Renovace kolejiva BTTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod Jiřik » stř 07 pro, 2016 7:45 am

Brejlo umíš číst? Doporučuji někde BTTB a dokonce na každodení ježdění? Ne! Reagoval jsem pouze vyjádření kolegy nademnou a jeho tón.
P.S.: "Představ si, že mě část u patologa nedávno byla. Ono by chtělo nejdřív vědět čím se takvý patolog především zabívá..." :wink:
Jiřik.
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro zábavu...
Jiřik
 
Příspěvky: 255
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod daffyn » stř 07 pro, 2016 6:25 pm

Presne souhlasim s Jirikem...
Ja taky pouzivam stare bttb koleje i lokomotivy. Mam je poradne vycistene a udrzovane. A myslim si ze na vikendove jezdeni to staci. Musite si panove uvedomit ze ne vsichni modelari chteji investovat velke penize do vlacku. Pokud stejne i jako ja chteji poustet vlacky obcas detem pro radost tak na to opravdu staci bttb. A hlavne urazky a nadavky sem nepatri. Tecka
daffyn
 
Příspěvky: 12
Registrován: úte 25 říj, 2016 3:35 pm

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod Rádio Jerevan » pát 09 pro, 2016 7:58 pm

Zdravím,
děkuji všem za odpovědi. Alespoň tedy vím, že povrchová úprava kolejí je niklování. Je přejetí kolejí brusnou gumou opravdu tak destruktivní vůči povrchové úpravě? Renovace kolejí obnovením vrstvy pokovení tedy nemá valného smyslu. Pokoušel se o to někdo nebo někoho takového zná? Každopádně bude zřejmě lepší pro nové kolejiště použít profilové koleje Tillig nebo Kuehn. Když už jsem u toho (zároveň zvažuji téma přejmenovat), tak mě napadá se zeptat-jaké má kdo zkušenosti s novým kolejivem Kuehn? Výhybky WL20 seženu od Kuehna hotové přibližně za cenu stavebnice EW1 od Tilliga. Důvod proč nechci EW2 a 3, byť jsou modelovější - pro mě zbytečně drahé, nejdou přepínat el-mag přestavníky a především zaberou více místa. Neví někdo, zda půjdou koupit stavebnice EW1 s plastovou srdcovkou (nebo budou nahrazeny o 100 Kč dražší s kovovou)? Pokud ne, znamená to pro mě jít do kolejiva Kuehn.
Rádio Jerevan
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 17 říj, 2016 6:39 pm

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod j p » ned 11 pro, 2016 1:29 pm

V pripade kolejiva Kuehn by bylo nejlepsi pockat si na ohlasene vyhybky WL10/WR10 (art. 72640/72641). Z tech bezne dostupnych to budou prvni vyhybky se spravnou geometrii (pomineme-li TT-filigran).
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod padana » ned 11 pro, 2016 8:04 pm

to rádio: já to ted skouším, nová vrstva niklovaní, dělají to v ostravě, zatím ve stádiu jednaní
padana
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 08 pro, 2016 10:22 pm
Bydliště: Opavsko

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod hank » pát 23 pro, 2016 11:12 am

Tak jsem pod vlivem zdejších poradců vyšťoural krabici s kolejivem BTTB, do které jsem namrskal jeho zbytky při demontáži kolejiště v r. 2005 a celou tu dobu tam tak ležely. Mohu dosvědčit, že po důkladném vyčištění izopropanolem se kolejnice až na výjimky i po těch létech daly přinutit k vedení proudu. Ty nejčernější bohužel ne, ale drsné mechanické obroušení je nakonec k práci taky přimělo :lol: Horší to bylo s výhybkami, některé jsem uložil do koše na odpad hned, pár si jich zatím z piety :mrgreen: nechávám, ale ke spolehlivosti mají opravdu hodně daleko... To platí hlavně pro angličana, na kterém sice viditelná koroze jiné barvy není, ale zato se na jeho kovových srdcovkách a jazycích samovolně vytvořila nějaká nepravidelná struktura nerovností - pouhým okem viditelné vyvýšeniny a prohlubně výšky/hloubky v desetinách mm stejné barvy jako je základní kov, které vedení proudu zřejmě zhoršují. S tím se asi nic rozumného dělat nedá.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6116
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod Radek Strnad » pát 23 pro, 2016 4:24 pm

Hanku dá, v Tillig Modellbahn- Galerii staré kolejivo vykupují - za 100g máš slevu 10% na nové(maximum je 30%). Platí do 30.12. :lol:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod Bezmozek » sob 24 pro, 2016 2:02 am

Takže niklovat se dá i doma s docela slušným výsledkem, starší budou pamatovat niklík, dnes je to toto:
http://www.ges.cz/cz/niklovaci-lazen-ni ... 00031.html
Používal jsem to při renovaci kytar a dá se.
http://superstepa.rajce.idnes.cz/Jolana ... 010001.jpg vs http://superstepa.rajce.idnes.cz/Jolana ... 010060.jpg
Jsou to ty samý šrouby.

Ale když si vezmu že bych měl plechový koleje demontovat z podloží, vyčistit, odmastit a niklovat a pak to skládat, za stejnej čas bych si i roznášením letáků vydělal na profilový :roll:
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod Brejla » sob 24 pro, 2016 8:46 am

Trochu problém je, že u kytary není nutná elektrická vodivost povrchové vrstvy. U čistě chemického niklu je s tím dost problém.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod freekey » sob 24 pro, 2016 9:29 am

S tím kolejivem se dá udělat jediné. Vytrhat plech, vylámat plastové výstupky a nalepit na to profilové pruty.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod Bezmozek » sob 24 pro, 2016 9:46 pm

Brejla píše:Trochu problém je, že u kytary není nutná elektrická vodivost povrchové vrstvy. U čistě chemického niklu je s tím dost problém.

Povrchově to vede určitě líp jak plesnivý koleje, když zkouším uzemnění snímačů tak ověřeno.

Nic to ovšem nemění na faktu že niklovat lze, ale smysl to stejně nemá :mrgreen:
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod HonzaM » ned 25 pro, 2016 8:57 am

Jiřik píše:Hmm... A co stebou dělá když vidíš na ulici jet někoho s veteránem? Doporučuji ti vážně uvažovat nad návštěvou psychiatra... Představ si, že jsou i lidé, kteří díky bohu mají rádi staré věci.
Jiřik.

Srovnání s autmobilovým veteránem není v tomto případě na místě. Na rozdíl od psrádního dokonale renovovaněho veterána není na plechovém kolejivu co obdivovat (i kdyby bylo v dokonalém stavu), z hlediska funkčnosti to bude vždy špatné a úspora je velice problematická. Automobilového veterána nikdo nestaví kvůli úspoře. Jestliže to někdo myslí s modelaŕinou vážně, musí počítat s tím, že je to drahý koníček, uspoŕit je možné vlastní prací, pak ale musí dotyčný modelář počítat s tím, žebude potřebovat hodně času. Postavit na kolejišti perfektní stavby já možné, viz třeba tvorba Milana Ferdiána z poslední doby, ale na plechovém kolejivu nikdy nebude nic k obdivování a provoz také nebude nikdy srovnatelný se soudobou produkcí. Smysl může mít renovace některých hnacích vozidel z předválečného období (a jen některých), renovace vozidel z počátků produkce BTTB nic k obdivování nepřinese, ani kdyby byly ve stavu jako nové. Automobilové veterány obdivovat lze. Nelze ani počítat s tím, že bude majitel počítat s běžným provozem. Automobilového veterána také . nikdo nepoužívá k běžnému ježdění. Mám Ve svém vozovém parku perfektně vypadající lokomotivu BR03, s karoserií z kovového odlitku a vzhledově srovnatelnou i s dnešní špičkovou produkcí, ale nikdy mne nenapadlo ji z důvodu úspory používat k provozu a raději jsem si k provozu pořídil BR103. Mé první kolejiště bylo z plechového kolejiva Piko, ale další už z profilového a nikdy mne nenapadlo z důvodu úspory na určité části kolejiště použít to plechové (já ovšem jsem zapřisáhlým odpůrcem skrytých nádraží).
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4085
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod Polabský » ned 25 pro, 2016 10:28 am

Žasnu nad zdejší diskusí :shock: .
Pokud se někdo rozhodne například budovat novou koupelnu s pracným a drahým obkladem a novými zařizovacími předměty,
lze předpokládat, že současně vymění všechny vyžilé sítě a rozvody a vše ostatní, co by mohlo svým selháním znehodnotit výsledek snažení. Pokud tak neučiní, tak dotyčného lze považovat za úplného hlupáka.

No a u kolejiště, které spotřebuje mnoho prostředků a času to bude asi dost podobné.
Ale nic proti vkusu každého soudruha. "Jaký si to uděláš, takový to máš" :roll: !!

Snad trochu jiný případ by byl, pokud by se někdo snažil vybudovat retro kolejiště, nebo obnovit hodnotné historické kolejiště po předcích. Tam by se dalo uvažovat o renovování starého kolejiva, či spíše o sehnání velmi zachovalého.
Podstatné je také to, že ke konci výroby plechového kolejiva značně poklesla kvalita galvanického pokovení.
Toto vše ale s rizikem nefunkčnosti, náročnou údržbou a případnými opravami. Toto řešení by ale zřejmě nebylo pro běžné užívání ale jen pro občasnou presentaci, které by předcházela zdlouhavá příprava. Obdobně to tak je i u jiných historických zařízení a strojů.

Hezký den Všem a užívejte si Vánoce.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod Jiřik » ned 25 pro, 2016 11:18 am

Ach jo. Proč si to nepřečteš pořádně a trošku se nezamyslíš, než napíšeš to co jsi napsal?
Ten příspěvek na který reaguješ ty není o BTTB, ale pouze reakce na jednoho podprůměrně vyspělého jedince, který nám říká, že jsme skoro všichni blbý. Dokonce teď i ty, když máš doma starou mašinku, byť s ní nejezdíš a ve finále si to ještě pochválíš...! V dalším příspěvku jsem natvrdo napsal, že nedoporučuji BTTB na každodení ježdění.
Vytrháváš věc kontextu a používáš jak se ti hodí, tím ale netvrdím, že nemáš pravdu v tom co jsi o problematickém používání BTTB/Zeuke napsal. Jsou to staré věci a tím je vše dáno.

OT
Kamarád si nedávno postavil kolejiště "jako veterána ze 70. let". Dobové materiály, dobová vozidla, dobové postupy... Stálo ho to spoustu času, usílí sehnat nezničené věci a hlavně hodně peněz. A obdivovat co je! Jen na to nesmíte koukat jako na kolejiště současné.
Provoz veterána je též velmi problematický. Mám pouze Stadiona S11, Jawu 23 a Favorita z roku 1963 a bohatě mi to stačí, protože to svezení na silnici je jen taková třešnička na dortu. Taky je to spousta peněz, času a zlobení a radostí.
A předražené ceny BTTB? To je poslední dobou trend u všech starých věcí. Myslíte, že třeba běžný Stadion S11 má reálnou cenu 25-30 000, za kterých se to snaží prodávat? Hahaha...
Doufám jen, že nerozpoutám žádnou přestřelku. Mějte na paměti že tento čas má být o klidu, pohodě, radosti...
Jiřik

Koukám, že kolega Polabský mě předběhl. Toto má být na HonzuM.
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro zábavu...
Jiřik
 
Příspěvky: 255
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: Renovace kolejiva BTTB

Příspěvekod Brejla » ned 25 pro, 2016 12:01 pm

Celkem zoufalý pokus o čestný ústup. Výzvy k návštěvě psychiatra tu začal šířit jistý Jiřík ..........
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků