BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod vojtas » úte 03 lis, 2020 9:21 am

Dozvíme se o dostupnosti, až bude? Rozhodně budu mít zájem.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod hank » úte 03 lis, 2020 10:20 am

dudlifuk: Půjde to i na pojezd Jatt?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod dudlifuk » stř 04 lis, 2020 7:25 am

zial pojazd Jatt nemam k dispozicii, takze cela karoseria je prisposobena pre Tillig vratane uchytenia k pojazdu. Dufam ze do Vianoc predstavim kompletny model vratane noveho rozvodu.
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Střelec » stř 04 lis, 2020 7:29 pm

Dochovalá pojízdná 314.3 má rozvod Hausinger. Ale z hlediska modelového provozu je to asi jedno... Další možnosti jsou 300.6, 313.4 a po dodání zadního běhounu třeba 312.7. Osobně by mě potěšila tištěná 310.0, verzí a subverzí bylo "něúrekom".
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod dudlifuk » čtv 05 lis, 2020 4:58 pm

kedze mam k dispozicii ako podklady iba Kratochvilove vykresy do uvahy pripadaju tieto typy:
300 919
310 0134
310 023
310 121

310.0 bude urcite :wink:
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod hank » čtv 05 lis, 2020 5:22 pm

Ty možnosti už se tu někde víckrát a dost podrobně protřepávaly. Ono záleží na tom, jaká kritéria vezmeš za směrodatná. Když to vezmeš podle průměru dvojkolí, rozvoru, typu vnějšího rozvodu a 2. hnací nápravy, tak přichází v úvahu třeba i 313.4, ke které výkres od M. Kratochvíla taky existuje.

Mě by třeba zajímalo, na jaký tovární pojezd chceš stavět 310.1, která má rozvod mezi rámem.

300.919...? Co to je?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Colonel32 » čtv 05 lis, 2020 7:47 pm

hank píše:300.919...? Co to je?


Tipuju překlep.

funguje odkaz?

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 17,8480899
Colonel32
 
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod dudlifuk » čtv 05 lis, 2020 8:46 pm

Colonel32 píše:
hank píše:300.919...? Co to je?


Tipuju překlep.


preklep :(
oprava:
300 619
310 0134
310 023
310 121
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod vojtas » čtv 05 lis, 2020 10:25 pm

Připojím se k přání 313.4. Kafemlejnek na T3 bude vždycky vypadat podivně, má přecejen mnohem menší kola. 314.3 a 313.4 jsou pro pojezd T3 super volba, a nejsou to ani nijak "obskurní" řady. Takový model existujícího historického vozidla navíc může být od epochy II., až do VI.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Radek Strnad » pát 06 lis, 2020 4:43 pm

Mně právě dorazila stavebnice Choliny 310.076/093. Vypadá to dobře, hromada nejjemnějších detailů, k tomu několik sad řadových tabulek......Co však chybí, je jakýkoliv návod. Ne, že bych byl úplný tupoun, několik desítek různých leptů vozidel jsem už postavil, ale tohle je opravdu malé a není zde místo na nějaké experimenty. Existuje někde nějaký návod na stavbu?????
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod hank » ned 08 lis, 2020 1:29 pm

Na eBay je teď a bude ještě do zítřka 09.11. souprava BEMO Spreewaldbahn v H0m s lokomotivou 99.5704, která by se mohla zdejším bastlířům hodit...
https://www.ebay.de/itm/Bemo-Zeuke-TT-Z ... SwOkRflxpC
Má to rozvod Allan-Trick a 3. hnanou nápravu. Základní rozměry po přepočtu do TT: délka 9100 mm, rozvor 2x1500 mm, průměr kol 1240 mm. Možnosti přestavby na ČSD (s přivřenýma očima a hospodskou tolerancí): 313.5, 320.1 (pro tu druhou je nutno ještě zjistit výšku středu kotle nad TK - bohužel nemám pořádný výkres originálu).

Tak jenom abyste věděli... :wink:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Střelec » ned 08 lis, 2020 6:42 pm

Jedna je levně na BMŽ:
https://www.bazarmodelovezeleznice.cz/T ... d36781.htm
Pokud by se kastle Kraussky vytiskla v měřítku, mohl by se na to nějaký stroj FOD nabastlit ve správných rozměrech. Jinak by na to šly průmyslové stroje KND z ranného období (Augezd, Steinaugezd a pár dalších). Ty první dvě se po pár přestavbách podobaly řadě 310.0, jen měly náhon na třetí nápravu.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 12 lis, 2020 3:38 pm

Tak Cholina putuje do šuplíku. Bez návodu nebo alespoň pojmenování jednotlivých dílů je to pro mně nesestavitelné. Asi 100 dílů jsem schopen nějak identifikovat, ale zbylých 100 nikoliv, natož abych věděl, jestli ten či onen je třeba ohnout doleva či doprava a jak a kam ho správně umístit. Nechápu, jak v dnešní době může někdo dát do prodeje stavebnici bez návodu. Náklady na tisk a přiložení max. 5,-Kč. Kdyby mi někdo řekl, že namísto 800,-Kč to bude stát 805,-Kč, ale zato to bude se seznamem dílů a návodem, přísahám, že bych těch 5,-Kč navíc investoval. No jo, tak nic, no.......
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod lahva » pon 16 lis, 2020 9:21 am

Radek Strnad píše:Tak Cholina putuje do šuplíku. Bez návodu nebo alespoň pojmenování jednotlivých dílů je to pro mně nesestavitelné. Asi 100 dílů jsem schopen nějak identifikovat, ale zbylých 100 nikoliv, natož abych věděl, jestli ten či onen je třeba ohnout doleva či doprava a jak a kam ho správně umístit. Nechápu, jak v dnešní době může někdo dát do prodeje stavebnici bez návodu. Náklady na tisk a přiložení max. 5,-Kč. Kdyby mi někdo řekl, že namísto 800,-Kč to bude stát 805,-Kč, ale zato to bude se seznamem dílů a návodem, přísahám, že bych těch 5,-Kč navíc investoval. No jo, tak nic, no.......


vydrz, taky ten lept mam, chci to zkusit na Jattovu BR89 a taky se mi nechce badat, co je co...pry to nakresli co nejdriv...
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Střelec » ned 29 lis, 2020 2:58 pm

Mohl bys prosím tě pro porovnání změřit, jak vysoko mají všechny tři mašinky ze tvého porovnávacího obrázku osy kotlů?[/quote]

Tak jsem se dokopal k měření (ale není to stoprocentně přesné).
Moje Krausska - 22,7 mm
jatt - 18,2 mm
PMT - 17,9 mm

Zdá se to divný, ale Br89 od Jatt má opravdu kotel výš, než Br89 od PMT. Samozřejmě, jsou to dva různé typy, ale dokud nestojí "čumák na čumák", není to poznat, klasická T3 vypadá menší či stejná i na výšku.
Dělal jsem alternativní střední díl pro Líny (rovný, jen trať v krajině), tak jsem to spojil s vykopávkama kvůli průběžným jízdním testům.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků