Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod RSC » sob 03 čer, 2017 9:24 pm

Přišel jsem na problém v jízdě Cargo verze. Takže nebudu řešit, kdo model skládal, to je celkem jedno a s tím to úplně nesouvisí, ale při skládání na to šlo přijít a ladit to hned či řešit to hned... Rozebral jsem mašinku na jednotlivé díly a šel ji sestavovat od základu a každou část zkontrolovat z hlediska precizního chodu a také přesnosti výroby.

Takže za mne jsem musel dopilovat ještě otřepy unašeče kardanů (číslo 25), které se jistě o plast rámu podvozku chytaly, což není asi největší problém, ale svůj vliv na celkovou tichost to mělo.

Pro mne, který si potrpí na přesnost, je šokujícím zjištěním nepřesnost v některých ozubených kolech označených čísly 31-33, prostě klasický problém vyosených náprav se nám dostal na ozubená kola, to znamená že díra je vyosená vůči obvodu kolečka - zubům. :shock: A tím to nekončí, ony ty ozubené kolečka byly u mne navíc ještě různě široká po obvodu (některé zuby byly prostě širší než další a tím asi i škrtaly). Takže mé oblíbené pilníčky si přišly na své a tuto nekvalitu napravily. Nevím jak tohoto lze dosáhnout ve výrobě - jestli špatným sesazením forem a tahle blbost za pár haléřů udělá takové problémy.
Tohle nepřesné ozubení dělalo ty pazvuky a "mlácení" kol do kolejnice třeba jen v jednom směru, není nad blbost za pár haléřů, která udělá problémy jinak hezkému modelu (buď to jde dopilovat do přesnosti nebo nové ozubení). Potom tohle zjištění koresponduje také s tím, že ježděním se problém zlepší, ale k dokonalosti se pravděpodobně nedostane. Já od dnešního dne jezdím na obě strany na výbornou a to mne konečně těší, do dnešního dne to bylo na jednu stranu výborně a na druhou průměrně. Zítra si dosadím schůdky a houkačky a jsem hotov. :lol:

Půjčil jsem si link z minulého příspěvku na obrázek dílů, aby jste to nemuseli hledat, barva s mým komentářem nesouvisí.
http://s279.photobucket.com/user/mirek_ ... j.jpg.html
Naposledy upravil RSC dne ned 04 čer, 2017 1:41 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 254
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod 2111 » ned 04 čer, 2017 5:19 pm

Mám také ČDC a jízdní vlastnosti nic moc. Pokud jde o ty čísla čísla dílů tak na mém listu náhradních dílů jsou 25-26.Takže ekzistuje i více různých listů.
2111
 
Příspěvky: 36
Registrován: ned 18 črc, 2010 10:53 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod crea79 » úte 06 čer, 2017 8:38 pm

náhodou už se někdo dočkal odpovědi od DS? nechci být netrpělivý, ale už je to víc jak týden a u mě ani řádka :(
crea79
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob 02 srp, 2008 9:48 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod pettar » stř 07 čer, 2017 12:44 pm

pettar píše:Jak to tu čtu, tak se bojím vyndat z krabičky svoji T466.2399...
Uvidíme, podám reference. Skoro mi to připadá, jak by třeba ty stroje ČDC montoval někdo jiný, než ty ČSD. Ale to by musel říct pan Strupp, jaká byla jeho obchodní politika. Faktem je , že čísla katalogu 501578 a 501579 jsou bez poznámek, u 501576 a 501577 je psáno Bausatz... tedy to opravdu napovídá, že by mohlo jít o stavebnice, se kterými se někdo nepopasoval v dostatečné kvalitě.
Škoda. Za ty prachy bychom měli mít nárok na jistou kvalitu. Jinak se asi brzy vrátím v muzejní formě k tolik zatracovaným modelům Zeuke:-) Tam už vím, co čekat. :lol:



Tak na stole mi T 466.2399 krouží druhých dvacet minut již obráceným směrem.
Poznatky:
1/ Loko jede klidně, nikde nic neskáče přes zuby, ani otřepy.
2/ Malinko je asi excentrická jedna osa, při běžné jizdě neslyšné a neviditelné, při očích u mašiny a pomalé jízdě to trochu šmajdá... to řešit nebudu.
3/ Trošku mi to připadá hlučnější, než jiné loko, třeba od ROCO, ale i to si postupně možná sedá. Namazání jsem nekontroloval.
4/ Osvětlení - nejsem příznivcem všechnosvícení, takž bych to klidně i odstřihl. Jezdím analog, a tak se s tím vudu muset nějak poprat... Z různých úhlů pohledu je vidět, že se svštlo občas v čočkách nějak "láme", z čelního pohledu OK. Svit bílých trochu do modra... , lepší by bylo do žluta.
5/ Pozoruji, že na zkušební trati v místech s R 310 je pojezd hlučnější, více rezonuje, a si jak se to vše "šprajcuje". Na kolejišti nebude mít vliv, dělám daleko větší poloměry.
5/ Klasika - na jednom podvozku maska trošku šikmo, ale méně, než u mého prvního stroje červeného.
6/ Jinak opticky v pořádku, madla tentokrát všechna, osazena, nezlomena. Na rozdíl od prvního stroje... :cry: Ale myslím, že po pár vynětí z toho molitanu bude také něco pryč...

Takže já jsem v rámci možností spokojen a jen ta cena by mohl být o litr níž!!! Aniž bych byl sociální případ, přeci jen si další koupi takové chlapské hračky zase na chvilku rozmyslím. :lol:

PS: Než jsem to dopsal, jezdí zase o něco tišeji:-)
pettar
 
Příspěvky: 12
Registrován: stř 21 pro, 2016 10:07 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod TTmili » stř 07 čer, 2017 6:45 pm

crea79 píše:náhodou už se někdo dočkal odpovědi od DS? nechci být netrpělivý, ale už je to víc jak týden a u mě ani řádka :(


Odpovědi jsem se dočkal hned druhý den, nicméně to možná byl tím, že jízdní vlastnosti byly u mě až druhotný problém (obecně většina T466.2399 moc problémy neměla, aspoň co vím z doslechu). Především jsem lokomotivu reklamoval kvůli špatnému čelníku a pluhu, na pluhu byl vlasový stékanec červené a byl nějak divně pokroucený, a čelník byl vepředu osazen zadní. O jízdních vlastnostech jsem se též zmínil, a i to mi bylo zodpovězeno, konkrétně se má jednat o špatné ozubené kolo (prý) a asi se to řeší přímo s Tilligem, takže bych si počkal a byl v klidu. Ostatně, co nám uteče?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1532
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod crea79 » stř 07 čer, 2017 9:29 pm

Tak asi jsem zvyklý na lepší komunikaci s obchodníkama, přitom by stačilo odepsat, že se to řeší a nedělat mrtvého brouka, to pak člověk neví co si má myslet.
Jinak v mém případě mi utekl druhý kocour cargo,a jeden ČSD, které jsem chtěl taky, a koukám na stránkách už není skladem. Ale zas asi bych byl naštvaný kdybych dal tolik peněz za něco, co nefunguje.
crea79
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob 02 srp, 2008 9:48 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod brcky » čtv 08 čer, 2017 11:14 am

Nejsou skladem, ale jsou k objednání. Třeba je prodej jen pozastaven kvůli problémům s reklamacemi a řeší se to s výrobcem. Bohužel žádné oficiální informace nejsou, všechno jen spekulace.
brcky
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte 04 bře, 2014 12:48 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Colonel32 » čtv 08 čer, 2017 5:36 pm

tak minimálně jedna tisková zpráva se v souvislosti s kocourama DS objevila, a to změna podmínek e-shopu:

Reklamaci zboží uplatňuje spotřebitel u dodavatele. Vždy je nutné se s dodavatelem domluvit na vyzvednutí balíku, který spotřebitel připraví a dodavatel si pro něj pošle svého dopravce DPD. Spotřebitel neodesílá balík na své náklady, které by poté žádal po dodavateli proplatit. Dodavatel se zavazuje balík vyzvednout na své náklady. Spotřebitel nahlásí rozměry balíku, jeho váhu a termín, ve kterém je možné balík na dané adrese vyzvednout.

V opačném případě spotřebitel nese přímé náklady spojené s vrácením zboží dodavateli (poštovné).
Colonel32
 
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod crea79 » čtv 08 čer, 2017 9:05 pm

jojo já bych se s dodavatelem rád domluvil, ale když neodpovídá, tak to jde dost těžko. :D
A než bych posílal balík, tak to je pro mě jednodušší si do České Lípy zajet a ideálně vyměnit vadný kus za dobrý.
crea79
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob 02 srp, 2008 9:48 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod crea79 » čtv 15 čer, 2017 9:31 pm

náhodou nějaké novinky? u mě stále bez konkrétní odezvy :roll: , teda krom nových obchodních podmínek
crea79
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob 02 srp, 2008 9:48 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Hribajs » čtv 15 čer, 2017 10:33 pm

Mám zpět reklamované kousky csd a cd cargo. U carga došlo k výraznému zlepšeni. Škubavá jízda zmizela zdá se zcela, okem už nic nepozoruji, celkově je jízda kultivovanějsí , ikdyž by mohla být tišší a v obloucích tam ještě je něco cítit. Ke zcela plynulé jízdě dochází na můj vkus a jak jsme u tylliga zvyklý až při poměrně vysoké rychlosti. Vzhled a zpracování nehodnotím , tady jsem tolerantní. Na kolejišti vypadá model skvěle .Snad jen do té ceny se to olemování masek podvozků bílou linkou ještě mohlo vejít. U kuehnovejch brejlovců to problém nebyl a hned model vypadá zas o něco líp. Reklamaci považuji za úspěšně vyřízenou. Kdyby to fungovalo jako s mytím auta nebo vysáváním tak řeknu vem to ještě jednou, neboj se přitlačit a bude to DOKONALÝ. Tímto panu Struppovi děkuji, přeji pevné nervy a ať ve své činnosti vytrvá. Teším se na další nové kousky a rozhodně nezůstanu u jednoho kocoura.
Hribajs
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát 02 čer, 2017 4:22 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod rakusanka426 » úte 20 čer, 2017 9:48 pm

rakusanka426 píše:
munro píše:Muj kocour T466.2399 se 60cm zlutym pruhem bez problemu (jezdim v analogu), vsechna madla osazena z vyroby.

Zdravim, vcera mi dorazily z Ceske Lipy dva kocouri.
Prvni kocour T466.2399 se 60cm zlutym pruhem je bez problemu (jezdim v analogu), vsechna madla osazena z vyroby.
Bohuzel druhy CD CARGO T 742.173 vykazuje neprijemny pronikavy skripajici zvuk (jezdim v analogu), vsechna madla osazena z vyroby. Dnes ho okamzite posilam zpet na reklamaci. Zatim u zadne me lokomotivy od ruznych vyrobcu (PIKO, MTB, ROCO a Tillig) jsem jeste tak straslivy zvuk neslysel! Doufam, ze se k tomu vyrobce postavi, tak jak by solidni vyrobce mel. :(


Dnes se mi vratil CD CARGO T 742.173 z reklamace. Jezdi bezvadne, moc dekuji panu Struppovi za vyreseni zavady. :o
Uživatelský avatar
rakusanka426
 
Příspěvky: 27
Registrován: ned 18 pro, 2011 4:51 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Davca » stř 21 čer, 2017 5:10 am

Zdravím,
jak jsem se již dříve zmínil, pořídil jsem si stroje ČDC 742 173 a 742 440. Jízdní vlastnosti u obou byly tragické, takže bylo třeba problém řešit. U stroje 742 173 bylo mimo jiné zjištěno vadné dvojkolí (chybějící část ozubení, viz. obrázek níže), takže model putoval zpět prodejci k opravě. Komunikace pak byla solidní (reakce do dvou dnů po odeslání mých zpráv) a model mi dorazil do dvou týdnů zpět. Jeho jízdní vlastnosti jsou po opravě velmi dobré - "ponorkový" tichý chod i v obloucích, bez škubání atd.
Stroj 742 440 jsem si zkusil vyspravit sám a to s pomocí doporučení prodejce ...

1. Odstranění otřepů v převodech podvozků.
2. Zvětšení drážek v setrvačnících. Kardany tak v nich mají větší vůli. Podle mě byla jejich malá vůle jednou z hlavních příčin problémů při jízdě v obloucích.
3. Odstranění otřepů na všech ozubených kolech, většinou jen preventivní protažení planžetového pilníčku mezi zuby. Kolega takto řešil opravu u jednoho modelu ve verzi ČSD a problém byl vyřešen.
4. Promazání převodů olejem, nikoli vazelínou.
5. Dvojkolí a jejich ozubení byla v pořádku. Přesun náprav č.1 a 4 (nápravy s bandážemi) na pozici 2 a 3 (blíže k nádrži). Vliv to na jízdní vlastnosti asi mít moc nebude, ale jsem holt na bandáže blíže ke středu stroje zvyklý. 8)

Výše uvedené zásahy bych rovněž u modelu za cenu zhruba 4 120,- Kč nečekal, ale zabředávat do diskuze na toto téma se mi nechce. Beru to tak, že prodejce zadal výrobu/sestavení verzí modelů, které pak již Tillig neudělá a tak nezbývá nic jiného než buď modely poslat k opravě prodejci nebo to zkusit sám.

Někdo se zde zmínil o tom, že není příznivcem "všechnosvícení". Jezdím sice v DCC, ale obzvláště reflektor u modelů kde ho nelze zhasnout nemusím (mašina se pak na modulištích špatně fotí či filmuje stejně jako záběry s návěstidly s "přepálenými" návěstními světly :D ). U mne je tedy vždy řešením přelepení patřičných LED černou samolepicí folii z malých přenosných tiskáren.

Ještě poznatky ohledně ozvučení obou kousků ...

1. Zvukový dekodér potřebného typu není zataven v ochranné izolační folii. Proto jsem nad něj (na desku spojů - dále jen DPS) a pod něj (na závaží) nalepil izolační pásku.
2. Reproduktor bez ozvučenice (dodává BRAWA pod kat.č.99811) se do pro něj určeného výřezu v odlitku závaží dá umístit bez problémů. Ovšem pozor, při jeho lepení máte podle všeho jen jeden pokus. :wink:
3. Kontakty reproduktoru je třeba ohnout na druhou stranu tak, aby se dotýkaly kontaktních plošek na DPS. Zde také pozor na to, aby se kontakty nedotýkaly kovového těla reproduktoru. Tělo reproduktoru jsem přelepil izolepou, která slouží jako izolace mezi reproduktorem a deskou. Jestli se nepletu, více o ozvučení Tilligovic Kocourů má na svém webu Jacek.
4. Jestliže Vám bude po sestavení modelu zvuk "škvrčet" (obzvláště při zvuku houkaček nebo píšťal), zkontrolujte si , zda se horní část reproduktoru v úrovni kontaktů mechanicky nedotýká DPS. Jestliže ano, zkuste mírně uvolnit vrut, který poblíž zajišťuje DPS v závaží. DPS se pak mírně přizvedne a reproduktoru se nedotýká. U mne pak ani s mírně uvolněnou (přizvedlou) DPS nebyl problém nasunout a pomocí zobáčků v nádrži zajistit karoserii. Jde tam ale o desetiny milimetrů a u jiných kusů to problém být může. U neozvučených modelů (bez reproduktoru) problém s upevněním karoserie nevzniká - je dost místa mezi DPS a střešní částí karoserie.

A ještě to dvojkolí ...

Obrázek

David
Davca
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Želva » stř 21 čer, 2017 6:41 am

Ahoj,

tak zírám na ty chybějící zuby na dvojkolí, to je teda síla.... To, že na nových modelech chybí promazání převodů, že nesedí proporčně, že je domrvená povrchovka, nefunguje kinematika, jsou použity jiné šneky apod. to jsme si už tak nějak zvykli, ale chybějící zuby v převodech, tak to ještě nebylo. Co bude chybět příště? Polovina vinutí v motoru? Toto je bohužel obrázek kvality sériové výroby 21. století, smutné.... Kam všude jsou výrobci schopni až zajít se snahou ušetřit si náklady a maximalizovat své zisky.... Ach jo, je to paradox, aby člověk by neskonale rád, když na modelu nenajde nějakou vadu a když všechno funguje jak by očekával.
Běžně se k těmto tématům nevyjadřuju, asi to nemá ani vůbec valný význam, ale to zmetkové ozubení to je teda brutální minela. Něco jakože koupím si auto 4 kolku a doma zjistím, že má náhon jen na jednu nápravu :-)

Kocoura nevlastním, ale přeji všem jeho majitelům, ať se jim podaří rozjezdit, případně reklamovat, aby z něj měli radost, jakou očekávali.
TT, digitál, 4.epocha ČSD
Želva
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát 22 led, 2010 9:46 am
Bydliště: Olomouc

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » stř 21 čer, 2017 6:53 am

Já bych to neviděl tak černě. Prostě to z lisu vypadlo jako nedodělek, ať už z důvodu nedostatečného množství materiálu ve formě, nebo z důvodu třebas brzkého vyndání... Nevím, nejsem technolog, ale toto se stát může. Dělám v keramičce, kde lisujeme "hlínu", děláme velmi složité výrobky i pro elektroinstalaci s přesností na desetiny, a toto se prostě stává. :) Jenomže u nás se to vyhodí ještě před výpalem a máme z toho vratný odpad, který lze znovu zpracovat. Na těch pár zubech převodu asi nikdo neušetří. Horší problém je spíše výstupní kontrola. Opravdu by mě zajímalo, zda jsou skutečně zkoušeny všechny modely, každý kus. Pokud ano, toto by se rozhodně muselo projevit.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 877
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: TTpepe a 4 návštevníků