Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
Trainmaniak píše:Nové katalogy Tillig 2017, H0 i TT: http://ttmodelar.eu/index.php?route=inf ... ews_id=637 Docela mě potěšila 312 ČSD...
Radek Strnad píše: Jinak jich tu zůstalo víc, ale jen na vlečkách(ovšem na kterých.....????).
Jarda H. píše:hank píše:Radek Strnad píše: Jinak jich tu zůstalo víc, ale jen na vlečkách(ovšem na kterých.....????).
Taky bych rád věděl. To tvrzení je založeno na jedné větě z Bekova atlasu a od té doby se už málem 50 let pořád dokolečka traduje, aniž by ho někdy někdo řádně dokázal na faktech.
O téhle páře se tady v sekci TT diskutovalo v r.2010, byl tam i odkaz na /dnes už nefun kční web/, který naštěstí funguje "v archívu"
http://web.archive.org/web/200806242358 ... 31282.html
a z toho odkazu vytahuji :
Lokomotivy DR 89 (T 3) u nás
V po skončení druhé světové války v roce 1945 zůstalo na našem území několik lokomotiv řady DR 89 (T 3), ČSD převzaly jedinou z nich a označily jí řadou 312.8, která byla již jednou použita, ale v roce 1945 již byla tato řada opět volná, lokomotivě bylo přiřazeno inventární číslo 501. Některé lokomotivy DR 89 přešly na vlečkový provoz přímo a lokomotiva 312.801, která byla ve vlečkovém provozu v cukrovaru v Trnavě je vystavená před tamním nádražím. Fotografie lokomotivy je na stránkách http://www.mujweb.cz/www/lokomotivni_depo/index2.html
Vyřazení lokomotivy
Lokomotivu 312.8501 ČSD požívaly při posunu a později při ohřívání vody na vymývání lokomotivních kotlů až do roku 1947 kdy byla vyřazena.
Vlastně jen důkaz přepisování stále stejných informací ...
PS : odkaz na tu fotku lokomotivy v Trnavě funguje přímo v odkazu webarchive, v kopii textu odkaz funkční není !!
Radek Strnad píše:Hmmm, zajímavé věci píše pan Kuřil. Škoda, že (alespoň pro mně)ne moc potěšující . Když ono to zrovna v případě této mašiny často není o tom, že by člověk chtěl jezdit s nesmyslem označeným ČSD, ale v této kategorii malých mašinek nemá prostě jinou volbu. Na trhu nic lepšího prostě není, takže není s čím jezdit a jezdí se tedy alespoň s tím, co se o ČSD jen otřelo. Třeba nějaký výrobce leptů přijde s nějakou 310-tkou nebo 313.4-kou, která půjde na pojezd napasovat a problém bude vyřešen. Stejně to ale zase bude kompromis, protože rozvor náprav se neshoduje, ani průměr dvojkolí ne, ale alespoň Allan Trickův rozvod sedí. Jo to je krásný sen, 310-tka na kolejišti......
Stavebnica 310.0 existuje v TT a pasovala na pojazd Jatt BR89. Neviem ale kto ju vyrobil.
Zpět na Velikost TT (komunita TT)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků