Stránka 3 z 3

Re: Renovace kolejiva BTTB

PříspěvekNapsal: ned 25 pro, 2016 3:12 pm
od Radek Strnad
Tohle téma je tedy docela výživné. Jeden se zeptá, jestli má cenu staré kolejivo používat popř. jestli se vyplatí ho nově pokovit. Většina tvrdí, že nemá smysl, se tím zabývat(včetně mně), tak už přestaňte mlátit prázdnou slámu a radši jděte něco smysluplného dělat. Pokud si tazatel myslí, že něco ušetří, tak nechť si to nechá třeba pozlatit. Stejně to bude starý krám poplatný době před 50-ti lety, ale je to jeho volba. Třeba se pak dočkáme příspěvku, kde bude cenové a časové srovnání, třeba čas rozborky starého a čas sborky, co se všechno ulámalo, kolik stálo niklování, kolik se ušetřilo celkem a video, jak perfektně to přes staré kolejivo jezdí a jak při srovnání blbě přes profilové. V tom případě by byly jasně dány plusy/mínusy a vyplynul by nějaký závěr. Toto namísto tazatele mohou udělat i ti, co zoxidovaný plech obhajují. Mohou navštívit i nějakou burzu u našich západních sousedů, aby se přesvědčili, že plecháče už tam ani neleží na stolech prodejců, ale válí se v celých krabicích pod stoly, protože tam už všichni pochopili, že je to k ničemu. Jediné, proč se tam s tím tahají je, že se vždycky najde nějaký hlupák, nejčastěji ze zahraničí(odkudpak asi..???) a koupí to, neboť si myslí, že něco ušetří nebo že na tom vydělá, protože najde dalšího "šetřiče", který to koupí od něj.Popravdě nechápu, o čem se tu stále polemizuje. Radši běžte něco stavět a výsledky tvorby nezapomeňte na DF prezentovat, aby tu 90% příspěvků nebylo jen tlachání o ničem dokola...... :mrgreen:

Re: Renovace kolejiva BTTB

PříspěvekNapsal: ned 25 pro, 2016 3:25 pm
od HonzaM
Jiřik píše:Kamarád si nedávno postavil kolejiště "jako veterána ze 70. let". Dobové materiály, dobová vozidla, dobové postupy... Stálo ho to spoustu času, usílí sehnat nezničené věci a hlavně hodně peněz. A obdivovat co je! Jen na to nesmíte koukat jako na kolejiště současné.
.

Ok, proč ne, to chápu. Uznávám že jsem to napsal ne zrovna nejvhodnější. Kamarád se ovšem snažil sehnat pokud možno nezničené věci. Jenže tohle vlákno vzniklo kolem možnosti jak použitím plechového kolejiva ušetřit, ne jak se zabývat historií. To je samozřejmě něco jiného.

Re: Renovace kolejiva BTTB

PříspěvekNapsal: ned 25 pro, 2016 4:55 pm
od Jiřik
Ok, nic se nestalo. Souhlasím a proto jsem to "retro" uvedl jako OT.
Jak píše Redek, taky by mě zajímalo jak dopadlo nové pokovení. Né že bych to chtěl dělat, ale pro zajímavost, a hlavně taky proto, že až se zde objeví podobný dotaz, tak se bude moct odkázat na konkrétní cenovou stánku věci.

Osobní útoky odkazuji tam kam patří...

Jiřik

Re: Renovace kolejiva BTTB

PříspěvekNapsal: ned 25 pro, 2016 10:26 pm
od vorech
Renovace starých koleji je zbytečná věc,protože pokud je bude někdo chtít rozebrat,tak je zohyba nikdy nedá do stavu,aby se vlak nehoupal a pod.,Takže pokud to stejně udělám a vytvořím ne modelové kolejiště,tak stejně to rozeberu a koupím nový,takže prodělal jako svině.Ono to tu nezaznelo,ale na starých koleji,se nedá posunovat,protože to přes ty výměny proste dost dobře nejde :D

Re: Renovace kolejiva BTTB

PříspěvekNapsal: ned 25 pro, 2016 11:06 pm
od rokony
Dovolím si připojit i svůj názor na profilové kolejivo ve srovnání se starým plechovým.
Před mnoha lety jsme z plechu stavěli, a to jako děcka. Sice jen na desce, ale kolejivo to bylo "blbuvzdorné" a podařilo se funkční kolejiště. To profil od Tilliga (TT) je jen na zlobení, nedovedu si představit, že by se povedlo funkční kolejiště 10ti letým děckám. Po sestavení vozy všude možně vykolejují a nadskakují, takže pilníček a zarovnat spoje. Výhybky jsou křehké jak sviňa a pro připojení mag. přestavníku jsou určeny jen ty horší s plastovou srdcovkou. Také na nich vlaky nadskakují, srdcovka byla o něco vyšší a jazyky blbě doléhaly ke koleji. Některé vozy mají problémy s příliš těsnými vodítky.
Kolejivo, zvláště výhybky mi přijdou jako "dodělěj si sám", což někomu vadit nemusí, ale mě ano. Další kapitola jsou mag. přestavníky, u některých jsem musel propilovat dírky v plechu, protože jinak struna nedotahovala jazyky ke koleji. Pak jsou poněkud vysoké jejich kryty, takže o ně některé páry škrtají rozvody a navíc se při určitém sestavení ani mezi koleje bez vylámání pražců nevejdou.
Přestavníky mají sice odpojovací kontakty a podle návodu výrobce není třeba mžikové ovládání, nicméně po týdnu provozu už jeden odešel. Jednu výhybku jsem musel propájet drátky na hotovém zaštěrkovaném kolejišti, protože pásky vespod po krátkém provozu ztratily kontakt.
Asi někdo bude doporučovat lepší výhybky a přestavníky zespodu, ale to je varianta vhodná pro modeláře a ne pro někoho, kdo si chce prostě postavit hračkové kolejiště pro děti, nebo vlakodrom pro radost a nemá chuť válčit s kolejivem.
Tímhle neobhajuji provozování rezavého kolejiva, ale co má člověk vlastně koupit, když chce funkční koleje s povrchovými přestavníky, co zvládnou sestavit a provozovat třeba i ty děti?
To pak člověk má chuť spíš naopak vytrhat nové koleje a opravdu obnovit raději ty staré.

Re: Renovace kolejiva BTTB

PříspěvekNapsal: pon 26 pro, 2016 10:45 am
od j p
Nejen pro hrackove kolejiste na stole nebo na koberci pro deti preci dela Tillig koleje s podlozim, okopirovane (nebo mozna v licenci) od Kato.

Re: Renovace kolejiva BTTB

PříspěvekNapsal: pon 26 pro, 2016 10:49 am
od hopeter
Ahoj k plecháčům už jsem se vyjádřil na první straně. Teď bych jen upřesnil pro ty co chtějí kolejivo pro skládání a rozkládání to jest na "hraní pro děti".
K tomu jsou určeny koleje s plastovým podložím , které mají patřičné spojky a výhybky i koleje jsou tím podložím vyztuženy a navíc mají místo pro vnitřní přestavníky... Klasické modelové kolejivo vyžaduje zacházení modeláře , který si s tím pohraje ke kýženému výsledku. I dost nepovedené výhybky EW1 a IBW se dají různě vylepšit a upravit nebo hold připlatit za dražší a lépe zpracované. Další možnost je použít výhybky i kolejivo Kuehn, který má výhybky dle mé zkušenosti bezproblémové a levné.