Pielstick T466.0 z leptu.

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod Radek Strnad » stř 21 pro, 2016 1:35 pm

Zatímco někteří diskutéři pro samou diskuzi nějak zapomínají na vlastní bastlení, jsou i tací, kteří občas i něco vytvoří a mezi nimi i několik bláznů, kteří dají výsledky snažení v plen. A to jsem právě já :lol: :lol: :lol: Víc než rok se mi doma povaloval nedotvořený Pielstick až konečně teď, kdy se tu vášnivě diskutuje o tom,co si kdo koupí a proč jiný nekoupí, jsem ho skoro doplácal k nějakému konci. Fotky na http://kyklop68.rajce.idnes.cz/T466.0
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod jirkah » stř 21 pro, 2016 3:29 pm

Máš to pěkně a davam palec nahoru.
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod TTmili » stř 21 pro, 2016 7:25 pm

Nechci Radku kritizovat nebo tak něco, ale jsi si opravdu jistý tou žlutou částí pod střechou? Ono sice ty dvě fotky na prototypech k tomu svádí, ale dlouhý čumák je vidět i z fotek že je spíš šedý a zarezlý, u krátkého je to na pováženou, ale pořád je to výrobní nátěr z TSM a tak by se neměl patrně odlišovat od ostatních.
Nicméně pěkná stavba, celkově je potřeba říct že V100 podvozky jsou obvykle pro naše kapotové lokomotivy dost vysoké, taková T458.1190 mi taky vychází o skoro milimetr výš než by měla být. Asi taky vyzkouším zabrousit ta sedla a uvidím. U Pielsticku spíš uvažuji o jiných podvozkách, ale mám tu dvě V100 na překopávky, tak ještě uvidím.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod Vysočina » stř 21 pro, 2016 7:50 pm

Ahoj přátelé mám doma tři kusy postaveného leptu od Pana Cekula a mněnit nebudu. V jednom je i již více než rok, zvuk od MISTRA zvukaře z Krnova. Ten co jest na snímku je poslední stavba z léta tohoto roku .... dnes již v plné parádě i s okny. Všechny stroje jsou digitál s postavenými pojezdy ...
Přílohy
T466.jpg
(.) P R U D Í Č
Vysočina
 
Příspěvky: 138
Registrován: ned 29 lis, 2009 1:09 pm
Bydliště: 758029 HCV

Re: Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod Radek Strnad » stř 21 pro, 2016 8:48 pm

Nad tou žlutou nahoře jsem dlouho přemýšlel, ale hlavně z té první fotky mi přijde naprosto jasná. Ten kontrast s horní šedou je tam zřejmý. Odstín žluté nahoře je jiný, než je střední pruh a trojúhelník, takže jsem došel k závěru, že tak asi mašina z Martina nevyjela a jedná se o nějakou úpravu depa. I když je to špinavé, může tam být rez, foťák může lhát, ale šedé to přeci není. a ta žlutá se do šedé ani nemá z čeho odrazit. Kdyby to bylo rezavé, tak by ta rez musela stékat dolů do modré a to tam není. Ty podvozky V100 dělají vyšší fakt všechno. Mám několik Karkulek a je to stejné. Pojezd by se musel řešit jinak, kdyby to mělo sedět na 100%. Ale zase když to celé snížím, tak nebudou sedět nárazníky proti továrním mašinám, protože poloha nárazníků na čelech je leptem jasně daná. Je tam po úpravách nakonec celkový rozdíl ve výšce 1mm, takže to je pro mně akceptovatelné. Základní proporce snad sedí, není to široké, kapoty nejsou nízké, boudou je vidět, boční zábradlí je vyhnuté.....no snad ještě krátká kinematika, chytřejší dekodér, víc funkcí, drátků a třeba rozsvítit koncovky, režim posunu a reflektor zvlášť. A samozřejmě zvuk od toho člověka z Krnova :lol:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod Jiřik » stř 21 pro, 2016 10:32 pm

Ahoj,
já bych řekl, že tam spíš být nemá, minimálně nad motorem. Nad pegasem na čele okolo reflektoru pod okapem je vidět dělící linka šedé střechy a té "žluté". Tam možná, ale nad motorem je dle fotek rozhodně šedá. Na obou fotkách/stranách kapoty je nad žaluziemi vidět z okolní špíny vystupující šedá jako na výfukách. Taky když se pořádně podívám na první fotku, tak na střeše nad motorem jsou dva výstupky, které mají stejnou barvu jako je pod okapem. To by musela být celá střecha žlutá a to dle druhé fotky není. Taky ty dvě fotky, pokud jsou obě z roku 1979, dělí dle vegetace a stavu polí v pozadí nějaká ta chvilka a světelné podmínky jsou též zcela rozdílné. To bude chtít nějakého znalce...
Nehaním, model se mi líbí, taky i proto že bych se svojí prací k tomuto nepřiblížil ani z daleka.
Jiřk
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro zábavu...
Jiřik
 
Příspěvky: 255
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod Radek Strnad » stř 21 pro, 2016 11:29 pm

No u toho Pegasa je žlutá jasná. Když se dívám na madla, tak ta jsou jasně jiné barvy(šedá, určitě ne hliník, jako kliky). A ten předek? Když mrknu na čelo, tam u toho krytého vozu, tak je tam vidět přechod šedá/žlutá. Kdyby nebyla ta druhá fotka, tak bych pomalu myslel, že ta žlutá je i nahoře, alespoň v části. Ale to mi přijde jako nepravděpodobné. Že by byla žlutá jen vzadu a vpředu by byla šedá? Proč by to natírali takto blbě?
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod TTmili » čtv 22 pro, 2016 11:38 am

Já si fakt myslím, že to nijak dotírané nebylo, že to jen prostě světlá rez ulpěná na tovární světlé šedé a světlo spolu s ne úplně kvalitním filmem udělalo svoje. To proč je na krátkém představku viditelný předěl mezi "šedou střechou a žlutou kapotou" je kvůli okápku okolo představku který na dlouhém čumáku není (respektive je jen na jedné staně a jen na části). To způsobilo že střecha je až po okápek mnohem víc zabordelená a tmavší než vyjela z TMS, naopak boky zůstaly světle šedé a jen na nich ulpěla světlá rez (například litinový prach ze špalků?). To způsobilo viditelně rozdílné odstíny s jasným předělem, kdy se navíc světlejší odstín tváří jako žlutá. Je jasné že to předělávat už nebudeš, navíc nejde dokázat že v průběhu let skutečně žádný stroj takový nátěr neměl (i třeba jen při retrománii v 90-tých letech), ale spíš než iniciativu dílny popřípadě lokomotivních čet bych za tím opravdu hledal jen kouzla světla, provozní zašlosti a okupku pod střechou. Už i jen proto, že v letech které pokrýval tenhle tovární nátěr byly lokomotivy v garanci, tudíž takové úpravy by asi moc trpěny nebyly.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 22 pro, 2016 1:27 pm

No, předělávat to fakt nebudu, i když zrovna tohle by asi nebyl zásadní problém. Skutečný stroj byl vyroben v roce 1972 a fotky jsou z roku 1979, to už bylo dávno po garanci. S tou rzí to je myslím málo pravděpodobné. Na modré by světlá rez musela být vidět podstatně víc, než na šedé. Musel by tak vypadat hlavně rám, který je přeci šedý a kde se jemná rez ze zdrží usazuje nejdřív. Rám je kolmý stejně jako kapoty a tedy by v tom případě měl být přibližně ve stejného odstínu. Ale ta zaflákaná žlutá je stejná jako je na pluhu(tam je zaflákaná víc). A pluh, pokud nebyl žlutý, tak byl nějak pruhovaný, ale ne šedý. Na fotce jsou všechny jiné barvy OK, bílá, červená, zelená, modrá, hliník, vše je jak má být, tak mi přijde divné, že by takto lhala jen na jednom místě, jen na části šedé barvy(na rámu šedá OK) a ještě šedá do žluté.....?????? Musela by být jiná barevná fotka tohoto stroje ze stejného období, aby byla jistota. O (ne)kvalitě barevného filmového materiálu v 70-tých letech nemám samozřejmě žádné falešné představy. Jako předlohu jsem si tohoto Pielsticka vybral právě proto, že mi přišel jiný, než ostatní. Třeba si ještě nějakého postavím. Líbí se mi červený se žlutou linkou trojúhelníkem. Jednu V100 ještě mám......no......třeba zase na za rok. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod Pavel-HP » čtv 22 pro, 2016 1:56 pm

Žlutá ano nebo ne?
Přílohy
735036a.gif
735036a.gif (16.16 KiB) Zobrazeno 5738 krát
735007h.gif
735007h.gif (12.91 KiB) Zobrazeno 5738 krát
735009c.jpg
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod j p » čtv 22 pro, 2016 5:01 pm

Hezky model. Jen se mi zda, ze znacka CSD je v meritku HO misto TT a na celech chybi cisla.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 22 pro, 2016 5:26 pm

No jo, čísla na čelech.....Samozřejmě u leptu je číslo na jinou mašinu a člověk, co mi měl obtisky dodat, mi je dodává už asi 3/4 roku a stále je nemám.... a stále je nemám. Ono v naší modelářské branži z někoho někdy něco dostat, to je anabáze ani ne na měsíce, ale spíš na roky......Přesvědčil jsem se o tom při tvorbě minisérie prototypových Zamračených :roll: . Už jsem tedy v klidu, nic horšího mě potkat nemůže, takže někdy možná obtisk bude a já ho tam připlácnu a vyměním i to ČSD(jiné jsem bohužel doma nenašel, ale tohle jsem si nazalakoval). 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod láhev8 » čtv 22 pro, 2016 10:14 pm

IMG_5144.JPG
lept
Můj Pielstick z leptu. Je tam jedna velká nepřesnost v označení a to T466.0245. Ale mě se ten starý
Kryšpín líbí více než to nové značení.
láhev8
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned 17 srp, 2014 9:23 pm

Re: Pielstick T466.0 z leptu.

Příspěvekod j p » pát 23 pro, 2016 11:08 pm

Radek Strnad píše:No jo, čísla na čelech.....Samozřejmě u leptu je číslo na jinou mašinu a člověk, co mi měl obtisky dodat, mi je dodává už asi 3/4 roku a stále je nemám.... a stále je nemám. Ono v naší modelářské branži z někoho někdy něco dostat, to je anabáze ani ne na měsíce, ale spíš na roky......Přesvědčil jsem se o tom při tvorbě minisérie prototypových Zamračených :roll: . Už jsem tedy v klidu, nic horšího mě potkat nemůže, takže někdy možná obtisk bude a já ho tam připlácnu a vyměním i to ČSD(jiné jsem bohužel doma nenašel, ale tohle jsem si nazalakoval). 8)


Ja bych obtisky dokazal udelat, stejne musim vzdycky nasbirat na cely arch, abych neplytval drahym obtiskovym papirem. Na neco takoveho by se mistecko naslo. Ale jak je potom dodat, kdyz obycejny dopis odsud ted vyjde na 91 Kc?
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků