Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod pettar » čtv 29 pro, 2016 6:59 am

Jo, jo. Nárazníkovou logiku jsem také dodnes nepochopil. To platí i pro třeba velké uhláky... DB hranaté, ČSD kulaté,... Přitom blbost za pár kaček a navíc zaměnitelné... :x
pettar
 
Příspěvky: 11
Registrován: stř 21 pro, 2016 10:07 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 29 pro, 2016 7:48 am

Tady je fotka Kocoura s malými obdélníkovými nárazníky z roku 1981 - http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostat ... ml?lang=sk, tak si to můžeme prohodit za ty, co dělá SDV - http://www.sdvmodel.cz/index.php?page=s ... 53&lang=cs. To by nešlo?
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod TTmili » čtv 29 pro, 2016 8:41 am

Nárazníky jsou trochu nepochopitelné, i když nutno uznat, že zrovna na kocourech se malé nárazníky dlouho neohřály. A za jakékoliv jiné jen tak vyměnit nepůjdou, protože plní funkci aretačního prvku čelníku. Navíc nárazníky od SDV představují nárazníky používané převážně na nákladních vozech, sice se tuším že se objevily z výroby na trojkových brejlovcích, ale to je tuším vše.
Jinak spíš mě fascinuje logika světel. U hektora se daly vypínat konce, zapínat posunovací režim ale nešlo vypínat reflektor. S kocourem jsem ještě neměl tolik možností zkoušet kdeco, ale zatím to vypadá že konce prostě svítí pokaždé co nesvítí obě čela bíle, a reflektor má jakousi přípravu na vypínání (umí se přepnout na tlumený při kterém svítí studená bílá LED mimo osu reflektoru). Je to přinejmenším zajímavé, zkoušel už někdo nějaké kombinace mimo těch v návodu?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Pavel Čáp » čtv 29 pro, 2016 8:51 am

S těmi nárazníky je to problém. Každý výrobce dělá jiný průměr jejich dříků, takže pak takový nárazník buď do modelu nejde zasunout, nebo tam volně plandá. Dokonce ROCOmá různé průměry i u jednotlivých modelů. Pro bangli tak, jak ji dělá nyní Tillig, je správný tvar jakýsi pseudoovál, ze stran zaoblené, zhora i zdola rovné (viz fotka výše). Nárazníky SDV tomu odpovídají asi nejlépe, ale netuším, nakolik odpovídají průměrem dříku. Tvarem talíře také odpovídají nárazníky ROCO dodávané k brejlovcům IV epochy, neodpovídá ale uspořádání trubek, u banglí se osazovaly nárazníky, které měly vnější trubku o větším průměru na talíři nárazníku a užší vnitřní trubku na přírubě na čelníku.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Pavel Čáp » čtv 29 pro, 2016 8:54 am

TTmili píše:Nárazníky jsou trochu nepochopitelné, i když nutno uznat, že zrovna na kocourech se malé nárazníky dlouho neohřály. A za jakékoliv jiné jen tak vyměnit nepůjdou, protože plní funkci aretačního prvku čelníku. Navíc nárazníky od SDV představují nárazníky používané převážně na nákladních vozech, sice se tuším že se objevily z výroby na trojkových brejlovcích, ale to je tuším vše.
Jinak spíš mě fascinuje logika světel. U hektora se daly vypínat konce, zapínat posunovací režim ale nešlo vypínat reflektor. S kocourem jsem ještě neměl tolik možností zkoušet kdeco, ale zatím to vypadá že konce prostě svítí pokaždé co nesvítí obě čela bíle, a reflektor má jakousi přípravu na vypínání (umí se přepnout na tlumený při kterém svítí studená bílá LED mimo osu reflektoru). Je to přinejmenším zajímavé, zkoušel už někdo nějaké kombinace mimo těch v návodu?

Takže kocour je konstruovaný podobně jako hektor,kdy nárazníky svými dlouhými dříky tvoří zámky celého tetrisu? Pak se pochopitelně za jiné správného tvaru vyměnit nedají.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 29 pro, 2016 9:10 am

TTmili: Takže ta druhá potvora vedle teple bílé ledky v reflektoru je studená bílá? Mimo osu jsou obě, když se podíváte na rozsvícený reflektor přímo zepředu, je to vidět. V ose je mezera mezi těmi dvěma součástkami. :) Ta studená bílá, je-li to tedy ona, je asi příprava na nějakou modernější verzi.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod TTmili » čtv 29 pro, 2016 9:47 am

Pavel Čáp: U hektora je trubka nárazníku součástí čelníku a talíř s dříkem se vsazuje a tvoří taky jakousi aretaci. U kocoura je nárazník celý z jednoho dílu, na čelníku je jen naznačná podkladnice, a nárazník je do čelníku celkem na fest nalisován. Spíš se povede sundat celý čelník než nárazník (narozdíl od hektora kde se spíš daří vytáhnout nárazník a až pak se dá sundat čelník).

Trainmaniak: Ono jsou obě ty LEDky mimo osu, to je fakt, ale narozdíl od té studené bílé je pro tu teplou bílou (co svítí i v analogu) tvarovaný světlovod reflektoru tak, aby svítila do osy koleje. Jinak ještě nutno podotknout že narozdíl od hektora tady do sebe všechny bílé prosvítají jak blázen. Inu opět DoDo, ale aspoň to nějak vypadá. Sám budu určitě ořezávat zábradlí na čele, dost možná i nárazníky, vymýšlet různé harakiri se světlama (to už je taková moje úchylka :lol: ) a pak konečně budou moc oba v dvojčeti do provozu.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 29 pro, 2016 11:01 am

Ať se dívám, jak se dívám, nepřijde mi ten světlovod nijak zlášť tvarovaný, že by měl té teplé ledce "nadržovat". Vidím jej jako naprosto symetrický, takže se dá předpokládat, že světlo povede od obou ledek stejně. Pravdou je, že je to de facto čočka, při pozornějším pohledu je vidět, že "zvětšuje".

svetlovod-kocour-1.jpg

svetlovod-kocour-2.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod TTmili » čtv 29 pro, 2016 11:59 am

Pravdu máš, dneska jsem oba kocoury měl zas rozebrané a zkoušel jsem nějak odstínit bílé LEDky a taky jsem to vypozoroval. Nicméně teplá bílá za tmy viditelně svítí do osy koleje a dá se opravdu považovat za reflektor. Ta studená bílá asi také svítí do osy, ale vzhledem k tomu že má daleko rozptýlenější světlo (Kdoví proč? Jiný rozptyl už z čipu diody?) tak to není tak vidět. No schválně až budu mít víc času tak tu studenou bílou vyhodím úplně a místo ní napájím tu teplou bílou a uvidí se.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 29 pro, 2016 12:49 pm

Ona ta čočka pronikající světlo asi usměrní na střed od obou ledek.
Tím prosvítáním myslíš průsvit za pluhem na kolej? To je jediné, co jsem (za tmy) zaregistroval, jinak bílá světla do červených mi neprosvítají vůbec, což hodnotím kladně.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod TTmili » čtv 29 pro, 2016 2:00 pm

Prosvítáním myslím jen prosvítání mezi reflektorem a bílými pozičkami, to v analogu neuvidíš. Prosvítání pod rám neřeším, tomu snad ani nejde zabránit.
Každopádně do konců nic neprosvítá a díky konstrukci světel ani nemůže, to má Tillig vyřešené moc dobře. Bílé LEDky jsou už ale bohužel v jednom prostoru bez toho aby od sebe byly odstíněné.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 29 pro, 2016 2:07 pm

Jo toto myslíš. Tak to opravdu nemám šanci zpozorovat. :)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Jacek » pát 30 pro, 2016 2:34 pm

Tak můžu potvrdit, ozvučení je vymyšleno výborně. Použil jsem klasickou kostku Zimo, které jsem odřízl ozvučnici. Hraje zřetelně a dost hlasitě.
Na nastavení světel jsem zatím moc nepřišel, můžou vůbec svítit poziční a koncová světla zvlášť?
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Keďul » pát 30 pro, 2016 3:39 pm

Ahoj, měl bych dotaz, jak je na tom lokomotiva s váhou- je těžší než hektor od Tilliga? A jakou kostku 10 x15 od Zima jste použili na ozvučení - našel jsem dvě s rozdílnou výškou - jedná má 8mm a druhá 11mm.Díky
Keďul
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Jacek » pát 30 pro, 2016 4:32 pm

Na výšce kostky nezáleží, protože tu kostku právě odříznete. Lepší je koupit tento reproduktor holý, prodává ho např. Brawa a nebo Roco.
S hmotností je to horší, to bude jedna z věcí ve které MTB má navrch. Tillig - 132 gramů, MTB - 158 gramů. Bez bandáží jezdit nepůjde a s nimi je zas horší odběr proudu.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků