Stránka 7 z 13

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: úte 08 kvě, 2018 1:54 pm
od TTmili
Odlitek působí velice precizně, kéž by obdobně kvalitní byla i 310.0. Bohužel nevím jak se popasuješ s pojezdem. Sám jsem BR89 neměl ještě rozebranou a v listu s náhradními díly vlastně úplně chybí kotel, motor a některé části pojezdu. Také se v návodu píše cosi o zákazu rozebírání, motůrku coby pevné součásti kotle, a nutnosti poslat model k výrobci do servisu v případě problému s motorem.

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 23 kvě, 2018 8:11 am
od Trainmaniak
Já jsem BR 89 rozebranou měl. Pokud to někomu pomůže, obrázky možno zhlédnout zde: http://www.trainmania.info/br89-tillig.html

br89-tillig-20.jpg

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 1:13 pm
od Trainmaniak
Zdravím. Na http://www.trainmania.info/br89-tillig.html jsem k fotkám BR 89.70 DR přihodil ještě pár snímků 312.8500 ČSD. Za zapůjčení modelu děkuji Otovi Lachmanovi.

312-09.jpg

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: pát 17 kvě, 2019 4:57 am
od rakusanka426
Zdravim, me prisla 312.8 vcera. Tak jsem ji v analogu projel. Jezdi celkem dobre po rovine na testovacim okruhu. Jsem s ni zatim spokojen. :)

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: pát 17 kvě, 2019 5:15 am
od Trainmaniak
Kamarádovi přišla taky včera. Krom faktu, že na ní chyběla levá zadní lucerna, která byla volně v krabičce, je loko bez problémů jak ohledně povrchovky, tak ohledně jízdy. Lucerna se přilepí, ale je to šlendrián. To by se stávat nemělo.
Když přišla polská verze, jezdila mizerně, po nějaké době ježdění se zastavila a byla vyloženě žhavá (zásobníky uhlí k vedle motorku). Světla ale zůstala svítit (v analogu). V digitálu jezdila snad ještě hůř. Reklamace úspěšná, druhý kus bez závad.

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: úte 21 kvě, 2019 9:16 am
od Trainmaniak
Na http://www.trainmania.info/br89-tillig.html jsem přidal fotky polské páry TKh1.

tkh1-08.jpg

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: ned 23 čer, 2019 5:23 pm
od Střelec
Tak se mi podařilo sehnat H0m pojezd za přijatelnou cenu a pustil jsem se do výroby "něco jako" 311.5 FOD. Bude to ale na dlouho. Naporcoval jsem kastli T3 od Rokalu a s laskavou pomocí lepidla, plastových destiček a tmelu spáchal kastli novou. Bohužel mi při schnutí ujela dýmnice, takže dojde znovu na pilku. Lehce jsem pokrátil i podvozek. Odlil nepovedený hrubý polotovar pro zátěž - asi ho naporcuju na kostky a ty pak vložím do pojezdu a kotle. U původní úzké celý kotel i se zátěží tvoří jeden kus angličákoviny, bez zátěže pojezd stojí na motoru a mává kolečky v luftě.

Velký problém nastal při porcování kastle od Rokalu - padesát (možná šedesát?) let starý plast se drobí a nekontrolovatelně praská. Naštěstí reaguje žádoucím způsobem jak s lepidlem, tak s tmelem. Díky tomu, že Rokal dělal spíše v setině než ve stodvacetině, je materiálu ke zpracování relativně dost...

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: pát 26 črc, 2019 11:02 am
od dudlifuk
pokus s ozvucenim 312 CSD, zvukovy projekt Jacek
youtube

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: sob 27 črc, 2019 9:47 am
od zderem
"dudlifuk" pokus s ozvucenim 312 CSD, zvukovy projekt Jacek

Velký respekt! Nějaké info o technologii ozvučování? Použité repro, dekodér?

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: sob 27 črc, 2019 12:13 pm
od Jacek
Pěkná práce. Jen to chce ještě poladit výfuky na otáčku kol.

zderem píše:Velký respekt! Nějaké info o technologii ozvučování? Použité repro, dekodér?

Dovolím si napsat pár slov obecně. Ozvučení takto malých strojů není až takový problém. Základním předpokladem je necpat za každou cenu dekodér a nějaký mini reproduktor do lokomotivy. Zvuk by byl mizerný, stejně tak odběr proudu. Hrající zvuk má poměrně velkou spotřebu, tam kde lokomotiva ještě projede bez zvuku, se zvukem zastaví.
Jediné smysluplné řešení je dát dekodér s reproduktorem do vozu. Pak není žádné omezení místem, ale i tady je třeba myslet na některé věci
U dieslových a elektrických vozidel může být takový vůz zcela samostatný, zvukový projekt se vyladí podle lokomotivy. U parních lokomotiv však bezpodmínečně musí dekodér být připojený k motoru lokomotivy. Výfuky parního stroje dekodér vytváří podle proudu, který jde na motor. Taky řídí zpoždění rozjezdu kvůli zvuku odvodňovacích ventilů. Zde by tak nepomohl ani hnací vůz, dráty musí jít do lokomotivy.

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: sob 27 črc, 2019 12:38 pm
od dudlifuk
Dakujem za uznanie ! Asi viacerych modelarov sklamem ale ziadne "nanotechnologie" necakajte. Vsetko je presne tak ako pise Jacek. Dekoder aj repro je umiestnene vo vagone. Lokomotivu som upravil co najmenej invazivne. Odstranil som iba dekoder, cim sa uvolnia plosky pre privod od kolaji a osvetlenie. Zadne osvetlenie je sucastou dekodera tak som ho musel obetovat ale vyuzitie sa tak ci tak nepredpoklada lebo vagon je trvale pripojeny cez pevne spriahlo. Vo vagone je teda dekoder MX648, repro zimo a konektor pre servisne odpojenie lokomotivy. zber prudu je aj z vagona. Celkovo je teda lokomotiva prepojena siestimi vodicmi.
IMG_0206.jpg

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: ned 28 črc, 2019 10:10 am
od D
V Bílsku Bělé 2019 jsme měli možnost u německých kolegů tento model obdivovat i ozvučený. Bohužel snímek jsem nepořídil a u kolegů zatím nenašel. Vše se vešlo dovnitř a do stanoviště strojvedoucího.

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: ned 28 črc, 2019 2:40 pm
od Radek Strnad
Tak ono se s ozvučením u této mašinky už počítá z výroby. Proto je tam dekodér s výstupy S.U.S.I. Smůla je v tom, že ten dekodér je jiné značky, než by bylo třeba. Docela by mě zajímala kvalita zvuku při použití zvukového modulu, který tam patrně soudruzi z NDR měli. Až vyvine Zimo zvukový dekodér cca 13x17mm, čemuž věřím, že se toho dožiju, tak si dovedu představit, že by v boudě byl dekodér s reproduktorem a kondenzátory by byly ve voze, připojeném pomocí magnetického vodivého spřáhla, čímž by bylo zajištěno, že mašina by po odpojení vozu "nepřišla" o zvuk a při jízdě s vozem by ji těžko něco zastavilo, neboť do vozu by se vešla kondenzátorů pěkná hromada. Mám tuto mašinku jak od Tilliga, tak starou od JATT. Každopádně zatím na kolejišti stále zůstávám u svých vymazlených lokomotiv této řady z produkce JATT. Jsou o dost těžší, byvše celé z kovu a sbírají lépe proud, mají přímý pohon na všechna dvojkolí a utáhnou do stoupání jednou tolik, co výrobek od Tilliga. Zkoušel jsem všechny jízdní vlastnosti poctivě a Tillig je jednoznačně tišší, ale spolehlivost sběru proudu a tažná síla je na straně JATTu. Při čištění nebo případných opravách je Tillig náchylný k odlomení plastových detailů(na střeše boudy, madla, lampy, superjemný plastový rozvod), což u celokovového modelu téměř nehrozí.Pravdou je, že Tillig má modelovější rozvod a detaily kotlových armatur a vůbec většina detailů působí o něco jemněji. Až na nástavbu uhláku, která je, oproti o 20 let staršímu modelu od JATTu(nemají ji všechny), velmi bídná.

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 28 srp, 2019 5:33 pm
od Střelec
Tak jsem se pokusil o "něco jako" 311.5 FOD na podvozku jedné z tilligáckých H0m devadesátdevítek. Hrubá stavba je hotová, kupodivu to i jezdí a z pohledové vzdálenosti i připomíná předlohu. Radikálně zkrácená a ořezaná kastle T3 od Rokalu drží na lehce pokráceném pojezdu třením, spřáhla jsou na pevno (na jiné řešení nějak není místo, ani technické vybavení). Akorát je to poněkud rozměrnější, jak předem upozorňoval Hank - spíš setina, než stodvacetina. Ostatně - Rokal taky vydával svoje modely 1:100 za klasické TT. Pokud se o něco podobného pokusíte, bude lepší kastli stavět od nuly a předek pokud možno celej z kovu (původní stroj na úzkou měl komplet kotel jako plnej odlitek z kovu). Já mám v kotli dvě přeformátovaný kule 9para, což je asi polovina původní zátěže. Čtyři vozy v oblouku ale uveze a delší soupravy na mý segmentovce nebudou. Proč nedoporučuju předělávat kastli od Rokalu? Jednoduše se po 50 letech samovolně štípe a drobí, takže nelze předpokládat, co po prvním zakrojení v reálu zbyde.

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 28 srp, 2019 6:43 pm
od hank
Střelec: Myslím, že jsi vytěžil z minima maximum... :lol: Kraussovskou siluetu to má a na kolejišti to určitě bude vypadat přirozeně. A jestli se rozhodneš vydávat to za vlečkovou mašinu, tak to už vůbec nebude co řešit.

Teď ještě nějaké ty vhodné vagóny. Na FOD zřejmě 5- a 4okeňáky. A kdybys náhodou stavěl pohraniční přechodovou stanici, tak z prajské strany tam "za republiky" zajížděly T9.3 aka BR 91.3-18 DRG s krátkými dvouosáky s nástřešky, jejichž modely se svého času vyráběly u BTTB.