Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod JendaTT » stř 15 led, 2020 11:55 am

Rozumím tomu tedy tak, že i při jízdě jedna loko + vagony nejdou na loko vypnout konce? Je to tedy stejné, jako u ROCO brejlovců, kdy musím svítit červeně do vagónů?
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod look23 » stř 15 led, 2020 2:41 pm

Roco brejlovců/zamračených to jde snadno odpájet. S hlavní DPS modelu jsou připojené další dvě desky (každá je vždy připojená 5 dráty k hlavní desce). Ty malé desky, pak dělají čelní osvětlení.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Ronoath » stř 15 led, 2020 6:58 pm

Ještě existuje jedna varianta - zamaloval jsem koncová světla červenou (či černou) lihovou Agamou, samozřejmě zevnitř. Upraveno na rokácké 754 a 753. Stačí kapka barvy.
H0, se zamračenými někde mezi roky 2001 - 2005 na Šumavě. V digitálu.
Uživatelský avatar
Ronoath
 
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22 led, 2013 9:05 am
Bydliště: Prajzsko

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod TheJaro » sob 25 led, 2020 3:29 pm

Zdravím Vás kolegovia
Tak som sa dnes pustil do úpravy kocúrov,najprv som osadil vodivé spriahla PEHO330,potom prepchal cez podvozky vodiče k DPS a priletoval. Vyskúšal som funkčnosť a zalepil čiernou gumenou páskou (ako poradil kolega Davca) LEDky na dps a osadil obe kapoty. Následne som skontroloval osvetlenie a môžem povedať že vôbec nič nepresvitá tak stačí len prelepiť a netreba nič letovať,odstraňovať a atď..
PS:Keď som na prvom kocúrovi menil nápravy za nebandážované tak som odletoval podvozok od dps a následne ho vybral celý von aby som sa dostal v šachte,teraz som zistil že to bolo úplne zbytočné a stačí dať dole len masky na podvozkoch a odklopiť kryt a nápravy sú vonku,možno to niekomu pomôže :wink:
Přílohy
IMG_20200125_132211.jpg
IMG_20200125_142724.jpg
IMG_20200125_135335.jpg
TT-čkár ako repa :),IV-VI ZSR/ZSSKCARGO,začiatky z DCC,Z21 Čierna+MM+RocRail+mobil
Pomaly sa učím..
Uživatelský avatar
TheJaro
 
Příspěvky: 196
Registrován: čtv 14 říj, 2010 8:43 pm
Bydliště: Slovensko - Trenčín

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod TheJaro » sob 25 led, 2020 3:31 pm

Ďalšie foto
Přílohy
IMG_20200125_155804.jpg
IMG_20200125_154901.jpg
IMG_20200125_154852.jpg
TT-čkár ako repa :),IV-VI ZSR/ZSSKCARGO,začiatky z DCC,Z21 Čierna+MM+RocRail+mobil
Pomaly sa učím..
Uživatelský avatar
TheJaro
 
Příspěvky: 196
Registrován: čtv 14 říj, 2010 8:43 pm
Bydliště: Slovensko - Trenčín

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Davca » sob 25 led, 2020 6:23 pm

No pěkně. :wink:
U všech svých Kocourů jsem také coby modulář jezdící vlastně stále "po rovině" vyměnil bandážovaná dvojkolí za ta nebandážovaná. Jedno sice přišlo coby náhradní díl na dvě stovky a stroj tak získal čtyři stovky na hodnotě, ale jezdí dobře díky lepšímu sběru proudu. Každý modulář asi ví, jak je to někdy s jízdou po výměnách na modulech různých tvůrců těžké. Nevím, nejsem až tak fyzikálně zdatný, ale dá se nějak rozumně vysvětlit, že Tillig používá bandáž vždy na jedné obruči nápravy a to u náprav dvou ? Nevím no, mi to příjde "divné".
TheJaro, já ještě pořešil prosvítání čelních/zadních LED na koleje tak, že se pod desky s LED do té mezery pod nimi nasoukal černý molitan. Ale s rozumem, kdyby ho bylo moc, drhl by o něj mechanismus kinematiky pod rámem stroje a nesmí zasahovat do té drážky v rámu, do které "sedne" karoserie.

David
Davca
 
Příspěvky: 268
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod TheJaro » sob 25 led, 2020 8:27 pm

Davca- podla mňa dávajú tie bandáže schválne.. Ked ich chceš nahradiť musíš ich kúpiť a znova idú peniaze k výrobcovi.
To s tým molitanom je výborný nápad, zajtra to skusim, škoda že ma to nenapadlo lebo to svieti ako hmlovky na aute :roll:
TT-čkár ako repa :),IV-VI ZSR/ZSSKCARGO,začiatky z DCC,Z21 Čierna+MM+RocRail+mobil
Pomaly sa učím..
Uživatelský avatar
TheJaro
 
Příspěvky: 196
Registrován: čtv 14 říj, 2010 8:43 pm
Bydliště: Slovensko - Trenčín

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod JendaTT » sob 25 led, 2020 8:46 pm

Davca píše:Nevím, nejsem až tak fyzikálně zdatný, ale dá se nějak rozumně vysvětlit, že Tillig používá bandáž vždy na jedné obruči nápravy a to u náprav dvou ? Nevím no, mi to příjde "divné".
David

Hádal bych, že je to kvůli tomu, aby se loko tolik "nekolébala" při jízdě v obloucích - druhá strana náprav tak může v klidu "prokluzovat" a loko má klidnější chod... Ale nemám vyzkoušeno při obandážování celé nápravy.
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod _mf_ » pát 07 úno, 2020 3:22 pm

[quote="Davca"]No pěkně. :wink:
Nevím, nejsem až tak fyzikálně zdatný, ale dá se nějak rozumně vysvětlit, že Tillig používá bandáž vždy na jedné obruči nápravy a to u náprav dvou ? Nevím no, mi to příjde "divné".

Podle mne je to z důvodu že, jedna strana sice bandáž má, ale kolečko stále na druhé straně funguje jako sběrač. A když je to křížem, tak je to nejlepší rozložení vodivých a nevodivých částí a nikde by neměla mašinka uvíznout bez napájení.
Uživatelský avatar
_mf_
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned 27 lis, 2011 10:37 am
Bydliště: Sušice

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » pát 07 úno, 2020 5:32 pm

Já myslím, že je tam lepší rozložení adheze. V podstatě se nemůže stát, že by bandážovaná náprava byla "v luftu". Takto vždy něco přiléhá k hlavě kolejnice. To je jediné rozumné zdůvodnění, které mě napadá, ale jiní výrobci mají bandážované obě strany dvojkolí a jezdí jim to taky...... :mrgreen:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Luděk » pát 07 úno, 2020 6:18 pm

A nemůže to být tím, že v obloucích projíždí vnější kolo větší dráhu než vnitřní a nebandážované kolo lépe proklouzne než bandážované?
Uživatelský avatar
Luděk
 
Příspěvky: 201
Registrován: pát 09 pro, 2011 5:29 pm
Bydliště: Brno

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » pát 07 úno, 2020 6:20 pm

A neni to spíše pro snadnější a plynulejší průjezd obloukem, kdy má každé kolo jinak dlouhou dráhu a je žádoucí, aby alespoň jedno mělo vůli proklouznout, když na druhém je přilnavá k prokluzu neochotná guma?

Edit: Než jsem to na tom mobilu naklepal, tak mě Luděk předběhl. :-)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod JendaTT » pát 07 úno, 2020 8:10 pm

Však to už jsem psal o pár postů výše... :D
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod RSC » pát 07 úno, 2020 8:20 pm

Ať zde zazní opačný názor, co se často nechce slyšet, když už se to zde rozebírá...
Mé testy s desítkami lokomotiv a reálné zkušenosti potvrzují skutečnost, že u většiny lokomotiv je řešení jedno bandážové kolo na nápravě nešťastné řešení. Stále mne v modelářské praxi nepřesvědčují tyto tvrzení, že jízda lokotivy s jedním bandážovým kolem na nápravě a další takovou nápravou je klidnější (komentář neplatí pro některé parní lokomotivy). Naopak toto jednokolové řešení dovede lokomotivy báječně rozkmitat a přitom se uvádí jak to má problémy eliminovat - nejbáječnější naštvání je to snad u tillig traxx a taurus. Zkusme alespoň připustit možnost, že modelové podmínky jsou jaksi lehce rozdílné od skutečných vozidel. Zkusme si také připustit, že i rozdílná adheze kol na nápravě a často i nepřesný průměr bandážového kola a nebandážového kola na nápravě a často nestejný průměr vedou mnohdy k pravému opaku.
Potvrzuji také zkušenost s horším sběrem tohoto řešení na plastových srdcovkách nebo nezapojených srdcovkách, kde lokomotiva s jednou bandážovou nápravou nemá problém a druhé řešení může mít lehký problém (mám takových lokomtiv více) a většinou má, skoro se to chová tak, jako by to měla o další nápravu bez sběru navíc, ikdyž počet nebandážových kol je stejný.
A pro tyto důvody nesnáším řešení jedno bandážové kolo na nápravě v TT. Pokud bych měl volbu při koupi z obou variant, tak v drtivé většině případů zaškrtnu variantu jedna bandážová náprava. Pokud tyto kola jdou stáhnout a zaměnít, tak to dělám a rozhodně ne z legrace nebo z nudy...
A ještě je báječné, když bandážové kolo je na první nápravě v lokomotivě, někdy takový stroj umí jet i mimo koleje do obdbočky nebo v obloukové vyhýbce. (dokonce jsem musel přehodit pořadí náprav i u roco H0 čmelákům, kdy H0 lokomotivám tohle pořadí náprav obyčejně nevadí, překvapilo mne to v tomto měřítku)
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Jan+Bjoern » úte 11 úno, 2020 9:24 pm

K vasemu vyberu bych se primlouval pridat take moznost zadne bandazovane dvojkoli. S tim problemy nemam. S bandazovanymi dvojkolimi naopak ano.
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 134
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 19 návštevníků