Stránka 12 z 20

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 21 čer, 2017 7:02 am
od Želva
Tak jsem to právě myslel, v těch nákladech na výstupní kontrolu....

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 21 čer, 2017 8:07 am
od Davca
Zdravím,
když jsem se po šestnácti letech nedávno k modelařině vrátil, měl jsem zato, že to již bude jiné kafe - všude v letácích DCC, parádní kousky s detaily, nástřiky, atd. atd. A tak se začalo investovat do nákupu Brejlovců a cisteren Zaes od Roca, všemožných vozů od Tilliga apod. No a pak přišlo období objevů - některým Brejlovcům nedržely karoserie na rámu ("ohoblované" západkové výstupky na karoserii), hlučely převody, všechny cisterny od Roca neměly šachty kinematiky v rovině, takže kvůli spřáhlům Kuehn nebo Tillig bylo třeba všechny držáky šachet u devíti vozů demontovat, naříznout a naohýbat. Od té doby mi nesmí jakýkoli vůz od Roca do baráku, U vozů ČDC Tds Tillig měly dva vozy z devíti plandavá dvojkolí kvůli vadnému uložení os do ložiskových domků apod. Měl jsem ale štěstí na prodejce, kteří mi vždy vyšli vstříc. Pravda, někdy bylo třeba hodně vysvětlovat, ale vždy se věc vyřešila výměnou zboží a ne čekáním na to, jak dopadne reklamace. Chápu, že v tom mají prodejci své peníze, ale to patří k podnikání v tomto oboru. Jiní dobré zkušensoti s prodejci nemají a slyšel jsem od kolegy myšlenku, že čím dříve si pořídíte nějakou lokomotivní novinku po jejím uvedení na trh, tím větší šanci na dobrý kousek máte. Proč ? Protože vadné kusy (někomu vadí například mikro-škrábanec na střeše či chybějící náhon rychloměru) se prodejcům vracejí, Ti pak zasílají zákazníkům modely dobré, ale co s těmi "vadnými" ? Někomu nějaký ten škrábanec vadit nemusí, tak to zkusíme ... . :wink:

Jinak, je to prostě dobou - vše vyrobit co možná nejrychleji, nejlevněji a to v drtivé většině případů znamená šulit kontrolu při výrobě a vyzkoušení finálního výrobku. Držím se tedy toho, že nejen my musíme mít vždy štěstí na kus. A to dnes platí vlastně vždy a u všeho. 8)

David

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 21 čer, 2017 8:40 am
od Pavel 152
Nechápu některé názory, jezdím na dny ot. dveří do Tilliga, v první místnosti je montáž a lisování náprav. Každé dvojkolí má na sobě asi 6 nálitkú, ty pracovník vždy pečlivě odstraňuje a kontroluje. Na ukázce montáže lokomotiv je i zkouška na kolejích hned u pracovnice. Letos sestavovali jen vozy. Všem doporučuji návštěvu i ten slavný výprodej, sám jsem si tam tyto dvojkolí(jsou perfektní) nakoupil.
Ale důvodem těchto zmetků bude patrně výroba v Číně. Totiž ve výprodeji dílů se některé typy vagónú a lokomotiv nevyskytují. Kdo by ty díly co zbydou z montáže z číny vozil.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 21 čer, 2017 8:46 am
od brcky
I mi dorazil zpět reklamovaný Kocour ČDC. Jízda se výrazně zlepšila, ale není to na 100 %. V analogu je jízda zcela plynulá až ve vyšších rychlostech, je taky trochu hlučnější. V jízdních vlastnostech tedy vede MTB, i když vedle Tillig verze vypadá dost divně - nejvíc bije do očí větší výška rámu, co už bylo víckrát zmíněno. Uvažoval jsem o koupi dalších verzí, ale jsem v rozpacích. Model bez chyb to rozhodně není. Dopadlo to jako s brejlovci - ideální by byly jízdní vlastnosti Roco a modelový vzhled Kuehn. Jinak jsem také celkově zklamaný s kvalitou víceméně u všech výrobců. I já řeším šikmá spřáhla u cisteren Roco, reklamoval jsem Brejlovce Kuehn, některé modely jsou hlučné, kvalita potisku lokomotiv MTB příšerná atd. atd.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 21 čer, 2017 9:02 am
od Trainmaniak
Je to pár let, co jsme nadávali na jízdní vlastnosti lokomotiv Roco, konkrétně kolísavá rychlost (Brejle, Sergej, BR 18...) v souvislosti s problémem v motoru - https://www.youtube.com/watch?v=GGuV7nz8-Ds, nebo poskakování BR 80 - https://www.youtube.com/watch?v=7kx8vXXrfq4. :wink:

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 21 čer, 2017 2:37 pm
od Adam96
Roco je pro mne v současnosti nejkvalitnější výrobce. Kolísavost rychlosti mě nějak minula a pojezd Roco je to nejlepší, co mám doma ( mám ještě modely Tillig a Kuehn ). Detaily třeba nejsou takové jako na Kuehnu, ale zase je model kvalitně zpracován, neslézá barva, popisky atd.
Kotlové vozy Zaes jsou podle mne nejlepší model nákladního vozu v TT, sklopené spřáhla mám též, ale zpřažení to nevadí, tak neřeším.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: ned 25 čer, 2017 6:14 am
od 2111
Včera jsem si dal rozborku a z borku kocoura 742 173 a jízdní vlastnosti se hodně zlepšili tak 95%. Ten zbytek se ještě doufám zajezdí. Jsem sním docela spokojen.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pon 26 čer, 2017 5:15 pm
od Davca
Zdravím,
komu vadí prosvítání LED mezi pluhy a podvozky, může zkusit pod desku s LED na čelech modelu do mezery v otvoru rámu vložit molitan. V mém případě šlo o černý molitan, kterým bývají obloženy modely v krabičkách. Pozor je jen třeba dávat na to, aby molitany nijak nebránily pohybu kinematik ve své dolní části a neomezovaly uložení světlovodné desky na čele karoserie ve své horní části.

David

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: úte 27 čer, 2017 6:12 pm
od petr6043
Dnes jsem vyměnil špatná 16 zubová ozubená kola a jízda je nesrovnatelná s předchozím projevem, i hluk se snížil k minimu :) Mám osazen dekodér ZIMO MX618N18, máte někdo nastavené CV aby šly poziční světla na režim posun? Popřípadě další vychytávky? Předem díky moc

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 28 čer, 2017 2:20 am
od Tomas_C.
Zkus si nastavit ty Cv dle přiloženého návodu...vic z toho nevykouzlíš. V patici next18 nejsou na plošnou desku vyvedeny výstupy pro F3 a F4 ( pátý a šestý funkční výstup) takže pokud máte 6 funkční dekodér jsou vam poslední dva výstupy k ničemu. Dobastleni na patici next 18 je už pro me ruce nemožné kvůli miniaturizaci. Dost nechápu tiligovic kroky pri navrhování dps...

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 28 čer, 2017 9:37 am
od martin-tt
petr6043 píše:Dnes jsem vyměnil špatná 16 zubová ozubená kola a jízda je nesrovnatelná s předchozím projevem, i hluk se snížil k minimu

Ahoj, to je smutné že se musí u nového " Exkluzivního modelu lokomotivy" provést tato výměna. Takovýto model by se k zákazníkovy vůbec neměl dostat. Svou objednávku na tuto loko jsem stornoval už před třemi týdny, i když jsem se moc těšil.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 28 čer, 2017 12:14 pm
od petr6043
Tomas_C děkuji, dnes jsem to tedy zkusil podle jejich návodu, je to nastavení na ČSD provoz, upravil jsem tedy CV35=3 a je to na současný provoz. Také jsem laboroval s červenými světly. Těm jsem odřízl mínusovou cestu a mám je nezapojeny. Zkoumal někdo již DPS? Nevíte, zda by ty konce nešli zapojit na nevyužité výstupy pro reproduktor a zvlášť ovládat jen konce?

Pokud dobře chápu, + je společný pro všechna světla a mínusem se spínají jednotlivy fce. Z dekodéru ZIMO MX618N18 je na ty plošky pro reproduktor přivedena fce FA1 a FA2.
Když bych to propojil s jednotlivými výstupy, pak bych mohl spínat jednotlivé strany s červenými konci. Šlo by jen o jednoduchou úpravu a DPS by byl plnohodnotnej pro DCC provoz :)

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 28 čer, 2017 5:21 pm
od VojtikJ
pěkně se kocour od Tilliga vybarvuje :lol:

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: čtv 29 čer, 2017 12:27 pm
od Adam96
VojtikJ píše:pěkně se kocour od Tilliga vybarvuje :lol:


Jj, už se těším, až jej budu mít doma ;) Jen čekám na ČD verzi. Na kolejišti mi jezdil kolegův červený ČSD - krásný model a jízdní vlastnosti stejné jako u modelu 720 - tedy výborné :wink: Že má Cargo problémy, no stane se ( ikdyž poslední dobou se stává výrobcům často ), ale ČDC jde asi stejně mimo mě. Jsem rád, že jsem se nenechal uchlácholit "modelem" MTB a vydržel.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: čtv 29 čer, 2017 1:19 pm
od Radek Strnad
petr6043 píše:Tomas_C děkuji, dnes jsem to tedy zkusil podle jejich návodu, je to nastavení na ČSD provoz, upravil jsem tedy CV35=3 a je to na současný provoz. Také jsem laboroval s červenými světly. Těm jsem odřízl mínusovou cestu a mám je nezapojeny. Zkoumal někdo již DPS? Nevíte, zda by ty konce nešli zapojit na nevyužité výstupy pro reproduktor a zvlášť ovládat jen konce?

Pokud dobře chápu, + je společný pro všechna světla a mínusem se spínají jednotlivy fce. Z dekodéru ZIMO MX618N18 je na ty plošky pro reproduktor přivedena fce FA1 a FA2.
Když bych to propojil s jednotlivými výstupy, pak bych mohl spínat jednotlivé strany s červenými konci. Šlo by jen o jednoduchou úpravu a DPS by byl plnohodnotnej pro DCC provoz :)

Že by byly funkční výstupy FA1 a 2 totožné s výstupy na reproduktor????? To je nějaké divné. Tento dekodér nemám, ale takto to asi nebude(jak by ten repro fungoval?). Že jsou výstupy FA1 a 2 na patici dekodéru proti výstupům na repro, tomu bych rozuměl.