od Rádio Jerevan » pát 02 pro, 2016 9:43 am
Zdravím,
pří pročítání různých diskuzních vláken, kde bylo zmíněno použití kolejiva BTTB pro stavbu kolejiště, jsem se setkal většinou s názory, že využívat staré BTTB kolejivo je zbytečné, že se jedná sice o nějaké ušetření peněz, ale zato přibude práce s čištěním kolejí. U-profil se samozřejmě nemůže měřit s moderním prodilovým kolejivem Tillig, přesto bych řekl, že by se BTTB kolejivo nemuselo tak zatracovat. Jelikož nechci obětovat mnoho peněz na nové koleje, vyvstala ve mně otázka, zda není možné staré plechové koleje zrenovovat, aby mohly být využity třeba ve skrytém nádraží (co oči nevidí, to srdce nebolí), zde však není možnost neustále koleje čistit pro bezproblémový provoz. Nabízí se renovace chemickou cestou, avšak potřebuji znát, co je vlastně onen plech zač. Slyšel jsem, že se jedná o pocínovaný železný plech, jinde četl, že na povrchu je vrstva hliníku, podle někoho jsou kolejnice chromované. Ví někdo (nebo aspoň tuší) z čeho jsou kolejnice vyrobeny? Je to plech s povrchovou úpravou nebo jde o slitinu? Používaly fy Zeuke a BTTB stejné materiály? Budu vděčný za jakoukoli odpověď k tomuto tématu.
Když jsem přes 40 let staré koleje vytáhl z krabice a pospojoval, nedalo se vůbec jezdit, to se změnilo, když jsem je přejel čisticí gumou NOCH. Na někdejším kolejišti (spíše vlakodromu) bylo nutné před každým poježděním přejet kolejnice brusnou houbou, i tak to jezdilo velice špatně. Mým cílem je právě zjistit, jak odstranit problém rychlé oxidace kolejnic a časté čištění.