Analogové zapojení výhybek TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod mates.misak » ned 01 led, 2017 9:15 pm

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Naposledy upravil mates.misak dne ned 22 bře, 2020 9:13 am, celkově upraveno 2
mates.misak
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 07 zář, 2011 6:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod Donatelli » ned 01 led, 2017 9:43 pm

K přestavování zobrazených vyhybek ( BTTB ) se používají mžikové spínače. Například a většinou takovéhle : https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-08211.html

Pokud přestavník nemá koncové vypínaní ( a tento zobrazený BTTB ho skutečně nemá ), hrozí při delším sepnutí shoření celého přestavníku. Jinak jsem koukal dle bydliště, že jsi se byl asi ptát v Deltaxu ve Všestarech co ?
Donatelli
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod Tomáš » pon 02 led, 2017 6:31 am

Páčkové přepínače jsem u těchto přestavníků používal,ale musíš udělat ovládání podle tohoto zapojení
http://mujweb.cz/masinky2003/ovladani_prestavniku.html
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod mates.misak » pon 02 led, 2017 7:46 am

Donatelli píše:K přestavování zobrazených vyhybek ( BTTB ) se používají mžikové spínače. Například a většinou takovéhle : https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-08211.html

Pokud přestavník nemá koncové vypínaní ( a tento zobrazený BTTB ho skutečně nemá ), hrozí při delším sepnutí shoření celého přestavníku. Jinak jsem koukal dle bydliště, že jsi se byl asi ptát v Deltaxu ve Všestarech co ?


Díky za odpověď, to vypadá velice podobně, jako bych si to představoval! :)

Podle "konektoru" na straně hádám, že jich lze zapojit několik najednou a vytvořit tak jednu klávesnici pro všechny výhybky? Nenašel by jsi ještě nějaké schema zapojení? Myslím, že tohle bychom zvládli a plnilo by to perfektně účel.

Ano, přesně tak - ve Všestarech. Je to jediná prodejna, o které vím, že prodává příslušenství k TT v okolí, bývala skvělá - dělaly různé výstavy a soutěže a měli mraky sortimentu, ale teď už tam mají 2 vitríny s vagony, pár domečků a na většině původního prostoru pán prodává pivo :? Na druhou stranu chápu, že dnes je asi těžké se prodejem takovýhlech modelů uživit.
mates.misak
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 07 zář, 2011 6:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod mates.misak » pon 02 led, 2017 7:48 am

Tomáš píše:Páčkové přepínače jsem u těchto přestavníků používal,ale musíš udělat ovládání podle tohoto zapojení
http://mujweb.cz/masinky2003/ovladani_prestavniku.html


Díky za odpověď, první zkusím zrealizovat možnost, kterou napsal kolega výše, ale jinak se budu určitě ubírat směrem páčkových přepínačů a tohle mi hodně pomůže.
mates.misak
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 07 zář, 2011 6:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod Brejla » pon 02 led, 2017 8:48 am

Tomáš píše:Páčkové přepínače jsem u těchto přestavníků používal,ale musíš udělat ovládání podle tohoto zapojení
http://mujweb.cz/masinky2003/ovladani_prestavniku.html


Další možnost je použít páčkové třípolohové přepínače s nearetovanými krajními polohami a návratem do střední polohy (ON)-OFF-(ON)- např. http://www.tme.eu/cz/details/tsm123a1/packove-prepinace/ninigi/
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod hank61 » pon 02 led, 2017 11:26 am

Lze použít i klasiské páčkové přepínače dopolněné např. na každém zhlaví seriiově zapojeným tlačítkem. Přepínači nastavíš vlakovou cestu a mžikovým tlačítkem /bez aretace/ přehodíš výhybky. Výhodu to má v tom, že ti páčkové přepínače ukazují poslední nastavení výhybek :-)
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2490
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod marfal1905 » pon 02 led, 2017 5:12 pm

Pro inspiraci jeden hodně letitý soubor plánků i se schématy zapojení ;-)
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=p_02
marfal1905
 
Příspěvky: 19
Registrován: stř 11 lis, 2015 8:04 pm

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod Pavel 152 » pon 02 led, 2017 8:38 pm

Je taky možnost přišroubovat otočně pružící plíšek a tím se dotýkat šroubků od těch vést vodič k výhybce. Lze to udělat do nákresu na pultu. Tam kde plíšek ponecháš, je zároveň zobrazena vl. cesta. Je to nejlevnější řešení(viděno v roce 1966)
Nebo bez pružných plíšků, do nákresu namontovat jen šroubky a dotýkat se banánkem (hrotem) na fázovem vodiči(16V)
V praxi je možno vidět na kolejišti ve Vrčeni u Nepomuku u pana Navrátila, doporučuji navštívit po domluvě. Ten tak dotykem na kontakt spíná i proud do kolejí (přes relé)
Pavel 152
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod mates.misak » pon 02 led, 2017 9:02 pm

marfal1905 píše:Pro inspiraci jeden hodně letitý soubor plánků i se schématy zapojení ;-)
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=p_02


Děkuji za sdílení, ale tyto náčrty mi vůbec nic neříkají :/

Mám jedno vydání českého časopisu o modelové železnici (teď mi vypadlo jméno) a tam je něco podobného.
mates.misak
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 07 zář, 2011 6:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod mates.misak » pon 02 led, 2017 9:04 pm

Pavel 152 píše:Je taky možnost přišroubovat otočně pružící plíšek a tím se dotýkat šroubků od těch vést vodič k výhybce. Lze to udělat do nákresu na pultu. Tam kde plíšek ponecháš, je zároveň zobrazena vl. cesta. Je to nejlevnější řešení(viděno v roce 1966)
Nebo bez pružných plíšků, do nákresu namontovat jen šroubky a dotýkat se banánkem (hrotem) na fázovem vodiči(16V)
V praxi je možno vidět na kolejišti ve Vrčeni u Nepomuku u pana Navrátila, doporučuji navštívit po domluvě. Ten tak dotykem na kontakt spíná i proud do kolejí (přes relé)


Toto už mi zní jako úplná alchymie :o Každopádně to zní jako zajímavé řešení pro někoho, kdo tomu opravdu rozumí. :)
mates.misak
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 07 zář, 2011 6:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod j p » pon 02 led, 2017 9:23 pm

Pavel 152 píše:Je taky možnost přišroubovat otočně pružící plíšek a tím se dotýkat šroubků od těch vést vodič k výhybce. Lze to udělat do nákresu na pultu. Tam kde plíšek ponecháš, je zároveň zobrazena vl. cesta. Je to nejlevnější řešení(viděno v roce 1966)
Nebo bez pružných plíšků, do nákresu namontovat jen šroubky a dotýkat se banánkem (hrotem) na fázovem vodiči(16V)
V praxi je možno vidět na kolejišti ve Vrčeni u Nepomuku u pana Navrátila, doporučuji navštívit po domluvě. Ten tak dotykem na kontakt spíná i proud do kolejí (přes relé)


Kdepak. Uplne nejlevnejsi je mechanicke prestavovani tahly. Videno na jednom z modulu zdejsiho klubu (ale v N). Tahla jsou drevena, kazde tahlo ma 2 vyrezy pro aretaci v krajnich polohach vyhybky :)
Uvnitr to maji "zprevodovane" pakou.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod JendaTT » pon 02 led, 2017 9:53 pm

Donatelli píše:K přestavování zobrazených vyhybek ( BTTB ) se používají mžikové spínače. Například a většinou takovéhle : https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-08211.html

Jak píše Donatelli, pro tento starší typ přestavníku bude asi nejlepší použít klasickou "BTTB klávesnici". Dá se pořídit celkem snadno, jak v obchodech, tak třeba i bazarové. Má 6 tlačítek, dají se tím tedy ovládat 3 nezávislé výhybky. Zapojení stačí provést dle obrázku - http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 4&kat=p_02 - asi nejlepší je k tomu trafo FZ1, které má rovnou výstup střídavých 16V. Lze spojovat i víc klávesnic do jednoho celku. Přehození výhybky se pak děje krátkým stisknutím tlačítka. Nesmí se držet dlouho, aby nedošlo ke spálení přestavníku. Prostě, jak přestavník přehodí, tak pustiti tlačítko.

Některé přestavníky měly i možnost signalizace přestavění, pak se to zapojovalo dle tohoto - http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 5&kat=gle3 . Pro napájení těchto přestavníků se používá 16V střídavých.
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod mates.misak » úte 03 led, 2017 7:51 am

JendaTT píše:
Donatelli píše:K přestavování zobrazených vyhybek ( BTTB ) se používají mžikové spínače. Například a většinou takovéhle : https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-08211.html

Jak píše Donatelli, pro tento starší typ přestavníku bude asi nejlepší použít klasickou "BTTB klávesnici". Dá se pořídit celkem snadno, jak v obchodech, tak třeba i bazarové. Má 6 tlačítek, dají se tím tedy ovládat 3 nezávislé výhybky. Zapojení stačí provést dle obrázku - http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 4&kat=p_02 - asi nejlepší je k tomu trafo FZ1, které má rovnou výstup střídavých 16V. Lze spojovat i víc klávesnic do jednoho celku. Přehození výhybky se pak děje krátkým stisknutím tlačítka. Nesmí se držet dlouho, aby nedošlo ke spálení přestavníku. Prostě, jak přestavník přehodí, tak pustiti tlačítko.

Některé přestavníky měly i možnost signalizace přestavění, pak se to zapojovalo dle tohoto - http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 5&kat=gle3 . Pro napájení těchto přestavníků se používá 16V střídavých.


To je přesně to, co jsem hledal! Díky moc, během února-března se k tomu snad dostanu, tak pak se podělím o výsledek :)
mates.misak
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 07 zář, 2011 6:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Analogové zapojení výhybek TT

Příspěvekod Patrik Novák » úte 03 led, 2017 8:14 am

jako nic proti , ale tohle se mi ukázalo když jsem si najel myší na obrázky pod výhybkou z odkazu který si sám vložil

tvůj > http://www.lokomodel.cz/cz-detail-67504 ... prava.html
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků