Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod George V. » pon 29 kvě, 2017 10:40 am

Tak mně většinou stačí ty ložiska namazat. Ona ta (problematická) vůle totiž není axiální, ale radiální. Postě díra větší než hřídelka; omezením axiální vůle zlikviduješ (na čas) důsledky, ale nikoliv příčiny... Tyhle ložiska se prostě musí mazat a mazat a mazat...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Pavel 152 » pon 29 kvě, 2017 11:14 am

To mazat a mazat se v jiném vlákně nedoporučuje, ložiska jsou pórovitá a napuštěná na 100 hodin provozu. Já si skládal Tauruse a měl jsem házející setrvačníky. Vyreklamováno, jako náhradu než se povedlo dal jsem tam Mig 200 a paráda. U Tiliga asi nějak špatně lisují setrváky a vytvoří axialní vůlia radiální házení. To házení eliminují vlepením do rámu, čímž to není tak patrné, ale časem to odnesou ložiska. Setrvačníky jsem zamrazil, a pak to šlo. Velkými kleštěmi za setrvačníky od sebe. Horší je jeden z holé osy. Nikdy nenaklepávejte!!! Oprava, nový motor Mig a nové setrváky od Šátka-lisovat, ať si neuděláte axiální vůli.
Pavel 152
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod George V. » pon 29 kvě, 2017 11:20 am

Dobře vysoustruženej setrvák má házivost minimální; na namáhání ložisek se více podílí házivost vlastního rotoru, kterej už z principu dokonale vyvážit nejde.... Jistá axiální vůle je potřebná, zvyšuje totiž životnost komutátoru...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod JendaTT » pon 29 kvě, 2017 11:37 am

Zkoušel jsem mazat ložiska, ale na chrčení motorku to nemělo žádný vliv. Zamezení vůle ano.
Měl jsem rozebrané různé Br245 i Taurus lokomotivy, vždy stejný motorek, uložený v rámu v jakési silikonové izolaci - asi kvůli omezení vibrací. Vlepený motorek jsem nikdy neměl.
Jen by mě zajímalo, jakou životnost mají tyhle bezuhlíkové motorky.
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod brcky » pon 29 kvě, 2017 11:45 am

Mám stejnou zkušenost se svým Kocourem ČDC vyzvednutým o víkendu v Pečkách. Krásná povrchová úprava, příšerné jízdní vlastnosti :( Odmítám kompletně rozebírat takto drahou lokomotivu. Psal jsem mail DS, uvidíme, jaká bude odpověď. Za mě velké zklamání a palec dolů.
brcky
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte 04 bře, 2014 12:48 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod vvitty » pon 29 kvě, 2017 12:41 pm

JendaTT píše:Mám tedy otázku - nemá někdo zaručený postup, jak stáhnout setrvačník z osy? Pomohlo by mi to k opravě posledních dvou modelů (BR 245)...


Stahovakem. Ale nejsem si jisty ze to je odpoved kterou jsi chtel slyset...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod JendaTT » pon 29 kvě, 2017 12:50 pm

Což o to, kdyby se dal takový stahovák sehnat, tak proč ne. Zkoušel jsem něco takového hledat, ale nenašel jsem nic vyhovujícího. Kdyby byl odkaz...
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod vvitty » pon 29 kvě, 2017 1:31 pm

http://www.pojezdy.eu/eshop/179-stahovaky
Otazkou je co si predstavujes pod pojmem vyhovujiciho...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod JendaTT » pon 29 kvě, 2017 2:02 pm

No vidíš, ale půjdou s tím stáhnout i setrvačníky, snad o průměru 12-13mm?
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Bedlisch » pon 29 kvě, 2017 4:13 pm

JendaTT píše:No vidíš, ale půjdou s tím stáhnout i setrvačníky, snad o průměru 12-13mm?

Proč by nešly, taky jsem ho s tím stahoval, vcelku bez problémů.

Jinak moje T466.2 taky drčela, ale v převodech jsem našel kousek otřepu, po vyndaní na jednu stranu jede vcelku OK, na druhou dupe. Ale zatím jsem nepřišel na to, kde je zakoapný pes. Ono to nemusí být ani nápravou, ale může to dělat i jiné ozubené kolo, které se pak opře do nápravy a ta dupe.. Rozhodně podvozky 2400mm u Tilliga (T435.0, T466.2) stojí za prd, je zajímavé, že většina ostatních podvozků od Tilliga na to až tak netrpí.

RSC píše:...namazal vše mou bezva vazelinou na závodní kola, která překonává všechny maziva jiných vláčkových výrobců ......

A je možné prozradit značku? Já jsem s oblibou na vše používal jakousi švýcarskou vazelínu, co měli v Textilaně za totáče na hamlech. Ta vazelína je i po více než 30 letech naprosto super.

RSC píše:Další jsem ladil doma, a vyladil jsem ji celkem rychle, jen jsem zjistil, že soudružky v NDR nalomily a ulomily roh tišťáku na spoji čelní desky, jak to tam prostě narvaly při sesazení (nejspíše to nešlo ani na podruhé), takže nesvítím na jednu stranu červeně (klidně to přežiju případně), protože je tam spoj na červená světla a ten kousech propojení chybí. Bohužel se to nedá jen tak pájet, deska nic nevydrží, tak řeším jak to případně udělám. Tohle nevyreklamuju, protože by mi bylo tvrzeno, že jsem si to udělal sám. No on ten úlomek z toho ani nevypadl.... A nejsem takový amatér, že bych si sakra nedával pozor. Podstatné je že mašinka mi po doladění jezdí celkem hezky podle mých asi v tilligových intencích neskromných nároků na jízdu. :lol: Případně nová deska, kdyby mi to hodně vadilo a to mašinka vzroste na ceně. :roll:

Já mám sice plošňák OK, ale nevyhovuje mi systém svícení. Takže se chystám, že udělám novou desku, tak aby kocour svítil tak jak má.


Ad freekey a Pavel152: No nevím, jestli mašina stojí 4169Kč, tak jak si při těch vašich procentech dostanete k 2000 nebo 2300Kč? Asi jsem se učil jinou matematiku :)
Bedlisch
 
Příspěvky: 329
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod PajaF » pon 29 kvě, 2017 5:01 pm

To zalezi jak to pocitas, 21% dph z 4169 kc je 724 kc, marze 30% ze stejne castky je 1251 kc, celkem 1975 kc.

A 4169-1975=
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 202
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Brejla » pon 29 kvě, 2017 6:05 pm

PajaF píše:To zalezi jak to pocitas, 21% dph z 4169 kc je 724 kc, marze 30% ze stejne castky je 1251 kc, celkem 1975 kc.

A 4169-1975=

Tvoje ekonomika je sice zajímavá, ale od základu špatně. :lol:

Mně vychází cena od dodavatele 2650 Kč bez DPH, marže 30% je 795 Kč, to vše s DPH pro koncového zákazníka dělá 4169 Kč (po haléřovém vyrovnání).
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Bedlisch » pon 29 kvě, 2017 6:26 pm

Bacha na to, marže se počítá z prodejní ceny. Jinak se marže počítá z cen bez DPH. Takže správně je to 4169/1,21*0,7 = 2411.81CZK. Ale opravdu nepředpokládám, že to za tuto cenu Tillig prodává. Nechme ekonomiku ekonomikou a vraťme se ke kocourovi a způsobu jak mu domluvit, aby na nás nevrčel :)
Bedlisch
 
Příspěvky: 329
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Colonel32 » pon 29 kvě, 2017 10:58 pm

jak má člověk nadávat na odfláknuté výrobky MTB, když ty Tilligy evidentně nejsou o nic méně odfláknuté?
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod martin-tt » úte 30 kvě, 2017 10:29 am

brcky píše: Psal jsem mail DS, uvidíme, jaká bude odpověď.

Ahoj, tak potom napiš jaká byla odpověď. Mám ho také objednaného a už jsem ho i zaplatil, ale psal jsem paní Struppové aby mi zatím nic neposílala. Nejlepší by bylo poslat celou várku zpět do fa.Tillig.
martin-tt
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř 26 led, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků