BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod hank » stř 01 led, 2020 4:25 pm

Radek Strnad: Děkuji. I když bych to nečekal, pohyb toho tilligovského rozvodu vypadá přirozeněji. Jestli dobře vidím, tak se sice se ani na jednom modelu nepohybuje šoupátková tyč, ale u Tilliga je aspoň naznačen pohyb kulisy.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6099
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Radek Strnad » stř 01 led, 2020 5:50 pm

Tak.....Když jsem viděl na výstavě tu tilligovu poprvé, tak jsem si říkal, že se tam nic nehýbe a rozvod je jen atrapa, ale jak jsem už psal, má to čepy. Ten JATT má čepy sice taky, ale jak je vše silnější, tak ten pohyb není skoro vidět. Faktem je, že videa jsou ze vzdálenosti 20cm, takže při pohledu na kolejiště stejně nic vidět není(alespoň já to nevidím a lepší to už, vzhledem k věku, asi nebude).
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod hank » pát 06 bře, 2020 9:39 am

Prosím o radu: Mírně ojetá saská V T (= 89.2 DRG/DR) od PMT v TT za 3500 Kč - je to dobrý kauf?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6099
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Radek Strnad » pát 06 bře, 2020 9:49 am

Já myslím, že ano(pokud je bez poškození, s orig. krabičkou a jezdí dobře). Viděl jsem jí před dvěma týdny v Německu na burze(byla jako nová) za 200€.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Trainmaniak » pát 06 bře, 2020 9:57 am

Já u nás tyto modely občas také zahlédl v relacích 5000–6000 Kč. Takže pokud je v pořádku, proč by ne? Ideální by bylo mít možnost si model prohlédnout, ale vím, že vždy to nejde. Držím palce.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod hank » pát 06 bře, 2020 10:06 am

Radek Strnad, Trainmaniak: Děkuji.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6099
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Střelec » pát 06 bře, 2020 5:02 pm

Pokud je pojízdná, skoč po ní! Kastle je sice plast, ale vnitřek je poctivej kov, převody mosaz - a všeho je uvnitř dost. Je tedy hodně těžká a slušně tahá i bez bandáží.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod hank » pát 06 bře, 2020 5:42 pm

Střelec: Děkuji.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6099
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Střelec » čtv 12 bře, 2020 6:09 pm

Detaily o lokomotivě jsou tady:
http://www.mojett.cz/30401
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod hank » pon 27 dub, 2020 4:31 pm

Tak jsem tu bazarovou saskou trojspřežku BR 89.2 konečně měl čas trochu vyzkoušet. Opravdu jenom trochu; má spřáhla Tillig nového typu, resp. měla, protože jedno se velice brzo vysmeklo z čepu - kleština je prasklá a pravděpodobně byla už předtím, ale do bazarového kusu člověk nevidí...

Takže k tomu dva dotazy:
1. Musím opravdu kvůli výměně spřáhel demontovat spodek podle postupu popsaného Střelcem na mojett.cz nebo se dá nové spřáhlo na ten čep nastrčit přes šlic v čelníku i bez demontáže spodku?
2. Půjde na ni nasadit i toto
sprahlo.jpg
sprahlo.jpg (8.03 KiB) Zobrazeno 5307 krát

očkové spřáhlo?

Jinak mi projíždí i oblouk o poloměru R=250 mm, ale už je to na hraně. Dál jsem zatím nezkoušel, nejdřív budu řešit spřáhla... :?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6099
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod lahva » úte 28 dub, 2020 9:30 am

neco malo k 310.0 po delsi dobe...

Obrázek
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Střelec » sob 02 kvě, 2020 8:50 am

Tak sem hodím pro porovnání pár snímků. Jeden obsahuje Br89 Jatt, Br89 PMT a můj pokus o Kraussku FOD z naporcované kastle Rokal. A pak Kraussku s vagóny BTTB a LPH. Krausska bude muset být v provozu buď sama, nebo jen někde na vlečce se směsí různých typů vozů, aby nebyla patrná její přerostlost.

Je zjevné, že v 60. letech měli u Rokalu nějakou divnou šupleru. Jinak by Krausska měla zhruba rozměry Jatt-ky, protože šlo o model stejnho typu lokomotivy. Takhle to vypadá, že to byla v lepším případě setina, ale spíš H0m.
Přílohy
DSCN3805.JPG
DSCN3809.JPG
DSCN3804.JPG
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Radek Strnad » ned 07 čer, 2020 8:50 am

Včera jsem si od Tilliga přivezl novou BR89 DRG ve fotolaku. Zajímavostí je, že soudruzi z NDR v posledním Club aktuellu píšou na první straně, že budou do těchto mašin montovat nový dekodér podporující ABC a RailCom Plus. To je skutečně převratná událost, když u jiných výrobců je ABC již dlouhá léta samozřejmostí. Vlastně mě udivilo, že to doposud tyto modely neměly...…..?????? :roll: V prvním pololetí budou mít ABC Art. 04242 K.P.E.V., dále Art.4244 ČSD,takže první dvě vyrobené série ČSD to nemají a třetí(která tedy asi nejspíš bude) už ano a také Art. 501944, což je právě tato moje fotolaková, píše se. V aktuellu také píšou, že na samolepce na obalu bude pod řadovým označením natištěno (dec neu), aby bylo vidět, že je tam nová verze dekodéru. Ovšem, co je psáno, není dáno. Na krabičce u mé mašinky ale nic takového není :roll: , takže bude mít nejspíš starý typ. Takže nejspíš zase nějaká Tillig-taškařice nebo nevím, kde udělali soudruzi z NDR chybu?????
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod hank » ned 07 čer, 2020 9:29 am

Střelec píše:Krausska bude muset být v provozu buď sama, nebo jen někde na vlečce se směsí různých typů vozů, aby nebyla patrná její přerostlost.


Mohl bys prosím tě pro porovnání změřit, jak vysoko mají všechny tři mašinky ze tvého porovnávacího obrázku osy kotlů?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6099
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Střelec » ned 07 čer, 2020 3:26 pm

Příležitostně je vyhrabu a zkusím to změřit. Ale hrubým odhadem vychází Jatt a PMT skoro stejně (nedával bych tomu víc jak milimetr), Krausska je evidentně větší ve všech parametrech - kotel i budka jsou celkově větší (ostatně parametry kastle od Rokalu jsme tu už kdysi probírali), nedivil bych se, kdyby rozdíl dělal dva milimetry nebo víc. Při stavbě ubylo z kotle na délku kolem tří centimetrů.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků