Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig
Napsal: sob 03 čer, 2017 9:24 pm
Přišel jsem na problém v jízdě Cargo verze. Takže nebudu řešit, kdo model skládal, to je celkem jedno a s tím to úplně nesouvisí, ale při skládání na to šlo přijít a ladit to hned či řešit to hned... Rozebral jsem mašinku na jednotlivé díly a šel ji sestavovat od základu a každou část zkontrolovat z hlediska precizního chodu a také přesnosti výroby.
Takže za mne jsem musel dopilovat ještě otřepy unašeče kardanů (číslo 25), které se jistě o plast rámu podvozku chytaly, což není asi největší problém, ale svůj vliv na celkovou tichost to mělo.
Pro mne, který si potrpí na přesnost, je šokujícím zjištěním nepřesnost v některých ozubených kolech označených čísly 31-33, prostě klasický problém vyosených náprav se nám dostal na ozubená kola, to znamená že díra je vyosená vůči obvodu kolečka - zubům. A tím to nekončí, ony ty ozubené kolečka byly u mne navíc ještě různě široká po obvodu (některé zuby byly prostě širší než další a tím asi i škrtaly). Takže mé oblíbené pilníčky si přišly na své a tuto nekvalitu napravily. Nevím jak tohoto lze dosáhnout ve výrobě - jestli špatným sesazením forem a tahle blbost za pár haléřů udělá takové problémy.
Tohle nepřesné ozubení dělalo ty pazvuky a "mlácení" kol do kolejnice třeba jen v jednom směru, není nad blbost za pár haléřů, která udělá problémy jinak hezkému modelu (buď to jde dopilovat do přesnosti nebo nové ozubení). Potom tohle zjištění koresponduje také s tím, že ježděním se problém zlepší, ale k dokonalosti se pravděpodobně nedostane. Já od dnešního dne jezdím na obě strany na výbornou a to mne konečně těší, do dnešního dne to bylo na jednu stranu výborně a na druhou průměrně. Zítra si dosadím schůdky a houkačky a jsem hotov.
Půjčil jsem si link z minulého příspěvku na obrázek dílů, aby jste to nemuseli hledat, barva s mým komentářem nesouvisí.
http://s279.photobucket.com/user/mirek_ ... j.jpg.html
Takže za mne jsem musel dopilovat ještě otřepy unašeče kardanů (číslo 25), které se jistě o plast rámu podvozku chytaly, což není asi největší problém, ale svůj vliv na celkovou tichost to mělo.
Pro mne, který si potrpí na přesnost, je šokujícím zjištěním nepřesnost v některých ozubených kolech označených čísly 31-33, prostě klasický problém vyosených náprav se nám dostal na ozubená kola, to znamená že díra je vyosená vůči obvodu kolečka - zubům. A tím to nekončí, ony ty ozubené kolečka byly u mne navíc ještě různě široká po obvodu (některé zuby byly prostě širší než další a tím asi i škrtaly). Takže mé oblíbené pilníčky si přišly na své a tuto nekvalitu napravily. Nevím jak tohoto lze dosáhnout ve výrobě - jestli špatným sesazením forem a tahle blbost za pár haléřů udělá takové problémy.
Tohle nepřesné ozubení dělalo ty pazvuky a "mlácení" kol do kolejnice třeba jen v jednom směru, není nad blbost za pár haléřů, která udělá problémy jinak hezkému modelu (buď to jde dopilovat do přesnosti nebo nové ozubení). Potom tohle zjištění koresponduje také s tím, že ježděním se problém zlepší, ale k dokonalosti se pravděpodobně nedostane. Já od dnešního dne jezdím na obě strany na výbornou a to mne konečně těší, do dnešního dne to bylo na jednu stranu výborně a na druhou průměrně. Zítra si dosadím schůdky a houkačky a jsem hotov.
Půjčil jsem si link z minulého příspěvku na obrázek dílů, aby jste to nemuseli hledat, barva s mým komentářem nesouvisí.
http://s279.photobucket.com/user/mirek_ ... j.jpg.html