzích. Neviděl jsem kus, který by byl v tomto ohledu v pořádku. Asi je to od pinzety, jak to Číňan nasazuje. Jedna Berta mi přišla bez nárazníku, ale bylo vyřešeno obratem. Pak jsem zjistil, že je u ní jeden z náhradních pluhů s otvorem na spřáhlo, takže plný mám jen jeden. Nevadí, na focení to stačí. Řešit to nebudu. Kdybych to shrnul, měl jsem asi kliku, jezdí mi obě pěkně a povrchovka je taky celkem v pořádku.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2019 12:11 pm
od PepinTt
Trainmaniak píše:Madla jsou oloupaná snad na všech kusech a verzích. Neviděl jsem kus, který by byl v tomto ohledu v pořádku..

Na 749 ČD mám vínová madla o.k a barva drží, ale ty bílé na 478 se loupou při pouhém doteku, já jsem madla vytáhl oškrábl nožikem(barva vůbec nedržela) ,odmastil a natřel .Můj nátěr už ustál i opětovnou montáž pinzetou

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2019 8:42 pm
od Ivan
jooo, na madla jsem zapomněl, ale to už je drobnost. Také mne mrzí, že šla povrchovka dolů, i tak se mi modely líbí a považuji je za povedené. Zajímalo by mne kolik produkce Kuehn je z Asie, zda se něco dělá v Německu?
Když cenu srovnám třeba s kocourek Tilliga, přijde mi slušná. Můj kocour má o chlup lepší povrchovku, ale berty zas líp jezdí. Tak snad jen doufat, že se už nezhorší a M152 bude dříve jak za 7 let :D

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: stř 08 kvě, 2019 8:45 am
od Davca
Zdravím,
prvně jesm si na "zkoušku" pořídil Bertu 749 130 (verze bez tlumiče) ať je čím tahat osobní cugy v páté a šesté epoše. Jak tak čtu výše, měl jsem asi na kus štěstí. Nic ulomeného (zásuvky el. topení, antény atd.), barva na všem drží, žádné přestřiky, jízdní vlastnosti vynikající, no a po výměně desky a ozvučení asi také nebude co vytknout. Logo ČD mimo střed překousnu nebo si nanesu jiné lépe. :)
No jo, ale čím tahat náklady v šesté epoše ? Časem se sice asi nějaká limitka ř.751 nebo 749 ČD Cargo objeví, ale protože máme teď v rodině nezvykle vyšší úmrtnost, čekat se mi nechtělo.
Rozbilo se tedy další prasátko a pořídila limitka od DS T478.2072. Bylo totiž třeba ohlídat barevné provedení, počet vzduchojemů, prolisy mezi okny a především to, zda jde o stroj s tlumičem. Záměrem byla totiž přestavba (či spíše úprava) na stroj ČDC 749 247 v době, kdy byl ve stavu SOKV Ostrava. Po zakoupení modelu T478.2072 jsem byl mile překvapen - v sáčku s doplňky byly také zásuvky el.topení a antény TRS. Zajímave ale je, že kolega je tam u stejného modelu neměl. Takže u mě asi opět stěstí. Prvně se tedy navrtaly otvory pro zásuvky el.topení (na karoserii jsou místa vrtání dokonce naznačena důlky) a poté i otvory na střeše kvůli umístění antén. Toto byly v mém případě jediné vrtací zásahy do karoserie. Vše se tedy potom na karoserii připevnilo, natřelo a bylo třeba řešit nárazníky. Zde další překvapení - do otvorů (alespoň v mém případě) perfektně pasují nárazníky pro Brejlovce ř.754 od Roca. Mám jich kvůli ukončení výroby Roco+TT nakoupeno povícero a tak se čtyři kousky použily pro kuehnovic Bertu. Pravda, desky nárazníků Roco jsou o něco málo větší než u nárazníků Kuehn u stroje 749 130 a měly by mít seříznutý vnitřní horní roh, ale nejsem až takový detailista. Po vyřešení nárazníků se v současné době pracuje na obtiscích. Hvězda z čel i štítky ČSD se krásně "sedřely třením navlhčené spičky párátka, takže obtisky s logy ČD Cargo na čelech a bočnicích jsou již naneseny, stejně jako výstražné žluté trojúhelníky u zásuvek el.topení. Kvůli (snad jen) dočasnému přerušení výroby obtisků u Ostrama musím ale počkat na obtisky řadových tabulek a dalších drobností.
Jinak jsem při této víceméně pouhé úpravě než přestavbě modelu zjistil, že modely Bert od Kuehna asi nebudou ideální pro nějaké zásadní přestavby s přestřiky nátěrů. Vše jsem měl totiž v modelech přilepeno (především okna), takže bylo třeba řešit problém přestřiku dodaných obtisků lakem, který by je měl alespoň částečně chránit před otěrem. Použil jsem tedy metodu užívanou na operačních sálech - místo operace (cca. 0,5 mm od stran obtisků) zakrýt maskovací páskou a lak nanést jen na obtisk a jeho blízké okolí (těch cca. 0,5 mm kolem něj).
Zajímavé je (alespoň pro mne) také řešení pojezdu. Podvozek (či rám modelu) na straně karoserie s žaluziemi má vymezovací dorazy, které omezují kyvný pohyb podvozku. Druhý podvozek ale toto mechanické omezení nemá a kýve se do stran "co to jde". Toto řešení je u obou modelů. A jak se zvuky ? Vyřešeno - pro stroj 749 130 bez tlumiče a pro stroj 749 247 s tlumičem. A to dokonce originální nabrávky pořízené na skutečném stroji uvedeného čísla. :)

David

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: čtv 09 kvě, 2019 5:56 am
od George V.
Davca píše:Podvozek (či rám modelu) na straně karoserie s žaluziemi má vymezovací dorazy, které omezují kyvný pohyb podvozku. Druhý podvozek ale toto mechanické omezení nemá a kýve se do stran "co to jde". Toto řešení je u obou modelů.
David


Tomuto řešení se říká tříbodové uložení skříně a značně pomáhá při projíždění úseků, kde se mění nivelita koleje. Používají ho všichni kvalitní výrobci modelové železnice, např. Roco. Ale třeba MTB ne a kvůli tomu jsem musel vrátit čmeláka. Neprojel na našem kolejišti to, co bez problémů projíždí sergeje a ragulini od Roco (s tříbodovým uložením).

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: čtv 09 kvě, 2019 8:07 am
od Ferys
Tomuto řešení se říká tříbodové uložení skříně a značně pomáhá při projíždění úseků, kde se mění nivelita koleje. Používají ho všichni kvalitní výrobci modelové železnice, např. Roco. Ale třeba MTB ne a kvůli tomu jsem musel vrátit čmeláka. Neprojel na našem kolejišti to, co bez problémů projíždí sergeje a ragulini od Roco (s tříbodovým uložením).[/quote]
Stejný problém měl se čmelákem kolega na svém kolejišti. Vyřešili jsme to přihnutím per, která drží podvozky v rámu.

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

PříspěvekNapsal: čtv 09 kvě, 2019 11:06 am
od Trainmaniak
Včera jsem narychlo natočil video zachycující kolizi Berty (sériová Kuehn ČSD se širokými nárazníky) s vozem Bmo: http://www.trainmania.info/video.html#berta_kuehn1