Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod peter.sid8 » čtv 22 pro, 2016 7:24 am

aj Tillig ma chyby..............nepaci sa mi hrubka stupaciek. Velkost tabulky pod oknami je vacsia ako by mala byt. Dufajme ze pri inych verziach uz bude v poriadku
ale MTB nie je model, je to nejaky polepeny "zgrc" ktoremu nesedia hlavne proporcne rozmery.

Vcera som bol v jednom nemenovanom obchode a pozeral som na obidva. Tillig je na inej urovni. Modely si vzdy porovnavam s fotkami v tablete zo stranky prototypy.cz
Ku kazdej lokomotive je kopec fotiek z kazdeho uhla, nic netreba premeriavat, len sa detailnejsie pozriet. Pluh od tilliga je trafeny presne, a medzera medzi ramom a pluhom je skoro neviditelna.

Cakam na verziu ČSD so zltym 30cm pruhom. hned sa kupuju 3 kusky.
peter.sid8
 
Příspěvky: 76
Registrován: sob 24 srp, 2013 10:45 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » pát 23 pro, 2016 12:03 pm

Přátelé, poznatek k velikosti světel: Ano, Kocour Tillig je má menší než MTB, a to z jednoho důvodu. Protože je má správně. Průměr v reálu je 225 mm (měřeno na mašině), průměr na modelu Tillig je 1,9 mm => 228 mm v reálu. MTB už doma nemám, nemohu změřit.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod peter_vy » sob 24 pro, 2016 10:51 am

Ku krivým maskám podvozkov:
Problém je zrejme v nepresne vylisovaných podvozkoch na jednej strane - samotné masky sú zdá sa v poriadku.
Našťastie to pôjde jednoducho napraviť - stačí len masku na odstávajúcej strane prilepiť k podvozku.
Tu si asi Tillig nedostatočne postrážil kvalitu. Dúfam, že v ďalšej sérii to napraví.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » ned 25 pro, 2016 5:59 pm

Přesně tak, jak píše Peter_vy. Zajímavostí je, že to není na všech kusech. Že by byla vícemístná forma na podvozky a jeden kus je vadný s tím, že se na modelu sejdou buď oba vadné, oba dobré, nebo napůl.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am


Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Ferys » pon 26 pro, 2016 11:17 am

Chlapi kdo máte doma - jak jsou prosím řešeny prolisy na boku kabiny pod řadovou tabulkou? Dle fotek se zdá, že je prolis pod tabulkou přerušený. Je to tak? Tabulka ČSD je jasná, ta je tištěná přes prolis.
TT Ep. III/IV, DCC TC
Ferys
 
Příspěvky: 293
Registrován: pon 01 říj, 2012 11:02 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod rendo » pon 26 pro, 2016 1:35 pm

Ferys píše:Chlapi kdo máte doma - jak jsou prosím řešeny prolisy na boku kabiny pod řadovou tabulkou? Dle fotek se zdá, že je prolis pod tabulkou přerušený. Je to tak? Tabulka ČSD je jasná, ta je tištěná přes prolis.

Ahoj...prolis by mal bit aj pod tabulkou...A este co ti mozem poradit,najlepsie si prebrat osobne!Aby si nebol prekvapeny,co ti pride.Kazdy pise len o MTB(co je aj pravda),ze tam neni ziadna vystupna kontrola.Ale to plati aj u takych velkych firiem ako Tillig,Kuehn!Co kus,to original...Proste si z nas robia prcu vyrobcovia.
rendo
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » pon 26 pro, 2016 3:15 pm

Zde detail tabulky. Ona samozřejmě je přes prolisy, ale je součástí výlisku, není to samostatný díl, tak je pod ní mezi prolisy plno. Nejsou tam mezery.

t466.2-tillig-tabulka.jpg

t466.2-tillig-tabulka-2.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » pon 26 pro, 2016 4:03 pm

Ač mě digitál stále míjí, zeptám se: Jaký nejnižší reproduktor je na trhu k dipozici? Místo, které je výrobcem určeno pro umístění reproduktoru, mi přijde poněkud nedostatečné: D 12,7 x Š 8,9 x V 6,7 mm. Jedná se o prostor nad motorem, jak píše Tillig v manuálu. Tak se asi nic moc nenarve, ne? Délku uvádím té nižší části (kratší) části.

Cituji z návodu: "In der Mitte über dem Motor befindet sich eine Aussparung im Zinkrahmen, in die ein Lautsprecher eingelegt werden kann, dessen Kontakte von unten an die Leiterplatte drücken."

reprak.JPG
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Jacek » pon 26 pro, 2016 4:36 pm

Jestli tam nevleze klasická kostka Zimo tak je to teda velké zklamání... Má rozměry 15x11 mm, vysoká je 9,2 mm. Dávat tam menší reproduktor nemá význam, bude to hrát potichu a bez bassů. Spíš bych zjistil jestli se ta vana nedá uřezat.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod nalini » pon 26 pro, 2016 5:24 pm

Vypadá to, že to soudruzi z NDR zkonstruovali na nejmenší kostku ZIMO LS8x12:
http://www.fischer-modell.de/zimo-lautsprecher.php
Ta má však uváděnou výšku 8mm. Ta změřená výška 6,7mm je opravdu až k plošňáku?
Nikde ani nevidím kontakty pro připojení (označení LS), nejsou na spodní straně plošňáku? Díky.
nalini
 
Příspěvky: 100
Registrován: ned 10 led, 2010 9:45 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » pon 26 pro, 2016 6:17 pm

Raději jsem měřil 2x, vyšlo to tak. Šuplera je nová, takže by měla být přesná. Je to měřeno od vrchní plochy závaží, DPS leží přímo na ní, bez mezery.
Kontakty: Podle červené citovaného textu by kontakty zespodu být měly.

Volně dost přesně přeloženo: "Uprosřed nad motorem je vybrání v zinkovém rámu, do kterého může být vložen reproduktor, jeho kontakty se zespodu přitlačí na DPS."
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod busta » pon 26 pro, 2016 7:13 pm

Uľahčím všetkým, ktorý si ozvučujú mašiny premýšľanie ako na to pri T466.2.
Do priestoru pod plošákom sa osadí reproduktor ZIMO 10x15 bez ozvučnice. Na plošáku zo spodnej strany sú kontaktné plôšky, na ktoré sa majú dotýkať kontakty na reproduktore. Pozor plôšky sú posunuté cca 3 mm mimo kontaktov reproduktora. Je potrebné ich ohnúť o 180°a plošák už len priskrutkovať naspäť. Do Next18 sa osadí zvukový dekóder - tu je dostatok miesta. Tu celý proces ozvučovania končí.
Ozvučený rušeň hrá veľmi príjemne - projekt Artol, dokonca som znižoval hlasitosť nakoľko bol až príliž hlasný.
Přílohy
T466.2 Tillig2.JPG
T466.2 Tillig detail.JPG
T466.2 Tillig.JPG
busta
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř 05 led, 2011 8:13 pm
Bydliště: Gbelce

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod vix » pon 26 pro, 2016 8:01 pm

Digitalizace vypadá hodně domyšleně.
(to možná zvádnu zapojit i sám) :D
vix
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon 01 zář, 2014 4:22 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Pavel Čáp » stř 28 pro, 2016 9:26 pm

Jedno u Tilligů pořád nechápu. udělají pěkný, dokonce bych řekl moc pěkný model, ale nedokážou udělat správně takový jednoduchý ale důležitý detail - správný tvar nárazníků. Hektor ČD, ŽSR, Viamont, tedy V epocha - kulaté nárazníky, které se přestaly u ČSD osazovat počátkem sedmdesátých let, teď zase bangle v továrním provedení, tedy druhá půle let sedmdesátých až počátek let osmdesátých s nárazníky obdélníkovými, tedy používanými od roku 1986.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků