Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Keďul » pát 30 pro, 2016 5:56 pm

Díky za info, dneska jsem ho viděl "naživo" a asi neodolám :D
Keďul
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » pát 30 pro, 2016 7:42 pm

Sběr proudu není špatný, jezdí to všude, i přes nenapájené srdcovky naprosto plynule. Hmotnost souhlasí, mně dvě váhy ukázaly 131 g, ta přesnější dokonce 131,1 g. :)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod RSC » pát 30 pro, 2016 10:58 pm

Jezdí dobře, vizuálně pěkný model. Celkem se povedl. Určitě nezůstanu u jedné lokomotivy...

A já jsem zase vyhrál vadnou vyosenou nápravu nebandážovou - takže ve finále šmajdavou. Přestože se lokomotiva zatím výrazně nevyklá, stejně ji nechám vyměnit (nápravu). Minimálně ta vyosenost jde slyšet "klepáním" do kolejnice při určitých rychlostech.
Poznámka: Stejný problém jsem měl nedávno u nohaba - tyhle nebandážované nápravy již šly na výměnu. Asi trend kvality Tillig náprav nám vesele postupuje do lokomotiv. Možná to někomu nevadí, ale mě to tedy vadí a moc... Cena modelů stoupá a kvalita dílů a výstupní kontrola jaksi tomu vždy neodpovídá.
Je to na škodu, T 466.2 mne vážně potěšila, ikdyž to není zrovna má supr oblíbená řada, ale tohle mi nadšení trochu pokazilo. Pochybuju, že jsem sám, kdo nemá tyto nápravy vpořádku, vzhledem k tomu, že to není první lokomotiva u které se to teď stalo ... Děsím se toho, až to bude u parních, to bude zážitek.
A to bych si ještě ke kvalitě dílů přidal, že ani napotřetí nemám E18 fotonátěr doma, prodejce mi to ani jednou raději neposlal, protože je pečlivý a poslal to již třikrát na reklamaci sám, mne jen vyrozuměl... a nadšený zrovna z toho také není. Skutečně reklamační oddělení v TT jsou na úrovni. 8)
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » ned 01 led, 2017 9:08 pm

Pánové, pokud by vám náhodou začal Kocour cukat, blikat, prostě chovat se jako bez šťávy, tak je potřeba očistit sběrače. Je totiž celkem řádně namazán. Já je čistil už dvakrát.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: T466.2 / 742 Tillig

Příspěvekod KŽM_ValMez » stř 11 led, 2017 11:23 am

KŽM_ValMez
 
Příspěvky: 13
Registrován: stř 28 zář, 2016 8:44 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » stř 11 led, 2017 2:44 pm

V kostce asi tak:

• Pluhy Tillig mnohem věrnější, otvor jen na šachtu a na jazýček spřáhla
• Povrchovka nesrovnatelně lepší
• Rozměry u Tilliga mnohem přesnější
• Madla/stupačky na skříni u MTB jemnější a barvené, u Tilliga silnější, nebarvené, ale tvarově odpovídající (některé správně zahnuté dolů)
• Hmotnost u Tilliga 131 g, MTB 158 g
• Jízdní vlastnosti u obou srovnatelné, velice dobré, max. rychlost při 12 V prakticy stejná, cca 90 km/h
• Tilligovi neprosvítají světla do sousedních, rozměrově přesně odpovídají
• MTB má správně umístěnou bižuterii na střeše budky, Tillig to má nepřesně
• Okna boudy u MTB nic moc, včetně rádiusů jejich rohů + absence těsnění
• Sundat skříň u Tilliga lze bez toho, že by si člověk urval LEDky, ale zase pevněji drží na zámcích v nádrži, takže pro porpvé taky žádná sranda
• Zábradlí Tillig barvené, možná náchylnější na zlomení, ale houževnatější než u Hektora. U MTB nelámavé, ale nebarvené a na čelech je skrz ochoz
• Soutisk barev Tillig bez chyby (hvězda, loga ČKD...), ostrost a kompletnost znaků v popiscích na jedničku
• Dosazení bočnic budky u Tilliga dokonalé, bez mezer a průsvitů
• Tabule s číslem na boudě se Tilligovi rozměrově moc nepovedla, ale zase je ostrá a po kvalitativní a vzhledové stránce bez výhrad

Cena Tillig je cca o 500 Kč vyšší než MTB, ale celkový dojem na první pohled je prostě úplně jiný. Jsem rád, že jsem počkal, bez jakékoliv zášti vůči MTB. Tolik v rychlosti. Někde na Rajčeti jsou srovnávací fotky.

Edit: Odkaz na Rajče jsem našel, on je na první stránce tohoto vlákna, ale pro úplnost: http://jefftt.rajce.idnes.cz/742
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Jacek » stř 11 led, 2017 4:44 pm

Nestraním ani jednomu výrobci, mám oba modely a potřebuji s nimi jezdit na kolejišti, ne je stavět do vitríny. Ale supermodel není ani jeden.
- Tillig je o hodně lehčí, bez bandáží nic neutáhne, s bandážemi je horší odběr proudu
- sundání kastle je u MTB rozhodně jednodušší. U Tilliga jsem nepřišel na žádný nenásilný způsob, musí se použít opravdu hodně síly na překonání západek, což se neobejde bez ohnutí zábradlí a upatlání kastle. A nebo to páčit s rizikem poškození, což se mi teda nelíbí. Doporučuji západky zbrousit, pak je to bez potíží. U hektora je stejný problém, tam se ale dají západky seříznout po sundání nádrže.
- Při sundání možná nehrozí urvání ledek, ale místo toho utržení světlovodů. Pokud není člověk matlal, tak neurve nic u žádného modelu...
- možnosti osvětlení na digitálu jsou u MTB mnohem lepší, Tilligu se moc nepodařilo. Nejdou nastavit samostaně koncová a dálková světla, jsou zřejmě na desce na jednom okruhu s pozičními. Jsou tu další dálková světla, zřejmě tlumená, odstín do modra, vypadá to divně. Světla hodně prosvítají. V tomto velký mínus. Výrobce asi předpokládá, že mašiny jezdí pouze sólo a nikdy nic netáhnou.
- pokud jde o tvary, Tillig jednoznačně lepší, ale nezdá se mi nádrž, je malá a užší než šířka rámu
- ozvučení je u Tilligu perfektní, u MTB je problematické
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 887
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » stř 11 led, 2017 5:23 pm

Pravda, Petr jako digitálista zjistí některé věci, které já ne. :) K té nádrži, je u Tilliga také o něco níže. Pár desetin, ale vidět to je.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod pettar » stř 11 led, 2017 7:27 pm

U Tiliga bych ještě upozornil, ze tentokrát jsou jiz všechna madla na kapotách osazena, a mne se jiz podarilo jedno na predstavku pod reflektorem ulomit a znicit... při vyndavani z molitanu, dejte si na to pozor. A zabradli je takove "tvrdohmotne",tusim brzy nejakou prasklinu. Ale jinak u mne spokojenost.
pettar
 
Příspěvky: 11
Registrován: stř 21 pro, 2016 10:07 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod George V. » pát 13 led, 2017 9:46 am

...v kategorii odolnost 1:0 pro MTB :)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Keďul » pon 16 led, 2017 12:24 pm

Ahoj všichni, jak jste sundali kastli u kocoura - nedaří se mi ji sundat - západky v nádrži drží jak přilepený. Díky za radu.
Keďul
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod TTmili » pon 16 led, 2017 1:39 pm

Nejlepší způsob je asi sundat nádrž, mašinu otočit, nějak chytit za rám, a postupně packy vytlačovat po kouskách něčím pevným a úzkým (šroubovák nestačí, mě fungoval zbytek z rozpadlé pinzety). Pak nehrozí ani poohybání zábradlí, ani zamatlání kastle ani ztráta nebo polámání stupaček.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Keďul » pon 16 led, 2017 2:02 pm

Dík za radu, zkusím tento způsob - zatím jsem zkoušel odehnout západky párátkama a kastli vyviklat,ale ani se nehne.
Keďul
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Keďul » pon 16 led, 2017 2:28 pm

Tak kastle je dole, ještě jednou díky.
Keďul
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod TTpepe » stř 15 úno, 2017 2:28 pm

Ahojte. Ozvučujem kamarátovho kocúra Tillig(zvuk od Jaceka). Odrezal som žiletkovým nožom opatrne ozvučnicu zo Zimo kocky LS10x15 a osadil na miesto k tomu určené a po zapnutí zvuku mi pri dvíhaní otáčok motora repro prská(alebo rezonuje).Pri znížení rýchlosti až do zastavenia toto nerobí.Skúšal som to nejako mierne vytlmiť rôznymi izol.páskami,ale vôbec to nepomáha.Nemáte niekto nejakú fintu,alebo sa s tým už niekto stretol?
TTpepe
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 22 lis, 2010 10:03 am
Bydliště: Trenčín

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků