Střelec: Našel jsem to tvoje měření, ale výšky os kotle nad kolejí tam nejsou...
O co mi jde: Mašinky z původního přídělu dráhy Mělník - Mšeno, později u kkStB řada 262 a u ČSD 311.4, měly osu kotle asi o 70 cm výš než T3 a cca o 80 cm ve srovnání s 310.0 nebo jinými starorakouskými tříspřežními tendrovkami.
Však se podívej sám:
Příloha 311_4.jpg je dlouhodobě nedostupná.
Až na tu 3. hnací nápravu je její silueta blíž tomu, co ti vyšlo z té kraussky, než obvyklým starorakouským kafemlejnkům.
Akorát že oproti výkresu neměly na komíně typický Rihosekův heligón, ale jiskrojem Ressig.
- 311_4_bukovno.jpg (23.4 KiB) Zobrazeno 7192 krát
(Fotka je výřez z pohlednice odtud:
https://fotogen.cz/696df-obec-bukovno)
Je to taky krausska a kdybys měl zájem, možná bych někde našel i lepší výkres se skutečným provedením komína.
Další kraussovské cvalíky podobné siluety měla ferdinandka pro čejčskou lokálku. U kkStB dostaly řadu 564, u ČSD 313.5. Kotel je sice "jenom" 2135 mm nad kolejí, ale pořád je to cca o 40 cm výš ve srovnání s 310.0. Navíc je lokomotiva i o dost delší. Bohužel má zase 3. hnací nápravu a chybí jí ty kastlíky před budkou, ale i ona (taky díky komínu Prüssmann) dělá podobný vizuální dojem jako tvoje freelance kreace.
Její lepší výkres ale bohužel nemám.
Jenom ještě dodám, že obě řady lokomotiv sice přešly k ČSD, ale jako atypické (3+3 kusy) byly ve 30. letech všechny zrušeny.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.