Stránka 1 z 1

Jak jste na tom s reklamacemi u Tilliga?

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 7:02 am
od Trainmaniak
Vzhledem k tomu, že nikoli ojediněle se objevují případy reklamací modelů Tillig, kdy se model vrátí v úplně stejném stavu, v jakém byl odeslán, dovolil jsem si založit anketu, z níž bych se rád (čistě ze zvědavosti, ale můžeme to pak postoupit třeba obchodnímu zástupci) dozvěděl, jak na tom s těmi reklamacemi vlastně jsme. Sám mám osobní zkušenost (BR 84), o další vím z první ruky, něco jsem zahlédl i na diskuzi, tedy je zřejmé, že se toto děje. Anketu naleznete zde: http://www.trainmania.info/ankety.html - číslo 19, až dole, červeně zvýrazněná. Předem díky za hlasování, případně sem do tohoto vlákna vložte své zkušenosti.

Re: Jak jste na tom s reklamacemi u Tilliga?

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 9:20 pm
od RSC
Jsi si jistý, že s tím obchodní zástupce něco udělá? Může vůbec? Chce se skutečně s někým dohadovat? A bude ho někdo vůbec poslouchat? A nebude z toho ještě více podrážděn...

Udělal bych také řízenou anketu u prodejců, kteří než něco zákazníkovi pošlou, tak to vyzkouší a reklamují sami hned a šetří nás od dalšího naštvání a nevybírají za to vtipné poplatky - důkladná kontrola modelu před odesláním za 100 Kč. :mrgreen:
Stojí za to si některé pečlivější obchodníky poslechnout...

Jestliže Tillig pošle 5x obchodníkovi mou E18 foto DRG se stejnou vadou - viditelně šmajdavé nápravy, které jsou ještě s bílou linkou, která vadu viditelně zesílí, kde to každý okem vidí na první dobrou při jizdě, je to normální? Oni to neodhalí a nevyřeší a pošlou klidně zpět a tolikrát??? :oops:
Teď má tillig k reklamaci již jen nápravy, když už jsem jim řekl, kde je vada na v pořadí 6tou reklamaci, takže tipuji překonání hranice 10 reklamací na jeden výrobek, než to bude OK a to se ještě neví zda to nebude náhodou více. :roll: Pokud to nepřijde správně, označím je barvou, abych zjistil, zda neposílají ty stejné. 8)
Není to bohužel jedenkrát, takhle jsem to zažil vícekrát... a mé úspěšnější řešení reklamací tillig je, rozebrat model, najít vadu a poslat jim jen ten vadný díl, to se člověk dobere vyřešení problému podstatně rychleji. Jen za ty reklamace a čas s tím strávený by mi měli např. posílát ty jejich modely TT klubu zdarma (nejsem v klubu)... :lol: Klidně mi to může poslat i obchodní zástupce tillig, tomu bych říkal nějaká omluva a kompenzace času a nákladů. 8)
Kdyby to bylo jednou, ojedinělé, tak se s tím nevypisuji, ale takto to není a to si tyto tvrzení mohu dovolit tvrdit vzhledem k objemům nákupu TT. On je to spíše klasický kolorit věci jak jsem pochopil a nemáme se tomu divit a brát to jako samozřejmost, že zboží není OK. Možná k tomu můžete slyšet, že to to tak vnímáte jen vy. :lol:


Dodatek k průběžným výsledkům ankety. Chtěl bych vidět někoho, kdo má 20 a více kusů lokomotiv tohoto výrobce a k tomu adekvátní počet vozů, že nereklamoval či neměl něco vadného - tomu prostě nevěřím. To může být jen ten, kdo to má v krabičkách či poličkách a prostě nejezdí a jezdit nebude, případně kupuje jen na krámě, kde si to vyzkouší. 8) Pak již zbývá jen to, že nevidí a neslyší. :lol: Prostě anketu budou velmi zkreslovat ti, kteří nemají alespoň 5 tilligáckých lokomotiv...

Přiznávám, já se dost na ně za to zlobím.

Re: Jak jste na tom s reklamacemi u Tilliga?

PříspěvekNapsal: sob 18 úno, 2017 8:22 am
od Trainmaniak
Prakticky nelze než souhlasit. Tu první možnost jsem tam dal jen pro úplnost. Kolik lidí v ní je a třebas i mají model hodný reklamace, to bych neřešil, i když by to bylo zajímavé. Tu první možnost bych "jakože" ignoroval a zaměřil se na ty další, které se vyloženě týkají uskutečněných reklamací. Aktuálně je u nich 13 hlasů, tedy minimálně 13 reklamovaných modelů. Z toho 31 % reklamovalo s úspěchem napoprvé. 54 % se vrátilo se stejnou závadou, 7,5 % opakovaně se stejnou závadou a 7,5 % (navíc i) s jinou závadou. Je to sice pořád malý vzorek, ale jak vidno, pouze necelá třetina reklamací byla vyřešena při prvním podání. Takže hlasujte, ať mámě trochu hodnověrnější výsledek.

Já sám jsem Tilligovo zboží reklamoval 4x, pokud moje paměť funguje. Poprvé před lety (2009), kdy modelu kvílel motor (V60 DR). Přišlo to samozřejmě v tomtéž stavu, ale nejsem si jist, zda to vůbec tenkrát k Tilligovi odešlo. Mám důvody si myslet, že to bylo uschováno na krámě a po nějakém vhodném čase vytaženo, jako že to přišlo. Vyřešilo se to až napotřetí. Model byl decentně označen, takže tvrzení po druhé reklamaci, že je to jiný kus, u mě neobstálo. Ve druhém případě se model vrátil s toutéž závadou a ještě měl nové poškození na rámu (BR 84 DRG). Ve třetím případě byl model odeslán, ale pak nebyl dostupný ani u výrobce, tak jsem si po dohodě se vstřícným prodejcem vybral obdobný, Jednalo se o kotel Propan-Butan, nyní mám místo něj Kvapaľný plyn. Problém byl s kinematikou, spíše sériový, popisuji to i v recenzi. A naposledy mi přímo prodejce poslal jiný kus z těch, co měl na krámě, takže výměna byla rychlá a k mé spokojenosti. A ještě model prohlédl a vyzkoušel - bezplatně. :)

Re: Jak jste na tom s reklamacemi u Tilliga?

PříspěvekNapsal: čtv 11 kvě, 2017 1:20 pm
od Colonel32
Já bych si dovolil otevřít tuhletu debatu, protože moje zkušenost s reklamacemi u Tilliga je až netypicky dobrá. Což mne ale přivádí k otázce - není možné, že chyba je někde úplně jinde? Několik lidí tvrdí, že to vypadá, jako by u Tilliga ten model ani nevyndali z krabičky... není teoreticky možné, že důvod, proč to u Tilliga z krabičky nevyndali je prostě ten, že to u Tiliga vůbec nebylo? Tedy že prodejce se na tu reklamaci prostě vykašlal?

Re: Jak jste na tom s reklamacemi u Tilliga?

PříspěvekNapsal: čtv 11 kvě, 2017 4:23 pm
od JendaTT
Ok, ale co jsi u Tilliga konkrétně reklamoval? A kolik jsi měl reklamací? Už se ti podařilo vyreklamovat šmajdavá kolečka nebo chrčící motorek?

Re: Jak jste na tom s reklamacemi u Tilliga?

PříspěvekNapsal: čtv 11 kvě, 2017 9:22 pm
od Jeff Hopper
No co jsem tak vysledoval z diskuzí na FB a tady, tak někteří prodejci snad ani modely před odesláním nekontrolují a nebo to nabízí za polatek - což by měla být, ale jejich povinost, než to pošlou. Co se týče mě - převážně kupuji modely osobně. Od Tilliga mi prošlo rukama cca. 20 loko a bez problémů. Vozový park mám převážně také Tillig a také bez problémů. Jediné co jsem reklamoval byly brejle MTB a to 2x - podruhé dokonce přišly i s kupou vzkazů, ale byl jsem prodejcem upozorněn, že je mám ignorovat, že to jde za ním. Asi mám štěstí a nebo šikovného prodejce.

Re: Jak jste na tom s reklamacemi u Tilliga?

PříspěvekNapsal: čtv 05 říj, 2017 5:57 pm
od RSC
Mé peripetie s odborností techniků tilliga mají další neskutečný level....

Já již nevím co vymýšlet, takže u brutálně šmajdajícího hektora (klasická vada u každého druhého) jsem zvolil reklamaci stylem vyznačit technikovi dle kopie seznamu dílů, co je vadné, abych se dočkal - funguje to. Super.

Co nedopadlo je neskutečné - hektorovi chyběla houkačka, i to bych vydržel.
Ale největší masakr je, že technik tilligu neumí sestavit lokomotivu, takže nedal plošńák do závaží jak měl a přes to pak násilnou metodou narazil kastli a smd diody osvětlení urval a vklidu to prostě poslal jako vyřešenou věc.... :oops: On si vážně ničeho nevšiml a nic mu nepřišlo divné... a to již se mi stalo podruhé. :oops:
To jsem si pomohl. :oops: :oops: To je odbornost pane Tillig. :twisted: Jsem zvědav jak tohle dopadne....

Re: Jak jste na tom s reklamacemi u Tilliga?

PříspěvekNapsal: ned 08 říj, 2017 9:57 am
od zderem
Mám také, naštěstí jen jednu, podobnou příhodu s Tilligem.
Asi před dvěma roky jsem v Elriwě kupoval parní 555.0 "Němku".Když jsem jí vyzkoušel, nesvítilo jedno přední světlo. Mašinu jsem tedy odvezl na reklamaci do obchodu a věřil jsem pověstné německé precizní práci. Když se po měsíci a půl nic nedělo, obrátill jsem se na Elriwu s dotazem, kdy by mohla být oprava hotová. Odepsali, že je lokomotiva stále v Tilligu. Zklamaně jsem odpověděl, že po měsíci je v Čechách zvykem vrátit peníze, nebo poslat novou mašinu. Už se se mnou v Elriwě nebavili. Asi po dvou měsících dorazila "opravená" Němka domu. Světlo sice svítilo, nicméně byl rozpadlý rozvod na jedné straně kol a hlavně chyběl díl, po kterém se posouvá "křižák"! Nevěřil jsem svým očím. Myslel jsem, že šlendrián je hlavně česká specialita. Po zaslání rozhořčeného e-mailu přímo Tilligu, kde jsem popsal nastalou situaci, mi poslali chybějící plastový díl zdarma a já jsem si ho ještě rád nainstaloval sám. Pán, který má v Tilligu na starost vyřizování reklamací, asi do práce nechodí s radostí, jako např. my :-) Jsme pro němce asi podřadní zákazníci.